- اشتراوس، ا.، و کوربین، ج. (1385). اصول روش تحقیق کیفی (ب. محمدی، مترجم). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- جوادی، ر.، رسولی، م.، و حسنی، ج. (1398). طراحی پرسشنامه کیفیت زندگی کاری معلمان. نشریه ارگونومی، 7(1)، 10-19.
- ریتزر، ج. (1373). نظریههای جامعهشناسی در دوره معاصر (ا. غرویزاد، مترجم). تهران: نشر ماجد.
- زردشتیان، ش.، عباسی، ه.، اسماعیلی، م.، و خانمرادی، س. (1394). رابطه درک حمایت سازمانی، درگیری شغلی و رفتار شهروندی سازمانی معلمان تربیت بدنی استان همدان. نشریه مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 2(6)، 93-103.
- شیربگی، ن.، بلندهمتان، ک.، و تدین سنگانی، پ. (1396). بررسی و مقایسه سطح استقلال کاری درکشده معلمان در مدارس. نشریه مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 9(2)، 146-172.
- شیربگی، ن.، و آریامنش، م. (1396). بازنمایی معنایی تجارب معلمان از مسیر شغلی. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 9(31)، 65-84.
- صالحی، م.، قنبریان قلندر، پ.، و وکیلی، د. (1399)، درک و تجربه معلمان مدارس از مفهوم سرمایه حرفه ای یک مطالعه پدیدارشناسی. نشریه مدیریت مدرسه، 8(2)، 203-217.
- فرامرز پوردارزینی، م.، شیروانی سعادتآبادی، م.، و سالاریچینه، ا. (1394). بررسی فرسودگی شغلی معلمان. مقاله ارائهشده در دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، مشهد.
- محمدی، ص. (1386). افزایش رضایت شغلی معلمان. روزنامه همشهری، سال پانزدهم، شماره 4274، صفحه 23.
- مهدیان، س.، حکیمزاده، ر.، صفایی موحد، س.، و صالحی، ک. (1396). بازنمایی ادراک و تجربه زیسته معلمان از منزلت اجتماعیشان: مطالعهای به روش پدیدارشناسی. فصلنامه خانواده و پژوهش، (38)، 37-19.
- نیرنیا، ا.، و حسینی، ن. (1398). رابطه بین درک معلمان زبان انگلیسی از دانش پایه و حس خودکارآمدی و رابطه بین آنها در بافت ایرانی. نشریه پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 9(2)، 629-657.
- Anastasiou, S. (2014). Factors affecting job satisfaction, stress and work performance of secondary education teachers in Epirus, NW Greece. International Journal of Educational Management, 8(01), 37-53
- Homans, G. C. (1974). Social behavior: Its elementary forms (Revised ed.). San Diego, CA: Harcourt Brace Jovanovich
- Kappagoda, U. W. M. R. S. (2013) The impact of five-factor model of personality on organizational commitment of English teachers in Sri Lankan government schools. International Journal of Physical and Social Sciences, 3(1), 1-10.
- Klassen, R. M., & Chiu, M. M. (2010). Effects on teachers’ self-efficacy and job satisfaction: Teacher gender, years of experience, and job stress. Journal of Educational Psychology, 102(3), 741-756.
- Lundberg, C., Gudmundson, A., & Andersson, T. D. (2009). Herzberg’s two-factor theory of work motivation tested empirically on seasonal workers in hospitality and tourism. Tourism Management, 30(6), 890-899.
- Miner, J. B. (2005). Organizational behavior one. Essential theories of motivation and leadership. New York: M.E. Sharpe.
- Ogochi, G., Kilgoris, R., & Campus, K. (2014). Job satisfaction and teacher effectiveness in selected secondary schools in Trans Mara West District, Kenya. Journal of Education and Practice, 5(37), 125-140.
- Rehan Masoom, M. (2020). Teachers’ perception of their work environment: Evidence from the primary and secondary schools of Bangladesh. Education Research International, 2021, 1-12.
- Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
- Symeonidis, V., & Stromquist, N. (2020). Teacher status and role of teacher unions in the context of new professionalism. Studia Paedagogica: The Changing Status of the Teaching Profession, 25(2), 23-45
- Turner, J. H. (2003). The structure of sociological theory. New York: Wadsworth.
- Yusuf, F. A., Olufunke, Y. R., & Valentine, M. D. (2015). Causes and impact of stress on teachers’ productivity as expressed by primary school teachers in Nigeria. Creative Education, 6, 1937-1942.
|