ابراهیمی، ش.، استاجی، ا.، پیشقدم، ر.، و امینیزدی، س. ا. (1396). معرفی الگوی هیجامد و بررسی تأثیر آن در غرقگی و سبکهای یادگیری فارسیآموزان غیرایرانی. پژوهشنامۀ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، 6(1)، 82-57.
اسلامیان، ح.، سعیدی رضوانی، م.، و فاتحی، ی. (1392). مقایسۀ اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میران یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس در درس دین و زندگی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 10(38)، 13-23.
براهویی، م. (1391). بررسی ویژگیهای استاد موفق از دیدگاه دانشجویان دانشگاه شیراز. پژوهشنامۀ تربیتی، 7(32)، 125-148.
پیشقدم، ر.، و ابراهیمی، ش. (در حال چاپ). بررسی زباهنگ دلنگرانی برای دیگری در ایرانیان: از هیچدلی تا فرادلی. زبانپژوهی.
پیشقدم، ر.، ابراهیمی،ش.، و طباطبائیان، م. س. (1398). رویکردی نوین به روانشناسی آموزش زبان. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
پیشقدم، ر.، فیروزیان پوراصفهانی، آ.، و طباطبائی فارانی، س. (1396). واکاوی عبارت «نازکردن» و ترکیبهای حاصل از آن در زبان فارسی در پرتو الگوی هیجامد.
مطالعات فرهنگ و ارتباطات،
18(19)، 96-67. https://doi.org/
10.22083/jccs.2017.96182.2240
پیشقدم، ر.، طباطبائیان، م.، س. و ناوری، ص. (1392). تحلیل انتقادی و کاربردی نظریههای فراگیری زبان اول: از پیدایش تا تکوین. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
جاجرمی، ه.، پیشقدم، ر.، و مقیمی، س. (1400). بررسی تعداد مؤثر تکرار واژه در یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در پرتو الگوی هیجامد.
مطالعات زبان و ترجمه،
54(3)، 26-1.
https://doi.org/10.22067/lts.v54i3.70855
جهانی، ز. و ابراهیمی، ش .، و بامشکی، س. (1400). آسیب شناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخ زبان فارسی در پرتو الگوی هیجامد. مطالعات زبان و ترجمه، 54(2)، 122-89.
https://doi.org/10.22067/lts.v54i2.89153
خادمی، ی.، و سلیمانی، ت. (1399). بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از کیفیت آموزش و تدریس اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل. پژوهش در تربیت معلم، 3(1)، 127-139.
عبدالهی، ب.، دادجوی توکلی، ع.، و یوسلیانی، غ. ع. (1393). شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفه ای معلمان اثربخش. نوآوری های آموزشی، 83(31)، 10-33.
عطایی، ن.، و پنجه پور، م. (1394). مقایسۀ اثربخشی روش تدریس فعال تعاملی و سنتی در رضایتمندی و یادگیری درس بیوشیمی بالینی دانشجویان داروسازی. توسعۀ آموزش در علوم پزشکی، 8(19)، 81-91.
معافیان، ف.، و پیشقدم، ر. (1388). تهیه و بررسی اعتبار سازۀ پرسشنامۀ ویژگیهای مدرسان موفق زبان انگلیسی. پژوهش زبانهای خارجی، 14(54)، 127-142.
ملکپورافشار، ع. (1396، دی). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزشیابی دبیران از دیدگاه دانشآموزان در راستای تقویت کیفیت آموزشی معلمان [ارائۀ مقاله]. سومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین در علوم انسانی، تهران، ایران.
یوسفوند، م.، قدمپور، ع.، ملکی، س.، پادروند، پ.، و رجبی، ه. (1398). اثربخشی بازخوردهای اصلاحی کتبی و کلامی معلمان طی ارزشیابیهای تکوینی بر میزان هیجانات تحصیلی دانشآموزان پسر. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 16(1)، 37-49.
https://doi.org/10.22070/tlr.2019.3003
Akbari, H., & Pishghadam, R. (2022). Developing new software to analyze the emo-sensory load of language. Journal of Business, Communication & Technology, 1(1), 1-13. https://doi.org/10.56632/bct.2022.1101
Andrzejewski, C. E., & Davis, H. A. (2008). Human contact in the classroom:
Exploring how teachers talk about and negotiate touching students. Teaching and
Teacher Education, 24(3), 779-794. https://doi.org/10.1016/j.tate.2007.02.013
Asad, M. M., Pitaffi, A. A., & Zia, S. (2020). Student’s satisfaction level towards teachers’ pedagogical skills: A conceptual action plan for Sindh Pakistan. Proceeding on Teaching and Science Education, 1(1), 37-42. https:// doi.org/ 10.31098/ictase.v1i1.17
Azamnoure, N. (2018). Investigating cognitive load, sentence comprehension, and level of task difficulty in light of emotioncy: A case of Iranian EFL (Unpublished master’s thesis). Ferdowsi University of Mashhad.
Borsipour, B. (2016). Emotioncy and willingness to read: A case of Iranian EFL learners (Unpublished master’s thesis). Ferdowsi University of Mashhad.
Browne, M. W., & Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In K. A. Bollen & J. S. Long (Eds.), Testing structural equation models (pp. 136-162). Sage.
Dornyei, Z. (2001). Motivational strategies in the language classroom. Cambridge University Press.
Ebrahimi, S., Tabatabaian, M., & Al Abdwani, T. (2022). Enhancing the communicative skills of normal and mentally-challenged learners through emo-sensory textbooks. Journal of Business, Communication and Technology, 1(2), 1-12.
Goe, L., Bell, C., & Little, O. (2008). Approaches to evaluating teacher effectiveness: A research synthesis. National Comprehensive Center for Teacher Quality. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED521228.pdf
Greenspan, S., & Weider, S. (1998). The child with special needs. Encouraging intellectual and emotional growth. Perseus Publishing.
Hughes, J. N., Gleason, K. A., & Zhang, D. (2005). Relationship influences on teachers’ perceptions of academic competence in academically at-risk minority and majority first grade students. Journal of School Psychology, 43(4), 303–320. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2005.07.001
Jajarmi, H. (2019). The effect of word repetition on language comprehension and retention in light of emotioncy-based language instruction (EBLI): An event-related brain potential (ERP) study on semantic processing of a sentence (Unpublished doctoral dissertation). Ferdowsi University of Mashhad.
Job, C. L. (2017). What is teacher effectiveness? A case study of educator perceptions in a Midwest elementary school (Unpublished doctoral dissertation). The University of North Dakota.
Khajavi, Gh. H., Ghonsooly, B., Hosseini Fatemi, A., & Choi, C. W. (2014). Willingness to communicate in English: A microsystem model in the Iranian EFL classroom context. TESOL Quarterly, 50(1), 154-180. https:// doi.org/ 10.1002/ tesq.204
Meroni, E., Vera-Toscano, E., & Costa, P. (2015). Can low skills teachers make good students? Empirical evidence from PIAAC and PISA. Journal of Policy Modeling, 37(2), 308-323. https://doi.org/10.1016/j.jpolmod.2015.02.006
Miri, M. A., & Pishghadam, R. (2021). Toward an emotioncy based education: A systematic review of the literature. Frontiers in Psychology, 12, 727186. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.727186
Pekrun, R. (1998). Students’ emotions: A neglected topic of educational research. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 44, 230-248.
Pishghadam, R. (2015, October). Emotioncy in language education: From exvolvement to involvement [Paper presentation]. The 2nd Conference of Interdisciplinary Approaches to Language Teaching, Literature, and Translation Studies, Mashhad, Iran.
Pishghadam, R. (2016, May). Emotioncy, extraversion, and anxiety in willingness to communicate in English [Paper presentation]. The 5th International Conference on Language, Education and Innovation, London, England.
Pishghadam, R. (2022). 104 conceptual concepts. Lulu Press.
Pishghadam, R., & Abbasnejad, H. (2016). Emotioncy: A potential measure of readability. International Electronic Journal of Elementary Education, 9(1), 109-123.
Pishghadam, R., Al Abdwani, T., Kolahi Ahari, M., Hasanzadeh, S., & Shayesteh, S. (2022). Introducing metapathy as a movement beyond empathy: A case of socioeconomic status. International Journal of Society, Culture, and Language, 10(2), 35-49. https://doi.org/10.22034/ijscl.2022.252360
Pishghadam, R., Baghaei, P., & Seyednozadi, Z. (2017). Introducing emotioncy as a potential source of test bias: A mixed Rasch modeling study. International Journal of Testing, 17(2), 127-140. https:// doi.org/ 10.1080/ 15305058. 2016.1183208
Pishghadam, R., Ebrahimi, S., & Tabataeian, M. S. (2018). Ru:ykardi novin be ravânshensi âmuzesh-e zabân [A new approach to psychology of language education]. Ferdowsi University of Mashhad Press.
Pishghadam, R., Firooziyan Pour Isfahani, A., & Tabatabaee Farani, S. (2017). Vâkâvi: ebârat-e nâz kardan va tark:bhây-e hâsel az ?ân dar zabân-e Fârsi: dar partoe ?olgu:ye hayajâmad [Examining the concept of n ̄az and its related vocabulary items in Persian language in light of emotioncy]. Journal of Culture-communication Studies, 18(39), 67-96. https://doi.org/ 10.22083/ jccs.2017. 96182.2240
Pishghadam, R., & Shayesteh, S. (2017). The consolidation of life issues and language teaching on the life-language model of emotioncy. Humanizing Language Teaching, 19(2), 1-14.
Pishghadam, R., Shayesteh, S., & Rahmani, S. (2016). Contextualization-emotionalization interface: A case of teacher effectiveness. International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 5(2), 97-127. https:// doi.org/ 10.17583/rimcis.2016.190
Pishghadam, R., Zabetipour, M., & Aminzadeh, A. (2016). Examining emotions in English language learning classes: A case of EFL emotions. Issues in Educational Research, 26(3), 508-527. https://doi.org/10.4236/jss.2021.95017
Pishghadam, R., Zabihi, R., & Shayesteh, S. (2015). Applied ELT: A movement beyond applied linguistics. Khat-e Sefid.
Schmidt, R. W. (1995). Consciousness and foreign language learning: A tutorial on the role of attention and awareness in learning. In R. W. Schmidt (Ed.), Attention and awareness in foreign language learning (pp. 1-63). University of Hawaii Press.
Shojaei, R., Bagheri, M. S., & Rassaei, E. (2022). Reconsidering the global criteria of teacher effectiveness in the light of learners’ perception and experts’ observations. International Journal of Foreign Language Teaching and Research, 10(40), 153-169.
Shirai, S. (2006). How transactional analysis can be used in terminal care. International Congress Series, 1287, 179-184. https:// doi.org/ 10.1016/ j.ics.2005.12.052
Stobart, G. (2008). Testing time: The uses and abuses of assessment. Routledge.
Titsworth, S., Mckenna, T. P., Mazer. J. P., & Quinlan, M. M. (2013). The bright side of emotion in the classroom: Do teachers’ behaviors predict students’ enjoyment, hope, and pride? Communication Education, 62(2), 191-209. https://doi.org/10.1080/03634523.2013.763997
Ullman, J. B. (2001). Structural equation modeling. In B. G. Tabachnick & L. S. Fidell (Eds.), Using multivariate statistics (4th ed., pp. 653-771). Allyn & Bacon.
Wong, H. K., Wong, R. T., Jondahl, S. F., & Ferguson, O. F. (2014). The classroom
management book: Turn classroom chaos into student achievement. We will show you how overnight. Harry K. Wong Publications.