1. افشارزاده، ر. (1390). ارزیابی آمادگی الکترونیکی برای پیادهسازی شهرالکترونیک (مورد مطالعه: مشهد). (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه فردوسی مشهد، ایران
2. الهی، ش.، عبدی، ب.، و داناییفرد، ح. (1389). پذیرش دولت الکترونیک در ایران: تبیین نقش متغیرهای فردی، سازمانی و اجتماعی مطرح در پذیرش فناوری. چشمانداز مدیریت دولتی، 1(1)، 41-67
3. جلالی، ع. (1384). شهر الکترونیک. تهران: مرکز انتشارات دانشگاه علم وصنعت
4. دهیادگاری، س. (1386). ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک. مجلۀ مدیریت، 18(130)، 35-39
5. سازمان آمار اطلاعات و خدمات کامپیوتری مشهد. (1385). سند راهبردی شهر الکترونیک مشهد
6. شبیری، ن. (1393). بررسی نقش کیفیت خدمات الکترونیک بر روی اعتماد مشتریان در صنعت بانکداری اینترنتی. عصر فناوری اطلاعات، 3(92)، 85-102
7. شرکت پرورش دادهها. (1378). پروژۀ تدوین برنامۀ جامع فناوری اطلاعات ایران، گزارش وضعیت موجود دولت الکترونیک. تهران: دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی
8. شریفنژاد، م. (1393). ارزیابی و سنجش عوامل مؤثر بر اعتماد به شهرالکترونیک (نمونۀ موردی: شهر الکترونیک در یزد). برنامهریزی فضایی (جغرافیا)، 4(2)، 75-188
9. صنایعی، ع.، پورمصطفیخشکرودی، م.، قاضیفرد، ا.، و نصیرزاده، م. (1391). بررسی تأثیر کیفیت خدمات الکترونیک بر رضایتمندی و قصد خرید مجدد مشتریان (مطالعۀ موردی: شرکت پرداخت الکترونیک بانک ملت). چشمانداز مدیریت بازرگانی، 3(12)، 78-108
10. عسگری، م. (1385، اسفند). پذیرش اجتماعی شاخصی فراگیر در مسائل ترافیکی و حمل و نقل. مقالۀ ارائهشده در هفتمین همایش مهندسی حمل و نقل و ترافیک در ایران. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تهران
11. فتحیان، م.، و مهدوینور، ح. (1385). مبانی و مدیریت فناوری اطلاعات. تهران: انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران
12. قاسمیادکان، ف. (1392). بررسی موانع و راهکارهای توسعۀ خدمات الکترونیک به شهروندان از منظر مدیران شهری، مورد مطالعه: شهرداری مشهد. (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). دانشگاه فردوسی مشهد، ایران
13. کاظمی، م.، فیاضی، م.، و میرزاده، م. (1387). بررسی موانع استقرار دولت الکترونیک در سازمانهای دولتی ایران. پژوهشهای مدیریت عمومی، 1(2)، 185-204
14. معاونت برنامهریزی و توسعۀ شهرداری مشهد. (1390). آمارنامۀ شهرداری مشهد. شهرداری مشهد
15. نژادجوادیپور، م. (1387). شناسایی ارزیابی و تشریح جامع عوامل استراتژیک محیطی و سازمانی در توسعۀ خدمات شهرداریهای الکترونیک مناطق تهران. فصلنامۀ مدیریت شهری، 7(23) ، 29-44
16. ویسی، ا.، قیسوندی. آ.، و قیسوندی، ح. (1390). شهر الکترونیک واقعیت شهرهای فردا. تحلیلگران عصر اطلاعات، 5(45) ، 44-52
17. Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50(2), 179-211
18. Al-Omari, H. (2006). E-government architecture in Jordan: A comparative analysis. Journal of Computer Science, 2(11), 846-852
19. Angelopoulos, S., Kitsios, F., & Papadopoulos, T. (2010). New service development in e-government: identifying critical success factors. Transforming Government: People, Process and Policy, 4(1), 95-118
20. Behkamal, B., Kahani, M., & Akbari, M. K. (2009). Customizing ISO 9126 quality model for evaluation of B2B applications. Information and Software Technology, 51(3), 599-609
21. Bonham, M. G., Seifert, J. W., & Thorson, S. J. (2003, September). The transformational potential of e-government: The role of political leadership. Paper presented at the Panel on Electronic Governance and Information Policy (Panel 9-1), 4th Pan European International Relations Conference of the European Consortium for Political Research, University of Kent at Canterbury, Canterbury
22. Burton-Jones, A., & Hubona, G. S. (2006). The mediation of external variables in the technology acceptance model. Information & Management, 43(6), 706-717
23. Choudrie,J., Weerakkody,V.,& Jones,S. (2005). Realising e-government in theUKrural and urban challenges. Journal of Enterprise Information Management, 18(2),568-585
24. Chuttur, M.Y. (2009). Overview of the technology acceptance model: Origins, developments and future directions. Working Papers on Information Systems, 9(37), 1-21
25. Davis, F.D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3),19-40
26. Ebrahim, Z.,&Irani, Z. (2005). E-Government adoption architecture and barriers. Journal of Business Process Management, 11(5), 589-611
27. European Commission. (2008). Preparing Europe’s digital future – i2010 mid-term review. COM/2008/0199. Retrieved from
28. Fassnacht, A.,&Koese, C. (2006). Quality of electronic services: conceptualizing and testing a hierarchical model. Journal of Service Research, 9(1), 19-37
29. Fishbein, M., &Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intension and behavior: An introduction to theory and research. Washington DC, Addison-Wesley
30. Halaris, C., Magoutas, B., Papadomichelaki, X.,& Mentzas, G. (2007). Classification and synthesis of quality approaches in e-government services. Internet Research, 17(4),378–401
31. Heeks,R.,&Davies,A. (1999). Difference approaches to information age reform.In R. Heeks (Ed.). International practice in IT-enabled public sector reform (pp. 22-48). London: Routledge
32. Helbig,N.,Ramon, Gil-Gracio, J., & Ferro, E. (2009). Understanding the complexity of electronic government, implications from the digital divide literature. Government Information Quarterly, 26(1), 89-97
33. Ho, A.T. (2002). Reinventing local governments and the e-government initiative. Public Administration Review, 62(4),434-45
34. Klopping, I.M.,& McKinney, E. (2004). Extending the technology acceptance model and the task-technology fit model to consumer e-commerce. Information Technology, Learning, and Performance Journal, 22(1), 35-48
35. La Porte,T.M.,Demchak,C.C. Jong,M.,&Friis,C. (2002). Democracy and bureaucracy in the age of the web,empirical findings and theoretical speculations. Administration andSociety, 34(4),411-446
36. Lekprayoon, K. (2004). E-government: The approach to IT society. Executive Journal, 24(2),5-22
37. Liljandera, S., Gillberg, J., Gummerusc, H., & Riel, T. (2006). Technology readiness and the evaluation and adoption of self-service technologies. Journal of Retailing and Consumer Services, 13(3),177-191
38. Maumbe, B., Owei, V., & Alexander, H. (2008). Questioning the pace andpathway of E-government development in Africa: A case study of South Africa's Cape Gateway project. Government Information Quarterly, 25(4), 757-777
39. McClure, D. (2000). Electronic government: Federal initiatives are evolving rapidly but they face significant challenges. Retrieved from www.gao.gov/new.items/a200179t.pdf
40. Melin, U.,&Axelsson, K. (2009). Managing -service development comparing two e-government case studies. Journal of Tansforming Government, people, process, and policy,3(3), 248-270
41. Mitzberg, H. (2002). Patterns in strategy formulation. Management Science, 10,24-34
42. Moon, M.J. (2002). The evolution of e-government among municipalities: Rhetoric or reality. Public Administration Review, 2(4),424-433
43. Parasuraman, A., Zeithaml, V.A.,& Malhotra, A. (2005). E-S-QUAL: A multiple-item scale for assessing electronic service quality. Journal of Service Research 7(3),213-233
44. Pazalos,K., Loukis,E.,&Nikolopoulos,V. (2010). A structured methodology for assessing and improving e-services in digital cities. Telemaics and Informatics, 29(1), 123-136
45. Reddick, C.G. (2005). Citizen interaction with e-government: From the streets to servers? Government Information Quarterly, 22(1), 38-57
46. Rogers, E.M. (1995). Diffusion of innovation. New York: The Free Press
47. Rowley, J. (2006). An analysis of the e-service literature: Towards a research agenda. Internet Research, 16(3),339-359
48. Saade, R.,& Kira, D. (2006). Mediating the impact of technology usage onperceived ease of use by anxiety. Computers and Education, 49(4), 1189-1204
49. Sharma,S.K.,&Chandel, J.K. (2013). Technology acceptance model for the use of learning through websites among student in Oman. International Arab Journal of E-Technology, 3(1), 44-49
50. Su,K.W., Chen,Ch.N., Kuo,N.H.,& Tseng,H.H. (2014,March). Applying TAM model to evaluate the indoor parking guidance and information system. Paper presented at the International Multi Conference of Computer Scientist, Hong Kong
51. Sumak, B., Polancic, G.,&Hericko, M. (2009, June). Towards an e-service knowledge system for improving the quality and adoption of e-services. Paper presented at the 22nd Bled eConference ‘eEnablement: Facilitating an Open, Effective and Representative Society, Bled, Slovenia
52. Taghvi.A.,&Marufi, S. (2010, March.). Electronic city a step toward reaching the purposes of the healthy city. Paper presented at the Second International Conference on Electronic city,Tehran, Iran
53. Taylor, S.,& Todd, P. (1995). Assessing IT usage:The role of prior experience. MIS Quarterly, 19(4), 561-71
54. Tohidi, H. (2010). E-government and its difference dimension: Iran. Procedia Computer Science, 3,1101-1105
55. Tohidi. H.,&Jabbari, M. (2010). The main requirement to implement electronic city. ProcediaComputer Science, 3,1106-1110
56. Trkman, P.,&Turk, T, (2009). A conceptual model for the development of broadband and e-government. Government Information Quarterly, 26(2), 416-424
57. Undheim,T., &Blakemore, M. (2007). A hand book for citizen centric e-government. Retrieved from WWW. epracticeeu / files/ media 1781.pdf
58. Vathanophas,V., Krittayaphongphun,N.,&Klomsiri, Ch. (2008). Technology acceptance toward e-government initiative in Royal Thai Navy. Transforming Government: People, Process and Policy, 2(4), 256-282
59. Venkatesh, V. (2000). Determinants of perceived ease of use: Integrating control, intrinsic motivation, and emotion into the technology acceptance model. Information Systems Research, 11(4), 342–365
60. Venkatesh, V., Morris, M.G., Davis, G.B.,& Davis, F.D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly 27(3),425-478
61. Venkatesh, V.,& Davis, F.D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management Science, 46(2), 186-205
62. Weerakkody, V.,El-Haddadeh, R.,& Al-shafi, Sh.(2011). Exploring the complexities of e-government implementation and diffusion in a developing country, same lesson from state of Qatar. Journal of Enterprise Information, 24(2), 172-196