ام. باترو، آنتونیو؛ دنهام، جی. (1384). آموزش پرورش دیجیتالی: تأکید بر آموزش از راه دور. ترجمه حمیدرضا پاسبان رضوی. مشهد: ترانه.
بدرقه، علی. (1385). تکنولوژیهای آموزشی. گرمسار. دانشگاه آزاد.
پلارد، ای، هیلاک، جی. (1388). یادگیری الکترونیکی. ترجمه سید رسول عمادی. تهران: سپهر دانش.
زنگنه، حسین. (1389). مبانی نظری و عملی تکنولوژیهای آموزشی. تهران: آوای نور.
زوارکی، اسماعیل؛ قاسم تبار، عبدالله؛ مؤمنی راد، اکبر. (1392). مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند یادگیری. تهران: آوای نور.
فردانش، هاشم. (1387). مبانی نظری تکنولوژیهای آموزشی. تهران: سمت.
BANGOU, Francis. (2006). « Integration des TICE et apprentissage de l'enseignement: une approche systemique ». Alsic, n˚9, 10, pp. 145-160.
CAVALLO, Pina Boggi, IANNACCONE, Antonio. (1993). Representatuins sociales et construction des connaissances. Università di Salerno. 2, n˚3, pp. 1-150.
DROUI, Mohamed, et EL HAJJAMI, Abdelkrim et AHAJI, Khalid. (2015). «Apprentissage mobile ou MLearning: opportunites et defis». EPI, Tire de http://www.epi.asso.fr/revue/articles/a1305d.htm, 2015/04/01.
DUQUETTE, Lise. (2002). « Analyse de donnees en apprentissage d’une L2 en situation d’autonomie dans un environnement multimedia ». Alsic, 5, n˚1, pp. 33-53.
FLAMENT, Claude. (2003). Methodes d'etude des representations sociales. Paris : ERES.
HADI, Mandana. (2013). La place d’Internet dans la didactique du FLE. memoire de master. Universite de Tarbiat Modarres, Teheran : Tarbiat Modarres.
HO, Minh-Hung. (2014). « Le numerique educatif: un portrait europeen ». DEPP, 4, n˚14, pp. 55-60.
KARSEN, Thierry, COLLIN, Simon. (2012). Benefits and challenges of using laptops in primary and secondary school. Montreal : CRIFPE.
KARSENTI, Thierry, FIEVEZ, Aurelien. (2013). L’iPad à l’ecole: usages. avantages et defis : resultats d’une enquête auprès de 6057 elèves et 302 enseignants du Quebec (Canada). Montreal : CRIFPE.
MANGENOT, François. (1998). « Classification des apports d'Internet à l'apprentissage des langues ». Alsic. 1, 2, pp. 133-146.
MIAN, Bi Sehi Antoine. (2012). « L’apprentissage mobile en formation initiale des enseignants à l’ENS d’Abidjan ». frantice.net, 21, n˚5, pp. 63-72.
NARCY-COMBES, Marie-Françoise. (2005). Precis de didactique : Devenir professeur de langue. Paris : Ellipses Edition Marketing S.A.
WAGNER, Ellen.D. (2005). « Enabling Mobile Learning». EDUCAUSE Review, 40(3), pp. 40-53.