- آرایی، و. (1387). بررسی پاسخگویی و شفافیت در مدیریتشهری براساس الگوی حکمرانی خوب شهری ( نمونه مورد مطالعه، شهرداری منطقه 6). تهران: پایان نامه کارشناسیارشد.دانشگاه تهران، دانشکده حقوق.
- بخت آزاد، م. (1396). سنجش شفافیت سازمانی در منطقه ویژه اقتصادی پیام. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی،دانشکده مدیریت.
- حسنزاده کجیدی، م. (1391). بررسی و سنجش شفافیت و پاسخگویی در مدیریت شهری (شهرداری مشهد) بر اساس الگوی حکمروائی شهری خوب. مشهد: پایان نامه کارشناسیارشد. دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
- رستگار، س. (1388). بررسی نقش کنشگران عرصه شهری در حق دسترسی به اطلاعات؛ (نمونه موردی: شهر مشهد). تهران: پایان نامه کارشناسیارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
- سالدنا، ج. (1395). راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- شورای اسلامی شهر مشهد. (1398). مصوبات و قوانین. بازیابی در 5 شهریور 1398، از mashhad.ir .
- صابریفر، ر. (1392). تعیین شکاف کیفیت خدمات ارائه شده در شهرداریها (نمونه موردی:شهر مشهد). فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، 28( 109)، 127-140.
- طاهری، م. (1396). بررسی تطبیقی مبانی و آثار حقوقی اصل شفافیت از دیدگاه اسلام و نظریه حکمرانی خوب. تهران: پایاننامه دکتری تخصصی، دانشگاه تهران، دانشکده حقوق.
- کاظمی، ح. (1388). بازنمودن آگاهی جمعی برنامه ریزان دولت الکترونیک از پدیده شفافیت اطلاعات. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد.
- لگزیان، م.، مرتضوی، س.، و کاظمی، س. (1387). مدل مفهومی روابط سازمانی مبتنی بز اعتماد و شفافیت و سازوکارهای کنترلی متناسب. پیام مدیریت، (28)، 221-185.
- محمدی کیا، س. (1390). بررسی رابطه فرهنگ و شفافیت سازمانی با استقرار عدالت سازمانی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
- مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهرمشهد. (1398). منشور حقوق شهرنشینی شهر مشهد. مشهد: شورای شهر مشهد.
- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. (1398). سامانه قوانین و مقررات. بازیابی در 10 مرداد 1398 از https://rc.majlis.ir/..
- یزدانیزنور، ه. (1384). بررسی نقش شفافیت در تحقق حکمروانی مطلوب. پایاننامه کارشناسیارشد. تهران: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده حقوق.
- Bannister, F., & Connolly, R. (2011). The Trouble with Transparency: A Critical Review of Openness in e-Government. Policy and Internet, 3(1), 1-30.
- Bertot, J., Jaeger, P., & Grimes, J. (2010). Using ICTs to create a culture of transparency: E-government and social media as openness and anti-corruption tools for societies. Government Information Quarterly, 27(3), 264-271.
- Department for Communities and Local Government. (2013). Code of Recommended Practice for Local Authorities on Data Transparency. London: Department for Communities and Local Government.
- Department for Communities and Local Government. (2014). Local Government Transparency Code. London: Department for Communities and Local Government.
- Etzioni, A. (2010). Is Transparency the Best Disinfectant? The journal of Political Philosophy, 389-404.
- Heald, D. (2006). Varieties of transparency,” Transparency: The Key to Better Governance?. Oxford: Oxford University Press.
- Jorna, F. (2015). Openness and Urban Governance: How Transparency Erodes Local Government. International Review of Public Administration, 13(3), 161-183.
- Lindstedt, C., & Naurin, D. (2006). Transparency Against Corruption A Cross-Country Analysis. The 20th World Congress of the International Political Science Association.
- Martial , P., & Villeneuve, J. P. (2011). Organizational barriers to transparency: a typology and analysis of organizational behaviour tending to prevent or restrict access to information. International Review of Administrative Sciences, 73(1), 147-162.
- Meijer, A. (2013). Understanding the Complex Dynamics of Transparency. Public Administration Review, 73(3), 429-439.
- Mendel, T., Meyer, M., & Stark, I. (2014). International standards on transparensy and Myanmar: Centre for Law and Democracy.
- Oztoprak, A., & Ruijer, E. (2016). Variants of transparency: an analysis of the English Local Government Transparency Code 2015. Local Government Studies, 42(4), 536 -556.
- Ruijer, E., Grimmelikhuijsen, S., & Meijer, A. (2017). Open data for democracy: Developing a theoretical framework for open data use. Government Information Quarterly, 34(1),1-8.
- UN-HABITAT. (2004). Tools to Support Transparency in Local Governance،Urban Governance Toolkit Series. Berlin: UN-HABITAT (United Nations Human Settlements Programme) and Transparency International.
- World Justice Project. (2019). OECD Open, Useful and Re-usable data Index.Washington, D.C: World Justice Project’s research team.
- Zúñiga, N. (2018). Does more transparency improve accountability? Transparency International,(22), 1-12.
|