حقیقینسب، منیژه. تابعین، آزاده. (1387). ارزیابی میزان جذابیت و قابلیت استفاده وبسایت (تارنما) شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران از دیدگاه مشتریان داخلی در فضای بازار صنعتی. مدیریت بازرگانی، 1 (1): 21-38.
دیانی، محمدحسین. (1382). گلوگاههای پژوهش در علوم اجتماعی. مشهد: کتابخانه رایانهای.
رضایی شریفآبادی، سعید؛ فرودی، نوشین. (1381). ارزیابی صفحات وب کتابخانههای دانشگاهی ایران و ارائه الگوی پیشنهادی. فصلنامه کتاب، 13 (4): 19-12.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس، حجازی، الهه. (1377). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
شریفی، حسن پاشا، شریفی، نسترن. (1380). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: سخن.
صیادعبادی، الهام. (1386). مطالعه موردی استفادهپذیری در وبسایت کتابخانههای مرکزی سه دانشگاه ایران از دیدگاه دانشجویان و کتابداران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی، مشهد.
عباسپور، جواد. (1388). ارزیابی مکاشفهای: روش کیفی برای ارزیابی رابط کاربر وبسایتها و پایگاههای اطلاعاتی. کتابداری واطلاع رسانی، 47 (3).
مرادمند، علی. (1384). ارائه الگویی مناسب برای ارتقای کیفی وبسایت کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از طریق تحلیل محتوایی و ساختاری ویژگیهای وبسایتهای کتابخانههای ملی جهان با استمداد از نظرات صاحبنظران ایرانی. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه اهواز.
Chiew, K.T., Salim, S.S. (2003). WEBUSE: Website usability evaluation tools. Thesis. University of Malaya.
De Angeli, A., Sutcliffe, A., Hartmann, j. (2006). Interaction, Usability and Aesthetics: What Influences Users’ Preferences? DIS, pp. 271-280.
Horn, D. B., Salvendy, G. (2006). Consumer-based assessment of product creativity: A Review and Reappraisal. Human Factors and Ergonomics in Manufacturing, 16 (2):155-175.
Horn, D. B., Salvendy, Gavriel. (2006). Product creativity: conceptual model, measurement and characteristics. Theoretical Issues in Ergonomics Science, 7 (4):395-412.
June. W., Loho-Noya, M. (2009). Design of Creative Web Pages for E-Government. pp. 579-586
Laviea, T., Tractinsky, N. (2004). Assessing dimensions of perceived visual aesthetics of web sites. International Journal of Human-Computer Studies, 60: 269-298.
Mustafa, S.H., Al-Zoua’bi, L.F. (2008). Usability of the academic websites of Jordan’s Universities. an evaluation study. Faculty of Information Technology, Yarmouk University, Irbid, Jordan.
Robins, D.., Jason, Holmes. (2008). Aesthetics and credibility in web site design. Information Processing and Management, 44 (1): 386-399.
Shneiderman, B. (2004). Designing for fun: How to make user interfaces more fun. ACM Interactions, 11(5), 48-50.
Toit, M. D., Bothma, C. (2009). Evaluating the usability of an academic marketing department’s website from a marketing student’s perspective. International Retail and Marketing Review.
Zeng, L., Salvendy. G., & Zhang, M. (2009a). Factor structure of web site creativity. Computers in Human Behavior, 25 (2): 568-577.
Zeng, L., Proctor, R. W., and Salvendy, G. (2009b). Fostering Creativity in Service Development: Facilitating Service Innovation by the Creative Cognition Approach. Service Science, 1 (3): 142-153.
Zeng, L., Proctor, R. W., and Salvendy, G. (2009c). Integrating Creativity in IT Product and Service Development Into Ergonomic Design Practices. Human factors and ergonomics society annual meeting, pp. 1507-1511.
Zeng, L., Proctor, R.W., and Salvendy, G., (2009d). Integration of creativity into website design. In: Proceedings of the HCII 2009 Conference (pp. 769–776). San Diego, CA: Springer Berlin..
Zeng, L., Proctor, R. W., and Salvendy, G. (2010). User-based assessment of website creativity: a review and appraisal. Behaviour & Information Technology, 1-18
Zviran, M., Glezer, C., Avni, I. (2006). User satisfaction from commercial web sites: The effect of design and use. Information & Management, 43: 157–178.