سایت دانشگاه فردوسی مشهد پژوهش‌نامه مبانی تعلیم و تربیت

  

پژوهش‌نامه مبانی تعلیم و تربیت

علمی - پژوهشی
6360-2251
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد
بختیار شعبانی ورکی
بختیار شعبانی ورکی
محمدرسول فیاض صابری
محمدرسول فیاض صابری
05118803696
05118783012
مشهد - میدان پارک ملت - پردیس دانشگاه فردوسی مشهد- دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی- دفتر مجله کد پستی 9177948974
New Page 1
بسم الله الرحمن الرحیم

 

این مجله مقالاتی را می پذیرد که در راستای اهداف مجله به شرح زیر باشند :



این مجله انشعابی از مجله‌ی " مطالعات تربیتی و روان‌شناسی " است که نخستین شماره ی آن در تابستان سال 1378 منتشر شده و متعاقب سیاست تخصصی شدن مجلات کمسیون نشریات علمی کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هویت تازه منتشر می شود. این اقدام زمینه ای را فراهم کرد تا خلاء تاریخی وجود مجله‌ای در قلمرو مباحث نظری در تعلیم و تربیت پر شود.
هدف این مجله انعکاس سنت‌های فلسفی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی است که در پیوند با مباحث بنیادی تعلیم و تربیت، خط‌مشی و فعالیت‌های تربیتی جاری و ابعاد معرفت شناختی، اخلاقی و زیبایی‌شناختی آنها مطرح می شوند.
بنابراین مجله بر مسائل مفهومی، نظری، فلسفی و مسائل مرتبط با خط مشی و عمل تربیتی تمرکز دارد و زمینه ای را برای تبادل اندیشه و همکاری میان فیلسوفان تربیتی، روان‌شناسان تربیتی و جامعه شناسان تربیتی فراهم می کند و می‌تواند ضمن انعکاس استانداردهای علمی، برای طیف وسیعی از خوانندگان قابل استفاده باشد.
هیات تحریریه مجله از مقالاتی که نشانگر ایده ها، مباحث، گرایش ها، مسائل مهم و نیز تحلیلی انتقادی در تعلیم و تربیت باشد، استقبال می کند.
این مجله به صورت چاپی و الکترونیکی منتشر می شود و مدیریت مجله از پژوهشگران و نویسندگان اندیشمند قلمروهای یادشده دعوت می کند تا با ارسال مقالات ارزشمند خود موجبات ارتقا کیفیت آن را فراهم سازند. والسلام



نویسندگان محترم مقالات : برای ارسال مقاله بایستی ابتدا با درج مشخصات کامل و دقیق در وبگاه مجله ثبت نام نموده، سپس مقاله خود را که قبلا با فرمت مطلوب مجله تهیه کرده اید از طریق نقش نویسنده خود ارسال نمایید.


در صورتیکه مقاله مطابق فرمت اعلام شده در بخش " نحوه نگارش و ارسال مقاله " تهیه نشده باشد پذیرفته نشده و از سیستم حذف می گردد.


راهنمای تدوین مقاله

اطلاعیه ها

قابل توجه ارسال کنندگان مقالات جدید به مجله

 (پست شد: 2014-04-14)
راهنمای جدید تدوین مقاله
بیشتر...

اطلاعیه های بیشتر

سال 3, شماره 2 (1392): پاییز و زمستان 1392 -مجله پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت


ششمین شماره مجله پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

فهرست مطالب

  • پژوهشي

  • آموزاندن "به" و آموختن "از": تحول در آموزش و پرورش در پرتو عاملیت و تعامل 
    خسرو باقري
    بازدید: 440
    ارائه الگوی ارزیابی سازواری نظریه ترکیبی در فلسفه تعلیم و تربیت؛ بررسی موردیِ سازواری «فلسفه تربیت جمهوری اسلامی ایران» در سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش 
    مجتبی همتی فر , محمدرضا آهنچیان
    بازدید: 185
    زیست نگاری و روایت فهم معلمان از نقش فلسفه تربیت در تحول عملکرد آنان 
    مراد یاری دهنوی
    بازدید: 157
    امکان هم¬کناریِ تفکر انتقادی و تجربه¬ی دینی در برنامه¬ی تربیت دینی 
    بابک شمشیری , امین ایزدپناه
    بازدید: 108
    تأملی بر رویکردهای تربیت ارزشی: نگاهی به جایگاه تربیت ارزشی و تحول آن در نظام آموزش و پرورش ایران 
    سمانه امینی مشهدی , ابوالفضل غفاری
    بازدید: 150
    کشاکش اندیشه¬ی مدرن-پست مدرن ؛ ضرورت کُنِش روشنفکرانه فیلسوف تعلیم و تربیت برای تحول در نظام آموزش و پرورش 
    رمضان برخورداری
    بازدید: 328
    تحول تربیتی در پارادایم پیچیدگی 
    رضا محمدي
    بازدید: 133
    تبیین تحول نظام آموزش و پرورش در فرآیند آنتروپیک فازی 
    حمیدرضا قنبری , مهرداد مظاهری
    بازدید: 315
    بررسی فلسفی مولفه‌های اصلی انقلاب اسلامی به مثابه ظرفیت‌هایی برای تحول در نظام آموزش و پرورش 
    داود حسین پور
    بازدید: 119
    بررسی فلسفه ایجاد مدارس غیرانتفاعی و سازگاری آن با عدالت تربیتی از منظر متخصصان تعلیم و تربیت: رویکردی هرمنوتیکی 
    بهبود یاری قلی
    بازدید: 164