- احمدوند، م؛ و کنعانی، ا. (1397). شناسایی زمینهها و راهکارهای مؤثر در توسعۀ فرصتهای شغلی در نواحی روستایی بخش مشهد مرغاب. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 5(10)، 34-44. URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-177-fa.html
- ارجمندزاده مقدم، م؛ حمیدیانپور، ف؛ و کرایی، م. (1398). بررسی نقش اخلاق کسب کار و اشتغال و کارآفرینی سازمان و تأثیر آن بر بخش خدمات. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 1(2)، 15-45.
- اکبرنژادهنزایی، م. (1393). مشاوره مسیر شغلی، تضمینی براثر بخشی آموزشهای فنی و حرفهای در جهت اشتغالزایی. مجله مهارتآموزی، 2(3)، 72-102.
- امیری، ت. (1392). نقش آموزشهای غیررسمی سازمان آموزش فنی و حرفهای بر توانمندسازی زنان روستایی، طرقبه شاندیر (بینالود). پایاننامه کارشناسیارشد رشتۀ جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی، دانشگاه فردوسی مشهد.
- پاپزن، ع.ا؛ خالدی، خ؛ و سلیمانی، ع. (1390). ارزشیابی آموزشهای فنیحرفهای زنان روستایی درزمینۀ صنایعدستی. زن و جامعه، 2(7)، 21-37.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.20088566.1390.2.7.2.5
- پفاژ، ا؛ عنایتی، ت؛ و محبوبی، م.ر. (1392). تأثیر آموزشهای فنی و حرفهای مشاغل خانگی بر بهبود کسبوکار زنان استان گلستان. مجله مهارتآموزی، 2(3)، 7-26.
- جشانشهریاری، ن. (1397). ارزیابی اثرات توانمندسازی زنان روستایی در پیشرفت روستاها مطالعهی موردی: دهستان سرخ قلعه شهرستان قلعه گنج. پایاننامه کارشناسیارشد رشتۀ جغرافیا و برنامهریزی روستایی. گروه جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشکده علوم جغرافیایی، دانشگاه خوارزمی.
- جلیلیان، س؛ مهرعلیزاده، ی.ا؛ و مرعشی، س.م. (1396). بررسی میزان انطباق آموزشهای فنی و حرفهای با نیازهای آموزشی بخش صنایع در شهرستان خرمشهر. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(29)، 131-149.
- حاجباقری، ا؛ پرویزی، س؛ و صلصالی، م. (1396). روشهای تحقیق کیفی. تهران: انتشارات بشری.
- حاجیعلیانی، س؛ و پاپزن، ع.ا. (1400). نقش آموزشهای فنی و حرفهای در اشتغالزایی زنان روستایی با استفاده از نظریه بنیانی (روستای چقاماران بی ابر استان کرمانشاه). مجله راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 16(8)، 125-135.
- حمزه، آ؛ کمالیان، ا؛ و مقدم، آ. (1396). شناسایی متغیرهای مؤثر بر اشتغال و کارآفرینی و ارتباط آن با خلاقیت و نوآوری در زمینۀ مدیریت استراتژی. مدیریت توسعه و تحول، 8(24)، 165-134.
- سلیمانی، ع. (1390). ارزیابی آموزشهای فنی و حرفهای زنان روستایی در زمینۀ صنایعدستی. فصلنامه جامعهشناسی، 2(3)، 21-32.
- شاهپسند، م.ر؛ سواری، م. (1396). عاملهای مؤثر بر سطح دانش فنی تولیدکنندگان انار استان مرکزی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 9(43)، 104-117.
- مظهری، ر؛ محمدیخیاره، م؛ خیراندیش، م؛ و جهانبخشرستمی، م. (1396). اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعۀ کارآفرینی کشاورزی در توسعۀ روستایی (مطالعه موردی: دهستان کوهستان شهر رستم کلا). راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 4(7)، 30-38.
- مقصودی، ف. (1393). نقش آموزشهای فنی و حرفهای در اقتصاد کشور و توسعۀ کسبوکار. ماهنامۀ کار و جامعه، 20(157)، 31-48.
- Aly, P., & Quisi, J. (2019). Small business and entrepreneurship. Macmillan International Higher Educationz.
- Ashraf, S. (2019). Parents’ Views Regarding Their Children’s Education and Future in Pakistan. London: UCL Institute of Education (IOE).
- Benard, M. (2020). China’s Globalization and the Belt and Road Initiative. Politics and Development of Contemporary China: Infrustructure and the Belt and Road Initiative. China’s Globalization and the Belt and Road Initiative. Cham: Palgrave Macmillan.
- Griffin, P., Gillis, S., & Calvitto, L. (2007). Standards-referenced Assessment for Vocational Education and Training in Schools. Australian Journal of Education, 51(1), 19-38.
- Hartl, M. (2009). Technical and vocational education and training (TVET) and skills development for poverty reduction – do rural women benefit? [Paper presented at the FAO-IFAD-ILO Workshop on Gaps, trends and current research in gender dimensions of agricultural and rural employment: differentiated pathways out of poverty]. International Fund for Agricultural Development, Italy.
http://fao- ilo.org/fileadmin/user_upload/fao_ilo/pdf/Papers/25_March/Hartl- formatted_01.pdf
- Hashimoto, M., & da Fonseca Jr, R. S. (2019). An Importância do Ensino Empreendedor na Formação do Nível Técnico. Revista de Negócios, 23 (3), 7-18. http://dx.doi.org/10.7867/1980-4431.2018v23n3p7-18
- Hussain, E., & Rao, M.F. (2020). China–Pakistan Economic Cooperation: The Case of Special Economic Zones (SEZs). Fudan Journal of the Humanities and Social Sciences 13, 72- 453.
- Margaret, N., & Purity, M. (2017). Female Participation in Technical, Vocational Education and Training Institutions (TVET) Subsector: The Kenyan Experience. Public Policy and Administration Research, 7(4), 1- 23. www.iiste.org ISSN 2224-5731(Paper) ISSN 2225-0972(Online)
- Muhammad, M., & Jamil, M. (2021). Intergenerational Mobility in Educational Attainments Intergenerational Mobility in Educational Attainments. The Pakistan Development Review 5, 98- 179.
- Musyimi, C.M., Malechwanzi, J., & Luo, H. (2018). The Belt and Road Initiative and Technical and Vocational Education and Training (TVET) in Kenya: The Kenya-China TVET Project. Frontiers of Education in China, 13, 74- 346.
- Naila, B., Siliu, Y., & Easar, A. (2022). Emerging Challenges in Technical Vocational Education and Training of Pakistan in the Context of CPEC. Economies, 10(153), 27-33. https://doi.org/10.3390/economies10070153
- Papzan, A., KHaledi, K., & Soliemani, A. (2011). An Evaluation of Handicrafts Technical and Vocational Trainings of Rural Women. Quarterly Journal of Woman and Society, 2(7), 21-38.
- Sheshadri, S., Pradeep, A., & Chandran, M. (2021). Towards gender-inclusive skill development in rural India: Factors that inhibit and facilitate women's enrolment in vocational training. Environment-Behaviour Proceedings Journal, 6(SI4), 239-243. https://doi.org/10.21834/ebpj.v6iSI4.3032
- Shu, Y., Ho, S.-J., & Huang, T.-C. (2020). the Development of a Sustainability-Oriented Creativity, Innovation, and Entrepreneurship Education Framework: A Perspective Study. Frontiers in Psychology, 18(78), 11- 32. http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01878
- Walker, E., Wang, C., & Redmond, J. (2008). Women and work-life balance: is home-based business ownership the solution? Equal Opportunities International, 27(3), 258-275.
- Shui, Y., Xu, D., Liu, Y., & Liu, S.H. (2020). Work-family balance and the subjective well-being of rural women in Sichuan, China. BMC Women's Health volume, 20(1), 1-13.
|