اخوانی، سعید و فتانه محمودی. «واکاوی لایههای معنایی در نگارههای فالنامه نسخه طهماسبی با رویکرد آیکونولوژی». هنرهای زیبا ـ هنرهای تجسمی، شمارۀ 79 (1398ش): 47ـ60.
پایدارفرد، آرزو و مهدی محمدزاده، حسن بلخاریقهی. «تحلیل پادگفتمان قرآنی دو نگارۀ حضرت یوسف در زندان و حضرت یونس و ماهی از فالنامۀ شاهتهماسبی». باغ نظر، شمارۀ 69 (1397ش): 29ـ38.
پوراکبر، آرش. فالنامۀ شاه طهماسبی. تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری متن، 1396ش.
پیر دهقان، مریم. بررسی تحلیلی نقش عناصر اربعه در فلسفۀ قدیم و بازنمایی آن در هنرهای اسلامی، پایاننامۀ کارشناسیارشد، استاد راهنما: محمدتقی پیربابایی، فاطمه اکبری، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشکدۀ هنرهای کاربردی، 1393ش.
جعفری دهکردی، ناهید و سیده مریم ایزدی دهکردی. «نماد و نمون قدمگاه در تاریخ شرق، با تأکید بر نگارۀ قدمگاه فالنامۀ تهماسبی». هنرهای زیبا ـ هنرهای تجسمی، شمارۀ 78 (1398ش): 69ـ80.
شاقلانی پور، زهرا، خشایار قاضی زاده و پرویز حاصلی. «بررسی تأثیر متون شیعی بر شمایلنگاری از امام علی (ع) در نگارههای فالنامۀ تهماسبی». مطالعات هنر اسلامی، شمارۀ 32، (1397ش): 97ـ131.
مهدیزاده، علیرضا و حسن بلخاریقهی. «بررسی مضامین و نمادهای شیعی در نگارۀ معراج پیامبر صلی الله علیه و آله در نسخۀ فالنامۀ تهماسبی». شیعهشناسی، شمارۀ 46 (1393ش): 25ـ46.
عباسی، علی. «ژیلبر دوران، منظومۀ شبانه، منظومۀ روزانه». کتاب ماه، شمارۀ 47، (1380ش)، 128ـ129.
عباسی، علی. ساختارهای نظام تخیل از منظر ژیلبر دوران. تهران: علمی و فرهنگی، 1390ش.
نامور مطلق، بهمن. «باشلار بنیانگذار نقد تخیلی». پژوهشنامۀ فرهنگستان هنر، شمارۀ 3 (1386ش): 57ـ72.
Canby, Sheila. “Royal Persian Paintings”, London, The Burlington Magazine, Vol.141, No.1159, (1999): 637-39.
Chelebourg, Christian and Henri Mitterand. L'imaginaire littéraire : des archétypes à la poétique du sujet. Paris: Nathan, 2000.
Durand, Gilbert. Les structures anthropologiques de l'imaginaire: introduction à l'archétypologie générale, Paris: Duond, 1992.