1. ایمان، م. (1391). روششناسی تحقیقات کیفی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
2. باهنر، ن.، و جعفری کیذقان، ط. (1389). تلویزیون و تأثیرات کاشتی آن بر هویت فرهنگی ایرانیان. فصلنامة تحقیقات فرهنگی، ۳(4)، 131- 156.
3. بشیر، ح.، اسکندری، ع. (1392). بازنمایی خانواده ایرانی در فیلم سینمایی یه حبه قند. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 6 (2)، 143- 161.
4. بهمنی، م.، سجودی، ف. (1394). بازنمایی هویت جنسیتی مردانه در مجموعه تلویزیونی ستایش. فصلنامه رادیو تلویزیون، 11 (26)، 170-149.
5. جعفرزادهپور، ف، ساعی، م. و جاروندی، ر. (1388). الگوهای قدرت در روابط بین نسلی، بازنمایی سریالهای ایرانی، مطالعه شبکة 1 و 3. پژوهشنامه علوم اجتماعی، ۳(2)، 119-137.
6. ساعی، م. (1389). بازنمایی ابعاد تاریخی و سیاسی هویت ملی در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (مطالعة موردی سریالهای تلویزیونی تاریخی درجه الف در سه دهه پس از انقلاب اسلامی ایران). دو فصلنامه پژوهش سیاست نظری، 7، 113-142.
7. سلطانی، ع. ا. (1384). قدرت، گفتمان و زبان: سازو کارهای جریان قدرت در جمهوری اسلامی ایران. تهران: نی.
8. صادقیفسایی، س.، و شریفیساعی، م. (1393). تقابل سنت و مدرنیته؛ کشمکشی گفتمانی در الگوهای بازنمایی. نشریة زن در فرهنگ و هنر، ۶(1)، 95-118.
9. فرجی، س.، گیویان، ع.، و فاضلی، ن. (1392). بازنمایی زندگی روزمره جوانان در سریال فاصلهها. مجله جامعهپژوهی فرهنگی، 4(4)، 105-138.
10. کوثری، م.، و عسکری، ا. (1394). بازنمایی خانوادة ایرانی از منظر روابط جنسیتی و نسلی در آگهیهای تلویزیونی. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 8(4). 26- 1.
11. کوثری، م.، و عموری، ع. (1392). تعریف از خود و ساخت دیگری، مطالعه پسااستعماری سریالهای حریم سلطان و الفاروق العمر. فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، 3(2)، 143-166.
12. محمدپور، ا. (1392). روش تحقیق کیفی، ضد روش2. تهران: جامعهشناسان.
13. دایک، ت. ا. (1389). مطالعاتی در تحلیل گفتمان: از دستور متن تا گفتمانکاوی انتقادی. ترجمة پیروز ایزدی و دیگران. تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
14. یورگنسن، م.، و فیلیپس، ل. (1389). نظریه و روش در تحلیل گفتمان. ترجمة هادی جلیلی. تهران: نی.
15. Dutt, R. (2014). Behind the curtain: Women’s representations in contemporary Hollywood. London, England: LES.
16. Fung, A., & Ma, E. (2000). Formal vs. informal use of television and sex-role stereotyping in Hong Kong. Sex Roles, 42(1-2), 57-81.
17. Hall, S. (1997). Representation; cultural reperesentation and singnifying practices. London, England: Sage Publications.
18. Johnston, J. (2010). Girls on screen: How film and television depict women in public relation. Prism, 7(4), 1-17.
19. Meijer, I. C. (2001). The color of soap opera: An analysis of professional speech on the representation of etnicity. Europian Journal of Cultural Studies, 4(2), 207-230.