- جوادی یگانه، م. ر. (1395). یافتههای پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان؛ موج سوم. طرح ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، دفتر طرحهای ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
- رضازاده برفویی، ح.، مرتضوی، س.، و رحیمنیا، ف. (1392). واکاوی پیشآیندهای فردی و موقعیتی مؤثر بر چاپلوسی و تأثیر آن بر پیشرفت شغلی کارکنان (موردمطالعه: کارکنان دانشگاه مشهد). پژوهشهای مدیریت عمومی، 6(22)، 25 –
- ریتزر، ج. (1374). نظریۀ جامعهشناسی در دوران معاصر (چاپ دوم) (م. ثلاثی، مترجم). تهران: انتشارات علمی.
- شیری، ا.، خلدشرفی، ص.، دهقانی، م.، و یاسینی، ع. (1394). بررسی ارتباط بین خودشیفتگی مدیران و رفتارهای منافقانه با نقش میانجی رفتار ماکیاولی گرایانۀ مدیران در سازمانهای دولتی شهر کرمانشاه. فصلنامۀ علمی پژوهشی مدیریت سازمانهای دولتی، 3(11)، 128-107.
- صدیق سروستانی، ر. (1390). آسیبشناسی اجتماعی (جامعهشناسی انحرافات اجتماعی) (چاپ هفتم). تهران: سمت.
- قربانی، ا.، و فیضآبادی، ح. (1393). واکاوی دیدگاههای جامعهشناختی انحرافات اجتماعی. فصلنامۀ دانش انتظامی خراسان، 1(3)، 120 –
- گودرزی، م. (1382). پیمایش ارزشها و نگرشهای ایرانیان (موج دوم). تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
- محبی، س. ف. (1399). تبیین جامعهشناختی فریب در تعاملات اجتماعی (رساله دکترای تخصصی رشته جامعهشناسی). دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
- محسنی، م. (1386). جامعهشناسی انحرافات اجتماعی (چاپ اول). تهران: انتشارات طهوری.
- محسنی تبریزی، ع. (1370). بیگانگی. نامۀ علوم اجتماعی، 2(2)، 25-72.
- معیدفر، س.، و صفری، ف. (1397). تعارضات هنجاری منجر به ریاکاری به روایت سینما. بررسی مسائل اجتماعی ایران، 9(1)، 142 –
- هادوینژاد، م.، و بهارلویی، ا. (1394). رفتارهای منافقانه در ارتباطات بین فردی در سازمان: پیشایندها و پیامدهای سازمانی. مجلۀ مدیریت دولتی (دانشگاه تهران)، 7(2)، 412-393.
- هادوینژاد، م.، داناییفرد، ح.، آذر، ع.، و خائف الهی، ا. (1389). کاوش فرایند رفتارهای منافقانه در ارتباطات بین فردی در سازمان با استفاده از نظریه داده بنیاد. اندیشه مدیریت راهبردی، 4(1)، 81-130.
- هادوینژاد، م.، و عبادی، ف. (1393). نفاق مدیریت ارشد مدیریت و مقاومت کارکنان در برابر تغییر: تبیین نقش میانجی اعتماد به مدیریت ارشد سازمان. پژوهشنامه مدیریت تحول، 6(12)، 49-71.
- هارولامبوس. (1370). تئوریهای انحراف (ا. صوفی، مترجم). مجلۀ رشد علوم اجتماعی، (6-7)، 22-27.
- Alicke, M., Gordon, E., & Rose, D. (2012) Hypocrisy: What counts? Philosophical Psychology, 26(5), DOI:10.1080/09515089.2012.677397.
- Brunsson, N. (1989). The organization of hypocrisy: Talk, decisions, and actions in organizations. New York: John Wiley & Sons.
- Burgoon, J. K., & Buller, D. B. (2016) Interpersonal deception theory. In Ch. R. Berger, & M. E. Roloff (Eds.), The International Encyclopedia of Interpersonal Communication. New York: John Wiley & Sons, Inc.
- Burgoon, J. K., & Buller, D. B. (2015) Interpersonal deception theory, to appear. In J. Seiter, & R. Gass (Eds.), Readings in persuasion, social influence, and compliance gaining. Boston: Allyn & Bacon.
- Caviola, L., & Faulmüller, N. (2014) Moral hypocrisy in economic games: How prosocial behavior is shaped by social expectations. Opinion Article, (5), doi: 10.3389/fpsyg.2014.00897.
- Cheng, J. L. (1983). Organizational context and upward influences: An experimental study of the use of power tactics. Group and Organizational Studies, 8, 332-335.
- Fernandez-Revuelta Perez, L., & Robson, K. (1999). Ritual legitimation, decoupling and the budgetary process: Managing organizational hypocrisies in a multinational company. Management Accounting Research, 10, 384407.
- Christensen, L. T., Morsing, M., & Thyssen, O. (2020) Timely hypocrisy? Hypocrisy temporalities in CSR communication. Journal of Business Research, 114, 327–335.
- Fointiat, Va. (2007) Being together in a situation of induced hypocrisy. Current Research in Social Psychology, 13(12), http://www.uiowa.edu/~grpproc/crisp/crisp.html.
- Gastner, M. T., Taka´cs, K., Gulya´s, M., Szvetelszky, Z., & Oborny, B. (2019) The impact of hypocrisy on opinion formation: A dynamic model. PLoS ONE, 14(6), https://doi.org/10.1371/journal.pone.0218729.
- Kacmar, K. M., Carlson, D. S., & Bratton, V. K. (2004). Situational and dispositional factors as antecedents of ingratiatory behaviors in organizational settings. Journal of Vocational Behavior, 65, 309–331.
- Kenessey, B., & Darwall, S. (2014) Moral psychology as accountability. In J. D’Arms, & D. Jacobson (Eds.), Moral psychology and human agency: Philosophical essays on the science of ethics (pp. 40-83). Oxford: Oxford University Press.
- Kerr, S. (1993). On The folly of rewarding A, while hoping for B. Academy of Management Excecutive, 9(1), 7-14.
- Kılıçoğlu, G., & Kılıçoğlu, D. Y. (2021) Understanding organizational hypocrisy in schools: The relationships between organizational legitimacy, ethical leadership, organizational hypocrisy and work-related outcomes. International Journal of Leadership in Education, Theory and Practice, 24(1), 24-56.
- Lindenberg, S., & Steg, L. (2018). Moral hypocrisy and the hedonic shift: A goal-framing approach. Rationality and Society, 30(4), 393– 419.
- Linden, R. C., & Mitchell, T. R. (1988). Ingratiatory behaviors in organizational settings. Academy of Management Review, 13, 572-587.
- Morrongiello, B. A., & Landa, M. (2008). Practice what you preach: Induced hypocrisy as an intervention strategy to reduce children's intentions to risk take on playgrounds. Journal of Pediatric Psychology, 33(10), 1117-1128.
- Rustichini, A., & Villeval, C. M. (2014) Moral hypocrisy, power and social preferences. Journal of Economic Behavior & Organization, 107, 10-24.
- Laurent, S. M., & Clark, B. )2019). What makes hypocrisy? Folk definitions, attitude/behavior combinations, attitude strength, and private/public distinctions. Basic and Applied Social Psychology, 41(2), 104-121.
- Schon, Donald and Argyris, Chris. (1992). Theory in practice: Increasing professional effectiveness. San Francisco: Jossey Bass,.
- Schwartz, S. (2009). Employing the induced hypocrisy paradigm to encourage nutrition on college campuses (Master´s thesis). Kansas State University, Manhattan, Kansas.
- Wollschleger, J., & Beach, L. (2011). A cucumber for a cow: A theoretical exploration of the causes and consequences of religious hypocrisy. Rationality and Society, 23(3), 155-174.
|