سایت دانشگاه فردوسی مشهد پژوهش‌نامه مبانی تعلیم و تربیت

  

پژوهش‌نامه مبانی تعلیم و تربیت

علمی - پژوهشی
6360-2251
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد
بختیار شعبانی ورکی
بختیار شعبانی ورکی
محمدرسول فیاض صابری
05118803696
05118783012
مشهد - میدان پارک ملت - پردیس دانشگاه فردوسی مشهد- دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی- دفتر مجله کد پستی 9177948974






New Page 1
بسم الله الرحمن الرحیم

 

این مجله مقالاتی را می پذیرد که در راستای اهداف مجله به شرح زیر باشند :



این مجله انشعابی از مجله‌ی " مطالعات تربیتی و روان‌شناسی " است که نخستین شماره ی آن در تابستان سال 1378 منتشر شده و متعاقب سیاست تخصصی شدن مجلات کمسیون نشریات علمی کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هویت تازه منتشر می شود. این اقدام زمینه ای را فراهم کرد تا خلاء تاریخی وجود مجله‌ای در قلمرو مباحث نظری در تعلیم و تربیت پر شود.
هدف این مجله انعکاس سنت‌های فلسفی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی است که در پیوند با مباحث بنیادی تعلیم و تربیت، خط‌مشی و فعالیت‌های تربیتی جاری و ابعاد معرفت شناختی، اخلاقی و زیبایی‌شناختی آنها مطرح می شوند.
بنابراین مجله بر مسائل مفهومی، نظری، فلسفی و مسائل مرتبط با خط مشی و عمل تربیتی تمرکز دارد و زمینه ای را برای تبادل اندیشه و همکاری میان فیلسوفان تربیتی، روان‌شناسان تربیتی و جامعه شناسان تربیتی فراهم می کند و می‌تواند ضمن انعکاس استانداردهای علمی، برای طیف وسیعی از خوانندگان قابل استفاده باشد.
هیات تحریریه مجله از مقالاتی که نشانگر ایده ها، مباحث، گرایش ها، مسائل مهم و نیز تحلیلی انتقادی در تعلیم و تربیت باشد، استقبال می کند.
این مجله به صورت چاپی و الکترونیکی منتشر می شود و مدیریت مجله از پژوهشگران و نویسندگان اندیشمند قلمروهای یادشده دعوت می کند تا با ارسال مقالات ارزشمند خود موجبات ارتقا کیفیت آن را فراهم سازند. والسلام



نویسندگان محترم مقالات : برای ارسال مقاله بایستی ابتدا با درج مشخصات کامل و دقیق در وبگاه مجله ثبت نام نموده، سپس مقاله خود را که قبلا با فرمت مطلوب مجله تهیه کرده اید از طریق نقش نویسنده خود ارسال نمایید.


در صورتیکه مقاله مطابق فرمت اعلام شده در بخش " نحوه نگارش و ارسال مقاله " تهیه نشده باشد پذیرفته نشده و از سیستم حذف می گردد.


راهنمای تدوین مقاله

اطلاعیه ها

قابل توجه ارسال کنندگان مقالات جدید به مجله

 (پست شد: 2014-04-14)
راهنمای جدید تدوین مقاله
بیشتر...

اطلاعیه های بیشتر

سال 4, شماره 1: بهار و تابستان 1393


هفتمین شماره مجله پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

فهرست مطالب

  • پژوهشی

  • تبیینی سازه گرا/واقع گرا درباره چیستی علم و عناصر آن: زمینه ای برای باز اندیشی درباره آموزش علوم 
    سعيد ضرغامي 5-28
    بازدید: 246
    تحلیل تطبیقی اسناد رسمی نگاشته شده در فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران 
    نرگس سجادیه 29-48
    بازدید: 175
    رویکردهای عدالت آموزشی (نگاهی به جایگاه عدالت آموزشی در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران) 
    حجت صفارحیدری ; رزا حسين نژاد 49-72
    بازدید: 253
    آرمان شهرگرایی و تحول آموزش و پرورش 
    محمدرضا آهنچیان 73-82
    بازدید: 134
    مقدمه ای بر تبیین ماهیت نظام آموزش و پرورش ایران از آغاز دوره ی مدرن سازی تا امروز 
    شهين ايرواني 83-110
    بازدید: 268
    چگونگی تحول در نظام رایج تربیت اخلاقی مدارس جهت کاهش شکاف میان معرفت و عمل، بر مبنای دیدگاه علامه طباطبایی(ره) 
    فاطمه وجدانی 111-130
    بازدید: 126
    نقش تعلیم وتربیت مرزی با تاکید بر دلالتهای تربیتی ژیرو در تحولات نظام آموزشی 
    عباس شكاري ; نجمه احمد آبادی آرانی 131-150
    بازدید: 206

  • مروری

  • «تحمیل» نظریه به داده ها و یا «ظهور» نظریه از داده ها: نظریه پردازی در علوم انسانی و اجتماعی، با روش شناسیِ نظریۀ داده بیناد 
    سیما ساغروانی ; سعید مرتضوی ; محمّد لگزیان ; فریبرز رحیم نیا 151-170
    بازدید: 108