- احسان نیارمی، آ.، نجاتی، و.، حسنی، ف. (1390). تأثیر تمرینات مراقبه تمرکزی بر کارکرد توجه پایدار، انتخابی و انتقالی در زنان. تحقیقات روانشناختی. 3 (11)، 124-107.
- احمدی، ج.، موحدیان عطار، ع. (1394). بررسی تطبیقی مفهوم و حقیقت مراقبه در عرفان اسلامی و عرفان بودایی. معرفت ادیان. 6 (3)، 30-7.
- اصغرنژاد، ن.، موسویانزاده، ع.، موسویانزاده، ت. (1396). بررسی عوامل مؤثر بر بروز خشونت در بین دانش آموزان مقطع متوسطة اول شهر دهدشت در سال 1396. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. 3 (23)، 30-1.
- چلبی، م.، امیر کافی، م. (1383). تحلیل چند سطحی انزوای اجتماعی. جامعهشناسی ایران. 5 (2)، 31-3.
- رسولزاده، ع. (1390). عرفان و رهبانیت در مسیحیت. معرفت ادیان. 2 (3)، 109-79.
- ریاحی، م. ا. (1392). بررسی عوامل اجتماعی مرتبط میزان با گرایش به عرفانهای نوظهور در بین جوانان. مطالعات معنوی. 7، 70-39.
- ژیژک، ا. (1396). خشونت: پنج نگاه زیر چشمی. ترجمة علیرضا پاکنهاد. تهران: نشر نی.
- سعیدی، م. م. (1396 الف). علل، انگیزه و پیامدهای ورود به عرفان حلقه. علوم اجتماعی، 24 (79)، 233-191.
- سعیدی، م. م. (1396 ب). مطالعة جامعهشناختی انرژی درمانی. مطالعات اجتماعی ایران، 11 (14)، 100-75.
- سن، آ. (1395). هویت و خشونت. ترجمة فریدون مجلسی. تهران: نشر پایان.
- شایگان، د. (1389). ادیان و مکتبهای فلسفی هند. جلد اول. تهران: انتشارات امیرکبیر.
- شفرز، ب. (1396). مبانی جامعهشناسی جوانان. ترجمة کرامتالله راسخ. تهران: نشر نی.
- ضیایی، س. ع. (1393). تأثیرپذیری تصوف ایرانی از آیین بودا با تمرکز بر اندیشة مدارا طلبی و شفقت بر خلق. مطالعات شبه قاره. 6 (21)، 118-99.
- علیوردینیا، ا.، ریاحی، م. ا.، فرهادی، م. (1390). تحلیل اجتماعی خشونت شوهران علیه زنان: مدلی نظری و آزمونی تجربی. مسائل اجتماعی ایران (دانشگاه خوارزمی). 2 (2)، 127-95.
- کریمی، ا.، بحرینیان، س. ع.، غباریبناب، ب. (1391). بررسی اثربخشی مراقبه متعالی (مدیتیشن) بر کاهش افسردگی و اضطراب زنان دانشجو. مطالعات روانشناسی بالینی. 3 (9)، 118-103.
- گویانکا، س. ن. (1381). اینک مراقبه. ترجمة هما ارژنگی. کتاب قابل دسترس در سایت کتابناک در اردیبهشت ماه 1400.
- محمدپور، ا. (1397). ضد روش (زمینههای فلسفی و رویههای عملی در روش شناسی کیفی). قم: نشر لوگوس.
- محمدی، ح. (1385). بررسی عوامل موثر بر پرخاشگری دانشآموزان پسر دورة آموزش متوسطة استان اردبیل. وزارت آموزش و پرورش، شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش اردبیل، 60-47.
- نواح، ع.، نبوی، س. ع.، حیدری، خ. (1395). قومیت و احساس طرد اجتماعی: مخاطرات اجتماعی پیشرو (مورد مطالعه قوم عرب شهرستان اهواز). جامعهشناسی ایران. 17 (4)، 104-74.
- هارت، و. (1394). هنر زندگی. ترجمة گروهی از مترجمان. تهران: نشر مثلث.
- ویلیامز، ژ. پ. (1386). جامعهشناسی ادیان. ترجمة عبدالرحیم گواهی. تهران: نشر علم.
- Bergsmann, E.M., Van De Schoot, R., Schober, B., Finsterwald, M., Spiel, C., (2013). The effect of classroom structure on verbal and Physical aggression among Peers: a short-term longitudinal study. Journal of School Psychology; 51 (2): 159-74.
- Casique L. C., Furegato, A. R. (2006). Violence against women: theoretical reflections. Revista Latino-Americana de Enfermagem, 14 (6): 95-110.
- Fukuyama, F. (1995). Trust: the social virtues and the creation of prosperity. New York: Free Press.
- R. J. et al (2018). Dissociating meditation proficiency and experience dependent EEG changes during traditional Vipassana meditation practice. Biological Psychology, May, 135, 65-75.
- Wongtongkam, N., Day, A., Ward, P. R., Winefield, A. H. (2015). The influence of mindfulness meditation on angry emotions and violent behavior on Thai technical college students. European Journal of Integrative Medicine, 7 (2), 124-130.
|