تعداد نشریات | 48 |
تعداد شمارهها | 1,605 |
تعداد مقالات | 17,590 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,531,469 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,091,096 |
نقش رویکرد شناختی در کاربرد زبان نزد دانشجویان مبتدی مقطع کارشناسی زبان فرانسه(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری) | ||
پژوهش های زبان و ترجمه فرانسه | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 بهمن 1400 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22067/rltf.2022.74978.1036 | ||
نویسندگان | ||
هاله چراغی ![]() | ||
1دانشگاه حکیم سبزواری | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد زبان فرانسه-گروه زبان فرانسه- دانشگاه حکیم سبزواری | ||
چکیده | ||
یکی از اصول اساسیِ موفقیت در امر آموزش/یادگیری زبان، تقویت مهارت های لازم برای پیشبرد و بهبود عملکرد فردی یا جمعی در طولِ انجام این فرایند و محقق ساختن سهولت کاربرد زبان نزد زبان آموزان است. . هدف از کاربرد زبان در این مقاله مجموعه قواعد زبانی است که زبان آموزان مبتدی دوره کارشناسی آن را بطور کلی و قابل قبول رعایت میکنند. فرآیند یادگیری زبان دوم به عنوان یکی از مراحل مهم و دغدغه برانگیز از این قاعده پیروی می کند. از آن جا که آموزش زبان دوم فرایندی چند بعدی است که هر یک از ابعاد آن، نقش مهمی در اجرای صحیح این مهم دارد و کیفیت یک برنامه آموزشی را تحت تأثیر قرار میدهد، برای ایجاد تاثیرگزاری بیشتر و موثرتر، لازم است که فرایند آموزش/یادگیری زبان فرانسه بر پایۀ عواملی مانند انگیزه مثبت برای زبان آموزان، افزایش لذت آنها از یادگیری، تمرینات با استفاده از فنآوریهای جدید همزمان با توضیح، استفاده از کار فکری متناسب با سطح زبان آموزان، شیوه تدریس مهارت ها، روش کلاس داری، نحوه ارائه مطالب و غیره صورت گیرد. در این مقاله برآنیم تا بر اساس نظریه «مغز متفکر» مطرح شده توسط کنت. چستین و با بررسی اثربخشی مهارت های ارتباطی مبتنی بر رویکرد شناختی به همراه قوانین یادگیری، سبکهای شناختی و همچنین جنبههای خاصی از فرآیند آموزش/یادگیری، تأثیر این عوامل را در بهبود کیفیت آموزش/ یادگیری زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در دانشگاه، مقطع کارشناسی در نیمسال اول و نیز سهولت و تسریع کاربرد زبان نزد دانشجویان مورد مطالعه قرار دهیم. | ||
کلیدواژهها | ||
رویکرد شناختی؛ کاربرد زبان؛ مهارتهای زبانی؛ زبان فرانسه؛ دانشجویان مبتدی کارشناسی؛ آموزش/یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 101 |