قرآن کریم
- ابوطالبی، ن، مؤمنیان، ف. ص.، و نوروزی، خ. (1395). تحلیلی بر شیوه های ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی نظام آموزشی مجله مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 2(2/4)، 79-60.
- استراس، آ.، و کوربین، ج. (1390). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها (ب. محمدی، مترجم). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- اصلانی، ا. (1377). مقایسه اثربخشی سه روش رقابت فردی وتلاش فردی و رقابت گروهی درپیشرفت تحصیلی (پایاننامه کارشناسیارشد منتشرنشدۀ رشته روانشناسی تربیتی). دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
- اصلانی، ا. (1387). مدرسه بدون رقابت. تهران: نشر دوران.
- افشارنیا. م.، عباسی، ر.، و دسترنج، م. (1397). بررسی مدیریت کلاس درس و روش کلاسداری معلمان در مدارس و مراکز آموزشی. پژوهش در هنر و علوم انسانی، (10)، 88-73 .
- اکبری، ا. (1390). نیازهای نوجوانان و جوانان (چاپ دوم). تهران: انتشارات رشد و توسعه.
- پناهنده، ر، و افراشته، ت (1396). دام رقابت و آسیبهای آن در مدرسه. مجله رشد آموزش ابتدایی، 21(4)، 31ـ33.
- خمارلو، م. ت. (1376). جستوجو در راهها و روشهای تربیت: تهران: نشر آگاه.
- دیانی م.، و تقیپناهی، ف. (1387). بررسی عوامل مؤثر برانگیزههای مطالعه در دانشآموزان ابتدایی و راهنمایی. کتابداری و اطلاعرسانی، 11(39)، 56-29.
- ساروخانی، ب. (1370). دایره المعارف علوم اجتماعی. تهران: کیهان.
- شارون، ج. (1379). ده پرسش از دیدگاه جامعهشناسی (م. صبوری، مترجم). تهران: نشر نی.
- شعارینژاد، ع. (1372). روانشناسی رشد. تهران: انتشارات اطلاعات.
- شعارینژاد، ع. (1385). روانشناسی انسان سالم. تهران: انتشارات اطلاعات.
- شعبانی ورکی، ب. (1385). منطق پژوهش در علوم تربیتی و اجتماعی: جهتگیری نوین. مشهد: بهنشر.
- صادقی، ج. (1390). عوامل رقابت جویی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت نظامی، 11(41)، 65-43.
- صفایی موحد، س، و ایزدی فر، ا (1396). واکاوی رفتارهای خشونت آمیز آموخته شده در مدرسه از منظر برنامه درسی پنهان. فصلنامه پژوهشهای کیفی در برنامه درسی، 3(6)، 150-127.
- فتحی واجارگاه،ک (1388). اصول ومفاهیم اساسی برنامه درسی. تهران: نشر بال.
- کرامتی، م. (1380). رقابت یا رفاقت در کلاس درس. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 31(2)، 156-139.
- کرانباخ، ل. (1364). روانشناسی تربیتی (جلد دوم) (م. رضوی، مترجم). تهران: دهخدا.
- کرسول، ج. ( 1391) پویش کیفی و طرح پژوهش انتخاب از میان رویکردها (روایت پژوهی، پدیدارشناسی، نظریه داده بنیاد، قوم نگاری: مطالعه موردی) (ح ، دانایی فرد و ح. کاظمی، مترجمان) تهران: انتشارات صفار.
- گال، م.، بورگ، و.، و گال، ج. (1391). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (ا. ر. نصر و همکاران، مترجمان). تهران: انتشارات سمت.
- مهرمحمدی، م، وامام جمعه،م وحاتمی،ج و موسی پور،ن و میرشمشیری،م ( 1396). برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها (ویراست 3: با اضافات).: مشهد؛ انتشارات آستان قدس رضوی.
- Amabile, T. M. (1982). Children’s artistic creativity: Detrimental effects of competition in a field setting. Personality and Social Psychology, 8, 573-578.
- Babbedge, E., Strudwick, D., & Thacker, J. (2005). Educating children with emotional and behavioural difficulties: inclusive practice in mainstream schools. London: Routledge.
- Chan, J. C. Y., & Lam, S., (2008). Effects of competition on students’ self-efficacy in vicarious learning. British Journal of Educational Psychology, 78, 95–108
- Coles, R. (1989). The call of stories: Teaching and the moral imagination. Boston: Houghton Mifflin.
- Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination. New York: Plenum Press.
- Eisner, E. (2002). The educational imagination: On the design and evaluation of school programs (3rd). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
- Feshbach, S., & Weiner, B. (1991). Personality (3rd). Lexington: D.C. Heath and Company.
- Franken, R. E., & Brown, D. J. (1995). Why do people like competition? The motivation for winning, putting forth efort, improving one’s performance, performing well, being instrumental, and expressing forceful/aggressive behavior. Personality and Individual Differences, 19, 175-184.
- Kohn, A. (1986). No contest: The case against competition. Boston: Houghton Mifflin.
- Lam, S.-F., Yim, P.-S., Law, J. S. F., & Chenug, R. W. Y. (2004). The effects of competition on achievement motivation in Chinese classrooms. British Journal of Educational Psychology, 74, 281-296.
- Kohn, A. (1991). Group grade grubbing versus cooperative learning. Educational leadership, 48(5), 83-87.
- Mc Carthy, C. (2017) Boost student success overall by promoting collaboration instead of competition. Recruiting & Retaining Adult Learners,20(2), 12-12.
- Morgan, B. (2003). Cooperative learning in higher education: Undergraduate studentreflections on group examinations for group grades. College Student Journal, 37(1), 40-50.
- Myers, D. (1988). Social psychology (2nd. Ed.). New York: McGraw-Hill Book Company.
- Onwuegbuzie, A. J. (2001). Relationship between peer orientation and achievement in cooperative learning-based research methodology courses. The Journal of Educational Research, 94(3), 164-170.
- Ornstein, A., &Hunkins, F. (2018). Curriculum foundations, principles, and issues. London: Pearson Education.
- Reber, A. (1985). The Penguin Dictionary of psychology. London: Penguin Books.
- Ryan, K., Cooper, J. M., Bolick, C. M., & Callahan, C. (2021). Those who can, teach. Boston: Cengage Learning.
- Tripathi, K. N. (1992). Competition and intrinsic motivation. Journal of Social Psychology, 132, 709-715.
|