1. اسداللهی، ش. (1386). ضرورت توجه به حرکت پیاده در مراکز شهری. ماهنامه شهرداریها،1(6)، 21-11.
2. اکبری نصب، ح. (1393). پیادهراه و تأثیر آن بر توسعه ارتباطات انسانی در شهر. مجله معماری، 1 (51)، 48-47.
3. اکبری، ع.، سلیمانی پاک، س.، و کولیوند، د. (۱۳۹۷). امکانسنجی طراحی پیادهراه در محور شهری میدان قدس تا میدان تجریش بر اساس عوامل کالبدی، کاربری، ادراکی. تبریز: سومین اجلاس بینالمللی عمران، معماری و طراحی شهری.
4. ایرانمش، ن. (1388). مناسبسازی محیط شهری برای عابران پیاده. تهران: مهندسین مشاور سازه واره نو.
5. بهزادفر، م.، و طهماسبی، ا. (1392). شناسایی و ارزیابی مؤلفههای تأثیرگذار بر تعاملات اجتماعی (تحکیم و توسعه روابط شهروندی در خیابانهای شهری: سنندج). باغ نظر، 25 (10)، 28-17
6. پاکزاد، ج. (1386). راهنمای طراحی فضاهای شهری. تهران: انتشارات شهیدی.
7. پوراحمد، ا.، زنگنه شهرکی، س.، و صفایی رینه، م. (1395). تحلیل نقش پیادهراههای شهری در ارتقای سرزندگی فضاهای شهری (مطالعۀ موردی: پیادهراه 17 شهریور، تهران). پژوهش-های جغرافیایی برنامهریزی شهری، 4(2)، 175-195.
8. جلالی، ن. (۱۳۹۴). نماهای فعال شهری و سرزندگی راهها. سمنان: اولین همایش پژوهشهای کاربردی در علوم جغرافیایی.
9. حاتمی، ا. عاشوری، ح. (۱۳۹۷). نقش پیادهراهسازی در سرزندگی فضاهای شهری. تهران: دوازدهمین کنگره ملی پیشگامان پیشرفت.
10. شهرداری اصفهان (1395). موقعیت شهر اصفهان و ویژگیهای آن، شهرداری اصفهان. بازیابی در 1 فروردین 1395، از https://www.isfahan.ir
11. صادقی، ن. (۱۳۹۴). ارزیابی عوامل مؤثر بر قابلیت پیادهمداری و افزایش حضورپذیری شهروندان در پیادهراهها بهمنظور احداث پیادهراههای پایدار شهری مطالعه موردی: خیابانهای مرکز شهر همدان. تهران: اولین همایش ملی توسعه پایدار شهری.
12. صفری، ح.، و زواره، ن. (۱۳۹۵). تأثیر پیادهراههای شهری بر تعاملات اجتماعی نمونه موردی خیابان اعلم الهدی رشت. بابل: دومین اجلاس ملی مهندسی عمران، معماری و توسعه شهری.
13. عاشوری، ع. (1389). پیوند منظرین انسان با محیط (بررسی نقش پیادهراه در حیات شهر). ماهنامه منظر، 8 (1)، 13-23.
14. عزیزی، ش.، و صفری، س. (۱۳۹۳). ارزیابی ویژگیهای پیادهراههای موفق با تکیه بر مفهوم فضاهای منعطف نمونه موردی: خیابان لالهزار، گرگان: همایش ملی مهندسی عمران، معماری و مدیریت پایدار شهری.
15. فرامرزی، م.، و شهبازی، م. (۱۳۹۵). بررسی پارامترهای مؤثر بر عامل حضورپذیری در راستای افزایش سرزندگی فضاهای شهری. مشهد: اولین همایش بینالمللی ایدههای نوین در معماری شهرسازی جغرافیا و محیطزیست پایدار.
16. فروزانی، م.، و وصال، م. (۱۳۹۴). هم پیوندی میان ایمنی، امنیت و سرزندگی رویکردی تازه در طراحی پیاده-راههای شهری نمونه موردی: خیابان سعدی مشهد. تهران: اجلاس بینالمللی پژوهشهای نوین در عمران، معماری و شهرسازی.
17. قربانی، ر.، و کسری، م. (1389). جنبش پیاده گستری، رویکردی نو در احیاء مراکز شهری، موردمطالعه پیادهراه تربیت تبریز. مجله مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، 2 (6)، 21-36.
18. کریمی دهکردی، ف.، و عبدالهی، ع. (1396). ایجاد پیاده-راه برای ارتقاء نشاط و سرزندگی در فضاهای شهری (نمونه موردی: خیابان ملت شهرکرد، حدفاصل میدان 12 محرم تا چهارراه بازار). برنامهریزی فضایی، 7 (1)، 99-81.
19. کوچک پور، ش.، و صفوی، ع. (۱۳۹۵). پیادهراههای شهری عاملی جهت افزایش سرزندگی (نمونه مورد: خیابان سلمان فارسی شهر اهواز). استانبول: اجلاس بینالمللی عمران، معماری و منظر شهری.
20. مبهوت، م. و سروش، ف. (۱۳۹۶). بررسی پیادهراهها بهمثابه فضای شهری مطلوب نمونه موردی: حدفاصل میدان بیتالمقدس تا حرم مطهر رضوی. مشهد: دوازدهمین سمپوزیوم پیشرفتهای علوم و تکنولوژی کمیسیون پنجم: سرزمین پایدار، معماری و شهرسازی.
21. مورددوان، ر.، و اربابان اصفهانی، آ. (۱۳۹۴). بررسی تأثیر پیادهراهها بر فضاهای شهری و کاربریها،. تهران: سومین اجلاس بینالمللی پژوهشهای کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری.
22. نیکنام، ع.، و شاطرزاده، ع. (۱۳۹۵). بررسی مؤلفههای تأثیرگذار بر بهبود کیفیت پیادهراهها با رویکرد تعاملات اجتماعی. تهران چهارمین اجلاس ملی پژوهشهای کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری، تهران: دانشگاه صنعتی خواجهنصیرالدین طوسی.
23. وثوق، ث.، و صفوی، ع. (۱۳۹۷). ساماندهی محورهای پیاده با تأکید بر اصول انسانمحور مطالعه موردی طراحی پل عابر پیاده فلکه دوم صادقیه. تهران: ششمین اجلاس ملی توسعه پایدار در علوم جغرافیا و برنامهریزی، معماری و شهرسازی.
24. ویسی، ا.، و قیسوندی، آ. (۱۳۹۰). تحلیل و بررسی نقش کاربری و طراحی شهری در نشاط اجتماعی. تهران: اولین اجلاس بینالمللی دوچرخه شهری.
25. یان، گ. (1389). فضاهای عمومی و زندگی جمعی. ترجمه علی غفاری و محمدصادق سهیلی پور. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
26. یان، گ. (1392). شهر انسانی. ترجمه علی غفاری و لیلا غفاری. تهران: موسسه علم معمار، دانشگاه شهید بهشتی.
27. Cammon, M., & Claudio, D. (2008). Public space the management dimension. New York: Routledge.
28. Fruin, J. (2011). Pedestrians planning and design: Time-saver standards for urban design. New York: McGraw-Hill.
29. Gehl, J. (1987). Life between buildings (J. Koch, trans.). New York, NY: Top.
30. Lamiquiz, P. J., & Lopez-dominguez, J. (2015). Effects of built environment on walking at the neighborhood scale: A new role for street networks by modelling their configurational accessibility?. Transportation Research, 74(2), 148-163.
31. Montgomery, J. (1998). Making a city: Urbanity, vitality and urban design. Journal of Urban Design, 3(1), 93-116.
32. Peiravian, F., Derrible, S., & Ijaz, F. (2014). Development and application of the pedestrian environment index (PEI). Journal of Transport Geography, 39(1), 73-84.
33. Sci, I. J. (2014). Factors affecting the vitality of streets in Downtown Johor Bahru City. Indian Journal of Scientific Research, 7(1), 361-374.
34. Watson, D. (2017). Time-saver standards for urban design. New York: McGraw-Hill Companies.
35. Wey, W. M., & Chiu, Y. H. (2013). Assessing the walkability of pedestrian environment under the transit-oriented development. Habitat International, 38(1), 106-118.
36. Yan, G. (2010). Public spaces and communal living (A. Ghaffari & M. Sadegh Soheilipour, trans.). Tehran: Shahid Beheshti University Publications.
37. Yan, G. (2013). Human city (A. Ghafari & L. Ghafari). Tehran: Shahid Beheshti University Publications.