استاجی، اعظم. منفرد، نرجس. (1390). بررسی و توصیف چگونگی کاربرد و ادراک صورتهای اشاری در نابینایان فارسی زبان. دوفصلنامه علمی-پژوهشی زبان پژوهی دانشگاه الزهرا (س)، 3/5، صص 1-24.
صادقی، منصوره السادات. زاهدی، کیوان. محمودیاحمدآبادی، طاهره. (1392). تفاوت بینایان و نابینایان در روشهای مقولهبندی مفاهیم شناختی. فصلنامه تازههای علوم شناختی،15/ 60، صص 29-36.
طالبی دستنایی، مهناز. افراشی، آزیتا. حقبین، فریده. (1395). استعارههای خشم در زبان نابینایان مطلق مادرزاد در مقایسه با همتایان بینا بر مبنای انگاره فورسیول (2005). زبانشناخت،7/ 2، صص 25-38.
محمودیاحمدآبادی، طاهره. صادقی، منصوره السادات. (1392). تفاوت کاربرد مقولههای زبانی و توزیع آنها در جمله در دانشآموزان بینا و نابینا. پژوهشهای زبانی، 4/2، صص 141-159.
دهقان، مسعود. اسماعیل پور اقدم، الهام. بدخشان، ابراهیم. (1399) . بررسی و تحلیل کار بست طرحوارههای تصوری در افراد نابینا از منظر شناختی. جستارهای زبانی، 11/ 3، صص 313- 343.
Evans, V. Green, M. (2006). Cognitive linguistics. An Introduction. Edinburgh. University Press.
Harley, RK. (1963). Verbalism among blind children: an investigation and analysis. New York: American Foundation for the Blind.
Johnson, M. (1987). The body in the mind: The bodily basis of meaning, imagination and reason. Chicago. The university of Chicago press.
Lakoff, G. (1987). Women, Fire, and Dangerous Things. What Categories Reveal about the Mind. Chicago. University of Chicago Press.
Lee, D. (2001). Cognitive Linguistics an Introduction. Oxford University Press.
Perez-Pereira, M. Castro, J. (1992). Pragmatic functions of blind and sighted children's language: a twin case study. First Language, 12, (34), pp. 17-37
Tercedor Sanchez, M. Faber, P. D’Angiuli, A. (2011). The Depiction of Wheels by Blind Children: Preliminary Studies on Pictorial Metaphors, Language, and Embodied Imagery. Imagination Cognition and Personality. 31/1. pp. 113-128.
Vinter, A. Fernandes, V. Orlandi, O. Morgan, P. (2012). Verbal definitions of familiar objects in blind children reflect their peculiar perceptual experience. Child: care, health and development. 39/6. p p. 856-863.
Wills, D. M. (1979). Early speech development in blind children. Psychoanal Study Child, 34, pp. 85-117.