1. ابراهیمزاده، ع.، و آقاسیزاده، ع. (1390). تأثیر منطقة آزاد چابهار بر توسعة گردشگری حوزة نفوذ آن با بهرهگیری از مدل رگرسیون و آزمون T-test. جغرافیا و توسعه، 9(21) 5-26
2. احمدپوران، ج. (1393). گردشگری الکترونیک. مجلۀ مدیران الکترونیکی (مرجع علوم مدیریت ایران)
3. اسماعیلزاده، ح.، صرافی، م.، و توکلینیا، ج. (1390). تحلیلی بر رویکردهای توسعۀ گردشگری در اجتماعات محلی. علوم محیطی، 9(2)، 119-142
4. اشرفزاده، م.، مددی، ح.، خادمی، ن.، و بنیادی، ص. (1389). ارزیابی آثار محیطزیستی پروژههای گردشگری ساحلی (مطالعة موردی: شهر جهانگردی بینالمللی خلیج فارس). پژوهشهای محیط زیست، 1(1)، 83-92
5. امیرعضدی، ط.، و رجایی، م. (1389). گردشگری الکترونیک رویکردی نوین در همگرایی کشورهای اسلامی با تأکید بر نقش محوری ایران. مقالۀ ارائۀشده در چهارمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام. دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان
6. امینبیدختی، ع.، زرگر، س. م.، و نظری، م. (1389). آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری. مطالعات مدیریت راهبردی، 1(3)، 49-68
7. بمانیان، م.، پورجعفر، م.، و محمودینژاد، ه. (1388). ارائة مدل پیشنهادی جهت پیادهسازی گردشگری الکترونیک در طرحهای توسعة گردشگری روستایی (بررسی تطبیقی و ارائة مدل پیشنهادی با توجه به شرایط معاصر آن). فصلنامة مدیریت شهری، 23، 71-88
8. پروانه، ب.، عامریسیاهویی، ح.، و تقویگودرزی، س. (1388). گردشگری الکترونیک؛ راهکاری نوین در توسعة کانونهای شهری استان هرمزگان (مطالعۀ موردی: شهر فین). فصلنامة جغرافیایی چشم انداز زاگرس، 1(2)، 89-108
9. پورفرج، ع.، عیسیزادهروشن، ی.، و چراغی، ک. (1387). فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت گردشگری و رشد اقتصادی. فصلنامۀ اقتصاد و تجارت نوین، 7(13)، 46-66
10. تقوایی، م.، صفرآبادی، ا. (1390). نقش مدیریت شهری در دستیابی به توسعة پایدار گردشگری شهری؛ مطالعة موردی: شهر کرمانشاه. مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، 1(4)، 35-52
11. تقوایی، م.، و اکبری، م. (1389). بهکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصههای آموزشی و پژوهشی (مطالعۀ موردی :دانشگاه اصفهان). جامعهشناسی کاربردی، 21(38)، 19-34
12. تقوایی، م.، وارثی، ح.، و درکی، ا. (1390). بررسی نقش نورپردازی در توسعۀ گردشگری شهری (مطالعۀ موردی: شهر اصفهان). مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، 2(8)، 1-18
13. حاجینژاد، ع.، پورطاهری، مهدی و احمدی، علی (1388)، تأثیرات گردشگری تجاری بر توسعۀ کالبدی فضایی مناطق شهری؛ مطالعه موردی: شهر بانه. پژوهشهای جغرافیای انسانی، 41(70)، 91-109
14. حاجینژاد، ع.، نوری، م.، و فضلعلی، ز. (1390). ارزیابی میزان بهرهبرداری دهیاران از فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت روستایی (مطالعة موردی: روستاهای شهرستانهای گلوگاه و بهشهر-استان مازندران). پژوهشهای روستایی، 2(2)، 137-160
15. راودراد، ا.، و حاجیمحمدی، ع. (1389). تفاوت شناخت حاصل از گردشگری واقعی و گردشگری مجازی بر پایة نظریة روایت. فصلنامة تحقیقات فرهنگی، 3(10)، 61-81
16. رجبی، آ.، صندوقدار، ا.، ترابی، م.، و رنجبرراد، ر. (مهر1390). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری. مقالۀ ارائهشده در اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعة پایدار، دانشگاه آزاد اسلامی مرو دشت
17. زارع، غ. (1387). شیراز: سومین شهر مذهبی. برگرفته از: http://jamejamonline.ir/Online
18. سجادی، ز.، و آیت، س. (1386، اسفند). کاربردهای فناوری اطلاعات در گردشگری الکترونیکی (E-Tourism).مقالۀ ارائهشده در اولین کنفرانس بینالمللی شهر الکترونیک، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران
19. سجادی، ز.، و آیت، س. (1386، مهرماه). گردشگری الکترونیکی (e-tourism) از منظر تجارت الکترونیکی و راهکارهای توسعۀ آن در ایران. مقالۀ ارائهشده در چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیکی، وزارت بازرگانی، معاونت برنامهریزی و اموراقتصادی، تهران
20. سرایی، م.، و شمشیری، م. (1392). بررسی وضعیت گردشگری در شهر شیراز در راستای توسعۀ پایدار با استفاده از تکنیک SWOT. جغرافیا و برنامهریزی محیطی، 24(49)، 69-88
21. سعادت، ف.، و مظفری، ا. (1388). استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در حوزة تبلیغات گردشگری (مطالعة موردی: منطقة آزاد کیش از سال 1382 تا 1387). فصلنامة پژوهشهای ارتباطی، 16(59)، 141-170
22. شاهیوندی، ا.، وارثی، ح.، و محمدی، م. (1390). ارزیابی توزیع فضایی شاخصهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناطق چهاردهگانة شهرداری اصفهان. فصلنامۀ علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران. 27(70)، 887-906
23. طاهری دمنه، م.، فرمانی، س.، و مستوفیالممالکی، ر. (1390). بررسی چالشهای موجود در صنعت گردشگری شهر شیراز در ارتباط با محدودیت مراکز اقامتی. مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، 2(8)، 117-132
24. طیبی، س. ک.، بابکی، ر.، و جباری، ا. (1386). بررسی رابطة توسعة گردشگری و رشد اقتصادی در ایران (1383-1338). پژوهشنامة علوم انسانی و اجتماعی ویژة اقتصاد، 7(26)، 83-110
25. عطافر، ع.، پولخزائی، ج.، و پورمصطفی خشکرودی، م. (1391). عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری. فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، 7(18) 131-165
26. فرجزاده، م. و احمدآبادی، ع. (1389). ارزیابی و پهنهبندی اقلیم گردشگری ایران با استفاده از شاخص اقلیم گردشگری (ICT). پژوهشهای جغرافیای طبیعی، 42(71)، دوره 42، 21-42
27. فرزین، م.، و صفری، س. (1388). شناخت نظام مدیریت مقصد گردشگری (DMS) و چالشهای توسعة آن در ایران. فصلنامة جغرافیا و توسعه، 7(16)، 93-118
28. فرید، ی. (1375). جغرافیا و شهرشناسی. تبریز، ایران: انتشارات دانشگاه تبریز
29. قدمی، م.، تولایی، س.، و فاطمی، س. م. (1389). ارزیابی استراتژیک قابلیتهای توسعۀ گردشگری: مطالعۀ موردی شهر فریدونکنار. نشریۀ تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، 16(19)، 111-128
30. قرهبیگلو، ح.، و شادیدیزجی، ب. (1390). بررسی تأثیر بازاریابی اینترنتی بر میزان عملکرد توریسم (مطالعۀ موردی: آژانسهای مسافرتی و جهانگردی استان آذربایجان شرقی). فصلنامة فضای گردشگری، 1(1)، 145-161
31. قلندر، م. (1391، اسفند). تبیین رابطۀ توسعۀ گردشگری الکترونیک و رشد اقتصادی شهرهای ساحلی شمال ایران. مقالۀ ارائهشده در اولین همایش ملی گردشگری و طبیعتگردی ایران زمین، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و شرکت هماندیشان محیط زیست فردا، همدان
32. لشکربلوکی، م.، و احمدی، م. (1386). طراحی مدل راهبردی برنامة جامع فناوری اطلاعات شهر تهران با رویکرد توسعة اطلاعاتی. مقالۀ ارائهشده در اولین کنفرانس بینالمللی شهر الکترونیک، مرکز همایشهای علمی جهاد دانشگاهی تهران
33. محمدزاده، پ.، بهبودی، د.، ممیپور، س.، و فشاری، م. (1389). تخمین تقاضای گردشگری ایران به تفکیک چند کشور منتخب با استفاده از رهیافت TVP. فصلنامۀ اقتصاد مقداری، 7(2)، 149-171
34. محمدی، ع. (1385). شیراز (بهشت ایران). شیراز، ایران: تخت جمشید
35. مکیان، س. ن.، و نادریبنی، م. (1382). بررسی گردشگری خارجی در شهرستان یزد. تحقیقات اقتصادی، 62، 195-205
36. مهدوی، م.، قدیریمعصوم، م.، و قهرمانی، ن. (1382). اثرات گردشگری بر توسعة روستایی با نظرسنجی از روستاییان درة کن و سولقان. فصلنامة روستا و توسعه، 2(11)، 39-60
37. میرجلیلی، ج. (1388). گردشگری الکترونیک چیست؟ در وبلاگ تاریخ و گردشگری در چشماندازی جامعه. برگرفته از: http://mirjalilismj.blogfa.com/post-354.aspx
38. نظریان، ا.، و کریمی، ب. (1388). ارزیابی توزیع فضایی و مکانیابی ایستگاههای آتشنشانی شهر شیراز با استفاده از GIS. فصلنامة جغرافیایی چشمانداز زاگرس، 1(2)، 5-19
39. نظریولنی، ل.، بابائیهمتی، ر. و صابری، م. (مهرماه، 1390). سامانههای اطلاعات مکانی و اطلاعرسانی گردشگری الکترونیک. مقالۀ ارائهشده در اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعة پایدار، دانشگاه آزاد اسلامی مرو دشت
40. وارثی، ح.، تقوایی، م.، و پریزادی، ط. (1389). امکانسنجی پتانسیلهای گردشگری در شهر سقز با استفاده از مدل SWOT. مطالعات مدیریت شهری، 2(3)، 133-154
41. هاشمی، س.، محبوبفر، م.، خاکی، ن.، و مختاری، ف. (1393). تحلیل عوامل مؤثر در برنامهریزی توسعۀ گردشگری الکترونیک با استفاده از مدل راهبردیSWOT، مطالعۀ موردی ایران. فصلنامۀ مدیریت گردشگری، 2(2)، 73-84
42. یاری، م. و وظیفهدوست، ح. (1386، مهرماه). گردشگری الکترونیکی، تأثیر متقابل فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری E-Tourism. مقالۀ ارائهشده در اولین کنفرانس بینالمللی شهر الکترونیک، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران
43. یوسفی، ا.، مختاری ملکآبادی، ر.، و خادم الحسینی، ا. (1391). بررسی تحلیلی- تطبیقی شاخصهای توسعۀ گردشگری الکترونیک در شهر اصفهان. جغرافیا و برنامهریزی محیطی، 23(46)، 133-150
44. Alexandru, A., Ianculescu, M., Paryan, M., & Jitaru, E. (2007, November). ICT and its impact upon the globalization and accessibility of the education in the health domain. Proceedings of the sixth international conference on education and educational technology (pp. 287-291)
45. Donald, E. & Hawkins, Sh. (2007). The World Bank’s role in tourism development. Annals of Tourism Research, 34(2), 348-363
46. Kelles-Viitanen, A. (2003). The role of ICT in poverty reduction. The Finnish Economy and Society, 1, 82-94
47. Kisla, T., Arikan, Y. D., & Sarsar, F. (2009). The investigation of the usage of ICT in university lecturers’ courses. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 502-507
48. Redoli, J., Mompo, R., Garcıa-Dıez, J., & Lopez-Coronado, M. (2008). A model for the assessment and development of Internet-based information and communication services in small and medium enterprises. Technovation, 28(7), 424–435
49. Salimi, L., & Ghonoodi, G. H. (2011). The study and comparison of curriculum in smart and traditional schools. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3059–3062
50. Kim, S. S., Timothy, D. J., & Han, H. C. (2007). Tourism and political ideologies: A case of tourism in North Korea. Tourism Management, 28(4), 1031-1043
51. Swarbrooke, J. (1998). Sustainable tourism management. New York: Cobi
52. Teh, L., & Cabanban, A. S. (2007). Planning for sustainable tourism in southern Pulau Banggi: An assessment of biophysical conditions and their implications for future tourism development. Journal of environmental management, 85(4), 999-1008
53. World Tourist Organization (1998). Tourism 2020 vision. Madrid, Spain: WTO Publications Unit World Tourism Organization