1. استانداری اصفهان. (1390). سالنامه آماری شهرستان کاشان. اصفهان: استانداری اصفهان، دفتر آمار و اطلاعات و GIS.
2. اسعدی، م.، آذر، ع.، و نقوی، س.ع. (1396). سنجش و تحلیل کیفیت خدمات هتل های سنتی با استفاده از ابزار تحلیل اهمیت – عملکرد از دیدگاه گردشگران داخلی(مطالعه موردی: هتل های سنتی منتخب استان یزد). فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 12 (39)، 1-26.
3. اکبری، م.، و هاشم زاده، ژ. (1395). عوامل مؤثر بر رضایتمندی گردشگران عرب شهرستان کلاردشت. فصلنامه میراث و گردشگری، 1 (2)، 58-77.
4. امان پور، س.، نوذری، ع.، و بدری، ر. (1393). سنجش میزان رضایت مندی گردشگران نوروزی از تسهیلات و خدمات رفاهی، تفریحی و توریستی شهرستان شوشتر. فصلنامه مطالعات مدیریت شهری، 6 (19)، 72-83.
5. بسحاق، م. (1394). مدل سازی معادلات ساختاری در علوم انسانی. تهران: جامعه شناسان.
6. پورفرج، ا.، تاجزاده نمین، ا.، و علی پوریانزاده، ر. (1392). بررسی ارزش ویژه مشتری و رضایتمندی گردشگران داخلی از هتل های پنج ستاره شهر تهران. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، 8 (2)، 89-106.
7. حدادیان، ع.، کاظمی، ع.، و فیض محمدی، ش. (1395). بررسی اثر هویتیابی مشتری با برند بر وفاداری به واسطه کیفیت خدمات، اعتماد و ارزش درک شده (مورد مطالعه: هتل پنج ستاره همای مشهد). فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 6(21)، 75-92.
8. حیدری سورشجانی، ر. (1396) مدلسازی ساختاری عوامل موثر بر جذب گردشگران به پدیدههای گردشگری مصنوعی (مورد مطالعه پارک و دریاچه چیتگر تهران). فصلنامه علمی پژوهشی گردشگری و توسعه، 6 (11)، 190-168.
9. حیدری، ت.، رشیدی، ا.، حصاری، ا.، و تولایی، س. (1392). ارزیابی قابلیتهای گردشگری شهر زنجان و راهبردهای تقویت جذب گردشگر. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، 8 (21)، 29-57.
10. خادم الحسینی، ا.، قائدرحمتی، ص.، و بنائیان، ز. (1391). امکانسنجی مدارس شهر اصفهان به عنوان اقامتگاه موقت گردشگران نوروزی. چشم انداز جغرافیایی(مطالعات انسانی)، 7 (21)، 101- 111.
11. رجبی، آ.، و خرقه پوش، ف. (1394). نقش خانههای قدیمی شهر ساری در جذب گردشگر. جغرافیا (فصلنامه علمی- پژوهشی و بینالمللی انجمن جغرافیایی ایران)، 13 (43)، 230 – 245.
12. رکنالدین افتخاری، ع.، ایمانی خوشخو، م.، پورطاهری، م.، و پورجم، ا. (1392). تحلیل بعد اجتماعی مدیریت کارآفرینی پایدار در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتلهای 4 و5 ستاره شهر تهران). دوفصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری، 3 (6)، 139-163.
13. زنگی آبادی، ع.، و ابوالحسنی، ف.(1387). تحلیل فضایی، سطحبندی و برنامهریزی مراکز اقامتی با استفاده از شاخص توسعه گردشگری (TDI) مطالعه موردی: شهر اصفهان. مطالعات مدیریت گردشگری، 3 (9)،25-42.
14. سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اصفهان. (1395). سالنامه آماری شهرستانی استان اصفهان. اصفهان: سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اصفهان، معاونت آمار و اطلاعات.
15. سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اصفهان. (1396). سالنامه آماری شهرستانی استان اصفهان. اصفهان: سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اصفهان، معاونت آمار و اطلاعات.
16. سرلک، ش.، و مهدیزاده سراج، ف.(1392). قیاس تطبیقی حس مکان در هتل های مدرن و اقامتگاههای مستقر در ابنیه تاریخی (نمونه موردی: هتل امیر کبیر اراک و هتل تاریخی ارگ گوگد گلپایگان)، تهران: اولین همایش ملی جغرافیا، شهرسازی و توسعه پایدار.
17. سهرابی، ب.، طهماسبی پور، ک.، رئیسی، ا.، و فضلی، ص. (1391). شناسایی معیارها و تبیین مجموعه های فازی انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران مقیم تهران، پژوهش های جغرافیای انسانی، 1 (79)، 55-74.
18. شریفی، م. (1390). نقش خانههای قدیمی در توسعه فعالیتهای گردشگری شهر تبریز. پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
19. صادقی، م.، غفاری چراتی، م.، دادخواه، ر.، یعقوبی بیجار بنه، ب.، جعفری، م.، و شهبازی، ب. (1392). ارزیابی تاثیر کیفیت کارکردی، کیفیت فنی و تصویر ذهنی بر رضایتمندی مشتریان در هتلهای 3، 4 و 5 ستاره سطح شهر مشهد. فصلنامه مدیریت، 10(2)، 29-46.
20. صالحی، ر.، نعمتی، م.، و امان پور، س. (1393). بررسی سازوکار تأثیرگذاری شاخصهای سرمایه اجتماعی در حکمروایی مطلوب شهری با استفاده از Amos مطالعه موردی: شهر نسیم شهر. مجله علمی - پژوهشی برنامهریزی فضایی(جغرافیا)، 4 (12)، 1- 24.
21. عبدالهزاده، غ.، قیامی راد، ا.، محمدی، ق.، و محمدیان، ح. (1394). بررسی رضایتمندی گردشگران ورزشی از زیرساختهای اقامتی(هتلها) در شهر تبریز. فصلنامه ی علمی-پژوهشی فضای جغرافیایی، 15 (52)، 267- 283.
22. علاءالدینی، پ.، و چینی، س. ع. (1391). کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران (مطالعة موردی: مشتریان خارجی هتل های چهار و پنج ستارة ایران)، فصلنامه راهبرد اجتماعی و فرهنگی، 1 (4)، 87-101.
23. فربد، ا. (1393). مدلسازی معادلات ساختاری در داده های پرسشنامهای به کمک Amos 22. تهران: مهرگان قلم.
24. فیض، د.، طاهریان، ح.، و زارعی، ع. (1390). کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتل های شهر مشهد). فصلنامۀ علمی پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، 3 (6)، 123-149.
25. قاسمی، ف.، زیاری، ک.، و صادقی، م. (1393). تحلیل کیفی و مکانی مراکز اقامتی شیراز جهت توسعه گردشگری (با تأکید بر هتلها). جغرافیا و آمایش شهری و منطقهای، (11)، 1-.13
26. کروبی، م.، و فیاضی، م. (1395). تأثیر محیط فیزیکی بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات در صنعت هتلداری (مورد مطالعه هتلهای استقلال، انقلاب و کوثر تهران). مطالعات هتلداری و میزبانی، 1 (1)، 1-20.
27. کریمپور ریحان، م.، و قاسمنیا، ن. (1395). نقش اقامتگاهها ی گردشگری در توسعه گردشگری (مطالعه موردی: شهر مشهد). فصلنامه نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، 8 (2)، 140- 153.
28. محبوب فر، م.ر.، شفقی، س.، و زنگی آبادی، ع. (1390). توانسنجی و برنامهریزی گردشگری شهر کاشان. مجله برنامهریزی فضایی، 1 (2)، 109- 132 .
29. محمدی، م.، بیدرام، ر.، و ناصری اصفهانی، ه. (1393). ارزیابی اثربخشی مشوقهای محرک حفاظت از خانههای با ارزش تاریخی (مطالعه موردی: بناهای تاریخی شهر اصفهان). فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری، 2 (6)، 1-18.
30. مرادی، ز.، و صالحی، ع. (1387). احیاء مناسبترین راه برای حفظ بناهای تاریخی (نمونه موردی: کاروانسرای قلی خراسان شمالی)، ماهنامه بینالمللی راه و ساختمان، (54)، 36- 43 .
31. مستوفی الممالکی، ر.، و فرمانی، س. (1388). ارزیابی کیفیت خدمات جهانگردی در واحدهای اقامتی هتلهای شهر شیراز. فصلنامه جغرافیا و مطالعات محیطی، 1 (2)، 35-44.
32. مسیحی بیدگلی، ف.، و یعقوبی نیاسر، م. (1395). سالنامه آماری شهر کاشان 1394. کاشان: معاونت برنامهریزی و هماهنگی شهرداری کاشان
33. موحد، ع. (1387). توزیع فضایی مراکز اقامتگاهی در شهرهای تاریخی(مطالعه موردی: شهر اصفهان). پژوهشهای جغرافیای انسانی، 65 (65)، 105- 116 .
34. مولایی هشجین، ن.، و ابراهیمی، ح. (1393). برنامهریزی راهبردی گردشگری بر اساس مدل ارزیابی متوازن و تأثیر آن بر جذب گردشگر و توسعه شهرستان املش. جغرافیا (فصلنامه علمی- پژوهشی و بینالمللی انجمن جغرافیای ایران)، 12 (41)، 136-160.
35. میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهر کاشان. (1396).
36. وارثی، ح.، رضایی، م. (1391). تحلیل فضایی و مکان یابی مراکز اقامتی در شهرهای تاریخی مطالعه موردی: شهر شیراز. فصلنامه آمایش محیط، 5 (19)، 1-26.
37. وثوقی، ل.، و شمسی ماربینی، ن. (1394). ارزیابی عوامل مؤثر بر موفقیت اقامتگاههای سبز. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 10 (32)، 67-87 .
38. وفایی، ز. (1390). عوامل موثر بر جذب سرمایه های داخلی جهت سرمایه گذاری در بخش اقامتگاههای صنعت گردشگری در ایران. پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
39. Barsky, J. D. (1992). Customer satisfaction in the hotel industry: Meaning and measurement. Hospitality Research Journal, 16(1), 51-73.
40. Chou, T. Y., Hsu, C. L., & Chen, M. C. (2008). A fuzzy multi-criteria decision model for international tourist hotels location selection. International Journal of Hospitality Management, 27, 293- 301.
41. Gandolfo, D., & Guzzo, R. (2010). Customer satisfaction in the hotel industry: A case study from Sicily. International Journal of Marketing Studies, 2(2), 3-12.
42. Ismagilova, G., Safiullin, L., & Gafurov, I. (2015). Using historical heritage as a factor in tourism development, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 188, 157-162.
43. Ivanka Avelini, H., Marković, S., Sanja, R. (2011). Customer satisfaction measurement in hotel industry: Content analysis study. Journal of Services Marketing, 25, 1-10.
44. Koskela, H. (2002). Customer satisfaction and loyalty in after sales service. Espo, Finland: Helsinki University of Technology.
45. Lee, N. (210). service quality and customer satisfaction in the hotel industry, master of science in management, economics and industrial engineering. (Unpublished master’s thesis). University of Politecnico Di Milano, Milan, Italy.
46. McQuitty, S., Finn, A., & Wiley, J. B. (2000). Systematically varying consumer satisfaction and its implications for product choice. Academy of Marketing Science Review, 10(1), 231-254.
47. Mohajerani, P., & Miremadi, A. (2012). Customer satisfaction modeling in hotel industry: A case study of Kish Island in Iran. International Journal of Marketing Studies 4(3), 134-152.
48. Oh, H. & Parks, S. (1997). Customer satisfaction and service quality: a critical review of the literature and research implications for the hospitality industry. Hospitality Research Journal, 20(3), 35-64.
49. Oliver, R. L. (1997). Satisfaction: A behavioral perspective on the customer. New York, NY: McGraw-Hill.
50. Oliver, R.L. (1980). A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions. Journal of Marketing Research, 17(4), 460-469.
51. Olorunniwo, F., Hsu, M. K. & Udo, G.J. (2006). Service quality, customer satisfaction and behavioural intentions in the service factory. Journal of Services Marketing, 20(1), 59-72.