1. اطلاعات حملونقل و انرژی کشور (1388). شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، تهرن: جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی . پژوهشکدۀ علوم کاربردی.
2. براون، ل. (1391). نجات محیط زیست (پلنB4.0). مترجم حمید طراوتی. مشهد: انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد
3. ترازنامۀ انرژی. (1390). وزارت نیرو . معاونت امور برق و انرژی. دفتر برنامهریزی کلان برق و انرژی دفتر تقسیمات کشوری. استانداری خراسان رضوی.
4. حسینزاده، ک و ساسان پور، ف. (1391). روش جاپای بومشناختی در در پایداری کلانشهرها با نگرشی بر کلانشهر تهران. فصلنامۀ تحقیقات جغرافیایی. شمارۀ 82. صص. 101-83.
5. رضوانی،م.ر. سلمانی، م. قنبری نسب،ع و باغیانی، ح.ر. (1389). جاپای بومشناختی رویکردی نو برای سنجش اثرات زیست محیطی (مفهوم، کاربرد و سنجش آن). جغرافیا و توسعه. شمارۀ 20. صص 166-154.
6. رهنما، م. ر و عبادینیا، ف. (1393). تحلیل پایداری حملو نقل شهر مشهد با استفاده از روش جاپای بومشناختی. جغرافیا و مخاطرات محیطی. شمارۀ آمادۀ انتشار برای پاییز و زمستان.
7. سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد. (1391). هشتمین آمارنامۀ حملونقل شهر مشهد. پاییز. ص 36.
8. ساسانپور، فرزانه. (1390). مبانی پایداری توسعۀ کلانشهرها با تأکید بر کلانشهر تهران. تهران: مرکز مطالعات و برنامهریزی.
9. شهرداری مشهد. آمارنامۀ شهر مشهد. (1391). معاونت برنامهریزی و توسعه.
10. فروزنده،ک. (1385). طرح مقایسۀ آلودگی زیستمحیطی ناشی از مصرف سوخت در دو بخش حملونقل جادهای و ریلی. راه-آهن جمهوری اسلامی ایران. مرکز تحقیقات. گروه مطالعات اقتصادی.
11. عباسپور، م. (1389). ارزیابی اثرات زیستمحیطی طرحهای حملونقل ریلی. انسان و محیط زیست شمارۀ 15. صص17-36.
12. مزرعتی، م و پرتوی، ب. (1384). پیشبینی مصرف بنزین ونقش متروی تهران در کاهش مصرف آن. فصلنامۀ مطالعات اقتصاد انرژی. سال دوم. شمارۀ 4. صص 57-82.
13. موتین، ک. (2005). ابعاد سبز طراحی شهری. ترجمۀ کاوه مهربانی. تهران: انتشارات پرداژش و برنامهریزی شهری (وابسته به شهر داری تهران) 1386.
14. Barret, J., Scott, A., & Vallack, H. (2001). The ecological footprint of passenger transport in merseyside. New York: Stockholm Environment Institute.
15. Brown, D., O'Regan, B., & Moles, R. (2008). Use of ecological footprinting to explore alternative transport policy scenarios in an Irish city-region. Transport Research Journal, 13, 315-322.
16. Buchanan, C. D., et al., (1963) Traffic in Town.The spacially shortened edition of the Buchanan Report Harmonddsworth: Penguin.
17. Caves, R. (Ed.). (2004). “Principles of intelligent urbanism”,” Encyclopedia of the City”. Londo Routledge.
18. Chambers, N., & Kevin, L. (2001). Ecological Footprint Analysis: Towards a sustainability indicator for business. London: Spon Press.
19. Chi, G., & Stone, B. (2005). Sustainable Transport Planning: Estimating the ecological footprint of vehicle travel in future years. Journal of Urban Planning and Development, 131(3), 170-180.
20. Eco Transit. (2011). Ecological Transport Information Tools for Worldwide Transport, Berlin - Hannover -Heidelberg, July 31th.
21. Gudmundsson, H., & Hojer, M. (1996). Sustainable development principles and their implications for transport. Ecological Economics, 19, 269-282.
22. International Energy Agency. (2011). Transport Energy and CO2- Moving toward sustainability.
23. Jeon, C. M., & Amekudzi, A. (2005). Addressing sustainability in transportation systems: Definitions, indicators and metrics. ASCE Journal of Infrastructure Systems. American Society of Civil Engineers, 11(10), 31-50.
24. Odum, H.T., (1994). Ecological and General Systems. revised edition. Bulder:University of Colorado Press.
25. Organization for Economic Cooperation and Development. (2004). Environmentally Sustainable Transport, OECD, Paris.
26. Wackenagel M., & Rees, W. (1996). Our Ecological Footprint, educating human impact on the earth Gabriola Iisland, BC: New Society Publishers.
27. Wackernagele, M., (2003). Towards a sustainable London: Reducing the Capital Ecological Footprint, WSP Environmental Ltd natural strategies LIS, London: Spon Press.