- اشرف، ح؛ خانشی، ف؛ رفیعیراکی، ف؛ و نجاتی، و. (1392). اثر عصاره آبی ریشه زرشک زرافشان بر بافت بیضه و سطح تستوسترون در موشهای صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوتوسین. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 7(4)، 28 -
- اکبری ن؛ و مصرینژاد ش. (1382). بررسی وضعیت اشتغال در بخشهای عمدۀ اقتصادی اسـتان اصـفهان در طـی دوره (1365-1375) (رهیافـت تغییر سهم و شاخص LQ). مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان. سال پانزدهم، شماره
- بهمنی، ف. (1397). طراحی الگوی بازاریابی لیگهای حرفهای بانوان ایران با رویکرد مزیت رقابتی پایدار. پایاننامۀ دکتری. دانشگاه تربیت مدرس. دانشکده علوم انسانی. گروه مدیریت ورزشی .گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش.
- توکلینسب، ف؛ و طاهرپور، ک. (1396). مقایسۀ اثرات پودر زرشک با سینبیوتیک و آنتیبیوتیک ویرجینیامایسین بر عملکرد و پاسخ ایمنی جوجههای گوشتی.پژوهشهای علوم دامی ایران، 9(2)، 196-209.
- جزینی، ع.ر. (1400). تأثیر مدیریت ریسک سازمانی بر مزیت رقابتی با نقش میانجی فناوری اطلاعات. فناوری اطلاعات و ارتباطات انتظامی، 2(4 (پیاپی 8))، 55-66.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=591449
- خدادادکاشی، ف؛ میرزابابازاده، س؛ شاهحسینی، س؛ و جانی، س. (1400). تحلیل یادگیری ضمن انجام کار در بخش صنعت و تأثیر آن بر صادرات صنایع ایران. پژوهشهای اقتصادی ایران، 26(89)، 9-35.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx? id=591868
- خصافمفرد، ح. (1398). طراحی و تبیین نظام واسطهگری نوآوری شبکهای در ایجاد مزیت رقابتی در صنعت گیاهان دارویی و معطر ایران. پایاننامه دکتری. دانشگاه شهید بهشتی. دانشکده مدیریت و حسابداری. گروه مدیریت.گرایش سیاستگذاری بازرگانی.
- دانشورکاخکی، م؛ و مظهری، م. (1379). نگرشی اقتصادی – اجتماعی بر جایگاه محصولات راهبردی ویژه خراسان، مطالعه موردی محصول زرشک. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 8(30)، 89-108
. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=41204
- دوراندیش، آ؛ دانشورکاخکی، م؛ و رهنما، ع. (1390). بررسی عوامل کیفی مؤثر بر قیمت زرشک.اقتصاد و توسعۀ کشاورزی. 25(3). 385-391.
- دوراندیش، آ؛ کهنسال، م.ر؛ شاهنوشی، ن؛ و حسینزاده، م. (1391). بررسی کارآیی فنی تولیدکنندگان زرشک در استان خراسان جنوبی.اقتصاد کشاورزی.6(2). 101-120.
- راسخی، س؛ و ذبیحیلهرمی، ا. (1387). مزیت رقابتی در سطح بنگاه: مفهوم و تئوری. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، 8(28 (ویژه اقتصاد))، 31-54.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=81303
- رحیمیاقدم، ؛ صنوبر، ن؛ و حقوردیزاده، ا. (1398). تبیین مدلی برای کسب مزیت رقابتی پایدار مبتنی بر استراتژی مدیریت استعداد در صنعت بیمه.بررسیهای بازرگانی،99(33)، 103-116.
- رضایی، ح؛ فلاحقالهری، غ.ع؛ و باعقیده، م. (1400). بررسی نیاز آبی زرشک در ایستگاههای منتخب ایران با استفاده از مدل Aqua Crop. جغرافیا و برنامهریزی منطقهای. 11(شماره 3 (پیاپی 43))،95-110.
- رضایی، ح؛ فلاحقالهری، غ.ع؛ و باعقیده، م. (1400). بررسی نیاز آبی زرشک در ایستگاههای منتخب ایران با استفاده از مدل Aqua Crop. جغرافیا و برنامهریزی منطقهای. 11(شماره 3 (پیاپی 43))،95-110.
- سالنامه آماری استان خراسان جنوبی.
- سیفاللهی انار، ن، باشکوه، م؛ و محمدخانی، رحیم. (1400). طراحی الگوی مفهومی عوامل مؤثر توسعۀ صادرات محصولات کشاورزی: ارائه نظریۀ دادهبنیاد. مدیریت کسبوکار بینالمللی، 4(4 )، 111-131. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=594764
- صادقی، ح؛ و اخوتی، م. (1395). بررسی تحقیقات انجام شده روی گیاه زرشک در پایگاههای اطلاعاتی تا سال 2013.مجله طب سنتی اسلام و ایران،7(1)، 93-102.
- صاِئبنیا، س؛ افشاری، ر؛ و فرخی، ش. (1398). بررسی تأثیر بازاریابی رابطهمند بر قدردانی از مشتریان و مزیت رقابتی در نمایندگیهای سایپا شهر اردبیل.چشم انداز حسابداری و مدیریت،2(7)، 66-81.
- عموعموها، ا؛ و یزدانی، ن. (1400). تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد شرکتهای صادراتی از طریق راهبرد رقابتی و مزیت موقعیتی با نقش تعدیلگر نوآوری دوجانبه. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی،12(45)، 65-82.
- غیاثآبادیفراهانی، م؛ و غفاریآشتیانی، پ. (1397). استراتژی بازاریابی صادرات سازگار با محیط زیست با نقش میانجی مزیتهای رقابتی پورتر.بررسیهای بازرگانی،16(شماره 88-89)، 53-62.
- رحمانی، ف؛ و مظهری، م. (1388). تعیین مزیتهای رقابتی بخش کشاورزی در استان خراسان شمالی، مجلۀ اقتصاد کشاورزی و توسعه. جلد 23 ، شماره 1، 21-27.
- فراهانی، ح.ر. (1400). بررسی و شناسایی مؤلفههای مزیت رقابتی در سازمان. آفاق علوم انسانی، 5(54)، 57-70.
- قلینیا، ج؛ زمانیپور، ا.ا؛ و غوث، ک. (1391). شناسایی دانش بومی موجود در بین باغداران تولیدکنندۀ زرشک در خراسان جنوبی با بهرهگیری از نظریه بنیانی.مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان،6(3)، 114-116.
- قیطرانی، ف. (1399). نقش منابع انسانی سازمان در تبدیل استراتژیها و قابلیتهای پویا به مزیت رقابتی.فصلنامه علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 4(13)،60-77.
- کارگزار، ر؛ سالاری، ر؛ خدابخش، م؛ و متوسلیان، م. (1396). اصول ششگانۀ حفظ سلامتی از دیدگاه طب سنتی ایران و ارتباط آن با فصول. طب سنّتی اسلام و ایران. 8 (3). 381-388.
- کاکایی، ح؛ شبرنگ، ع؛ زمردی، ن؛ و سارانی، ع. (1400). بررسی ارتباط بین آمیختههای بازاریابی و خلق مزیت رقابتی در کسب و کارهای کوچک و متوسط شهرک صنعتی کاوه.فصلنامه علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری،5(17)، 20-32.
- کریم، م. ح؛ دادرسمقدم، ا؛ حسینی، س.م؛ و سیدان، س.م. (1398). شناخت عاملهای مؤثر بر مخاطرات طبیعی تولیدکنندگان زرشک و عناب در خراسان جنوبی با رهیافت GFA. اقتصاد و توسعه کشاورزی،33(4)، 351-361.
- کنجکاومنفرد، ا.ر؛ هدایتی، م؛ و فرقانیاللهآبادی، ف. (1399). تأثیر قابلیتهای پویای صادراتی زعفران خراسان بر مزیت رقابتی و عملکرد با تأکید بر دانش صادراتی.اقتصاد و توسعه کشاورزی،34(4)، 447-461.
- گلکار حمزیی یزد، ح؛ رضایینژاد، م؛ و طاوسی، م. (1395) پهنهبندی اقلیمی استان خراسان جنوبی با نرم افزار GIS. حفاظت منابع آب و خاک، 6(1)، 47-59.
- مصلیپور، ح؛ و طحان، م. (1398). بررسی موانع و مشکلات صادرات زعفران و زرشک و ارائۀ راهکارهای افزایش صادرات (مطالعۀ موردی: استان خراسان جنوبی). پژوهشهای زعفران، 7(1)، 83-97. SID. https://sid.ir/paper/240461/fa
- نظریان، اشرف؛ مرتضوی، س.ع؛ عربعامری، م؛ بلندی، م؛ و کریمخانی، م. (1390). بررسی فعالیت آنتیاکسیدانی شیرۀ میوۀ آلبالو-زرشک بر مبنای شیر سویا.نشریه پژوهشهای علوم و صنایع غذایی ایران،8(1)،1-8.
- Barney, J. B. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 17(1), 99–120.
- Caves, R. E., & Porter, M. E. (1977). From entry barriers to mobility barriers: conjectural decisions and contrive. The Quarterly Journal of Economics, 91, No. 2 (May, 1977), 241-262.
- Cenamor, J. (2021). Complementor competitive advantage: A framework for strategic decisions. Journal of Business Research, 122, 335-343.
- Donaldson, L. (2001). The contingency theory of organizations. Sage publications series in foundations for organizational science, Sage publications Inc, California, USA.
- Fabrizio, C. M., Kaczam, F., de Moura, G. L., da Silva, L. S. C. V., da Silva, W. V., & da Veiga, C. P. (2021). Competitive advantage and dynamic capability in small and medium-sized enterprises: a systematic literature review and future research directions. Review of Managerial Science, 1-32.
- Foroudi, P. (2022). Conceptualizing, measuring, and managing marketing assets: developing the marketing assets, communication focus, and capability nexus. Corporate Reputation Review, 1-20.
- Gold, A. H., Malhotra, A., & Segars, A. H. (2001). Knowledge management: an organizational capabilities perspective. Journal of Management Information Systems, 18(1), 185-214.
- Hatch, M. J., & Cunliffe, A. L. (2013). Organization theory: modern, symbolic and postmodern perspectives. Third editon, Oxford university press. United Kingdom.
- Hunt, S. D. (2013). A general theory of business marketing: R-A theory, Alderson, the ISBM framework, and the IMP theoretical structure. Industrial Marketing Management, 42, 283–293.
- Ilmudeen, A. (2021). Leveraging IT-enabled dynamic capabilities to shape business process agility and firm innovative capability: moderating role of turbulent environment. Review of Managerial Science, 1-39.
- Le, T. (2022). How do corporate social responsibility and green innovation transform corporate green strategy into sustainable firm performance?. Journal of Cleaner Production, Volume 362, 132228.
- Lee, J. Y., Jiménez, A., Yang, Y. S., & Irisboev, I. (2022). The evolution of emerging market firms and time until subsidiary exit: Competitive dynamics of domestic market followers and contingency factors. Journal of Business Research, 145, 694-704.
- Michaelis, B., Rogbeer, S., Schweizer, L., & Özleblebici, Z. (2021). Clarifying the boundary conditions of value creation within dynamic capabilities framework: a grafting approach. Review of Managerial Science, 15(6), 1797-1820.
- Morgan, N. A. (2012). Marketing and business performance. Journal of the Academic Marketing Science, 40(1), 102-119.
- Porter, M. E. (1985). Competitive Advantage: creating and sustaining superior performance. Free Press, New York, NY.
- , & Hidayah, N. (2021). Competitiveness of Creative Industries of Small and Medium Entrepreneurs of Handicraft Products. KnE Social Sciences, 547-555.
- Sigalas, C. (2015). Competitive advantage: the known unknown concept. Management Decision, 53(9), 2004-2016.
- Vorhies, D. W., & Yarbrough, L. (1998). Marketing's role in the development of competitive advantage: evidence from the motor carrier industry. Journal of market-focused management, 2(4), 361-386.
- Vorhies, D. W., & Yarbrough, L. (1998). Marketing's role in the development of competitive advantage: evidence from the motor carrier industry. Journal of market-focused management, 2(4), 361-386.
- Wu, I., & Chen, J. (2014). Knowledge management driven firm performance: the roles of business process capabilities and organizational learning. Journal of Knowledge Management, 18(6), 1141-1164.
- Yang, M., Jaafar, N., Al Mamun, A., Salameh, A. A., & Nawi, N. C. (2022). Modelling the significance of strategic orientation for competitive advantage and economic sustainability: the use of hybrid SEM–neural network analysis. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 11(1), 1-28.
- Zeithaml, V. A., Varadarajan, P., & Zeithaml, C. P. (1988). The Contingency Approach: Its Foundations and Relevance to Theory Building and Research in Marketing. European Journal of Marketing, 22(7), 37-64.
|