- ابن ابی الحدید (1404). شرح نهجالبلاغه. ج 1. قم: کتابخانه آیتالله مرعشی نجفی.
- پهلواننژاد، محمدرضا و علی نژاد، بتول. (1391). «بلاغت مقابلهای و بررسی فراگفتمان در انشاهای توصیفی فارسی زبانان و فارسی آموزان عرب». پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان. س1.ش1. 79-100.
- ثعالبی، ابومنصور.(1403ق). یتیمه الدهر فی محاسن اهل العصر. بیروت: دارالکتب العلمیه
- خانی، رضا و چنگیزی، مهسا .(1395). «مقایسه نشانگرهای فراگفتمان در مجلات بین المللی و داخلی مطالعه موردی مقالات حوزه زبانشناسی کاربردی». زبانپژوهی، س8، ش18،صص 85-106.
- دهخدا، علی اکبر، (1377). لغتنامه. ج15 تهران: دانشگاه تهران.
- رفیعی، عادل؛ رضا مرادصحرایی.(۱۳۹۲). زبان فارسی زبان علم. تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
- سیدرضی. (1379). نهجالبلاغه. چاپ نوزدهم. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- صفوی، کوروش. (۱۳۹۰). از زبانشناسی به ادبیات. ج1. تهران: انتشارات سوره مهر.
- طارمی، طاهره و دیگران. (1397). «جنسیت در مقالات علمی فارسی زبان: مطالعهی پیکرهی بنیاد نشانگرهای فراگفتمان تعاملی براساس انگارهی هایلند»، نشریه پژوهشهای زبان شناسی، س10، ش 1.صص23-42.
- طاهری، علی. (1396). «آشناییزدایی و برجستهسازی کلام در خطبههای نهجالبلاغه با بهرهگیری از صنعت التفات»، فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، سال سوم، شماره 12، صص2-23.
- طبییبان، سید حمید. (1384). «سخن آوردن بر خلاف مقتضای ظاهر»، فرهنگ، شماره55، صص219-237.
- عرب زوزنی، محمدعلی؛ پهلوان نژاد، محمدرضا (1392). «ساختار آغازگری در خطبه جهاد نهجالبلاغه بر اساس فرانقش متنی نظریه نظام مند نقشگرا»، فصلنامه پژوهشنامهی نهجالبلاغه.س2،ش 6. صص 17-37.
- عرب زوزنی، محمدعلی؛ پهلوان نژاد، محمدرضا. (1394). «بررسی ساختارگرایی در خطبه 27 نهجالبلاغه بر اساس فرانقش تجربی نظریه نقشگرا»، فصلنامه پژوهشنامهی نهجالبلاغه، س3، ش 9 . صص 1-25.
- قلی فامیان، علیرضا؛ کارگر، مریم. (1392). «تحلیل مقالات نقد کتاب زبانشناسی براساس الگوی هایلند». پژوهشهای زبانشناسی. سال 5. شماره 2. 37-52.
- مطلوب، احمد. (2000). معجمالمصطلاحاتالبلاغیة و تطورها. بیروت: مکتبة لبنان ناشرون.
- مطهری، مرتضی. (1389)، یادداشتهای استاد مطهری. ج 7. تهران: صدرا.
- مطهری، مرتضی. (1381). آشنایی با قرآن2. تهران: صدرا.
- مطهری، مرتضی (1396). حکمتها و اندرزها. تهران: صدرا.
- نمازی شهرودی، علی (بیتا). مستدرک سفینه البحار. ج1. قم: مؤسسه نشر اسلامی.
- Coates, J. (1987). “Epistemic modality and spoken discourse”, Transactions of the Philological Society, 85 ,pp 100-131.
- Crismore, A., Markkanen, R. & Steffensen, M. (1993), “Metadiscourse in persuasive writing: A study of texts written by American and Finnish university students”, Written Communication ,10 (1)pp: 39–71.
- Fairclough, N. (1992). Discourse and Social Change, Cambridge: Polity Press.
- Fairclough, N. (2003). Analysing Discourse: Text Analysis for Social Research, London: Routledge.
- Geisler, C. (1994). Academic Literacy and the Nature of Expertise: Reading, Writing and Knowing in Academic Philosophy, New Jersey: Lawrence Erlbrum Associates.
- ، Oghbatalab،- Ghafoori, R. (2012). “A comparative study of metadiscourse in academic writing: Male vs. Female Authors of Research Articles in Applied Linguistics”, The Journal of Applied Linguistics، Vol. 5، Issue 1: 87- 113..
- Hyland, K. (2005). Metadiscourse. London: Continuum.
- Hyland, K. & Tse, P. (2004). Metadiscourse in academic writing, a reappraisal Applied Linguistics 25(2),pp156-77.
- Karbalaei, A. & R. Davaei. (2013). “Interpersonal Metadiscourse in Compositions written by Iranian ESP Students”, European Journal of Natural and Social Sciences 2 (2)، 291- 300.
- Luukka, M. (1994). “Metadiscourse in Academic Texts. In B-L. Gunnarsson, P. Linell & B. Nordberg (eds.), Text and Talk in Professional Contexts”, Selected papers from the International
- Mauranen, A. (2001). “Reflexive Academic Talk: Observations from MICASE. In R. Simpson, & J. Swales (eds.). Corpus Linguistics in North America”, Selections from the 1999 Symposium, pp. 165-178. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
- Stubbs, M. (1986). “A matter of prolonged fieldwork”, Notes towards a modal grammar of English. Applied Linguistics, 7(1), pp1-25.
Vande Kopple, W. J. (1985). “Some Exploratory Discourse on Metadiscourse”, College Composition and Communication 26,pp 82-93
|