1. اجل، د. ال. (1388). مدیریت گردشگری پایدار میراثی برای آینده. (ح. ر، جعفری، ح. ر؛ موسائی، ع. ر؛ هویدی، ح، مترجمان). تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی
2. تقوایی، م. و مبارکی، ا. (1389). بررسی و تحلیل فضاهای توریستی شهر تبریز به منظور برنامهریزی توریسم در آن. جغرافیا و برنامهریزی (دانشگاه تبریز)، 15 (33)، 82-59
3. تقوایی، م.، عبداللهزاده، م.، پورعیدی وند، ل. و افشارپور، ف. (1392). تحلیلی بر مکانیابی مراکز اقامتی در شهر تبریز با بهرهگیری از روش تحلیل سلسلهمراتبی (AHP). فضای جغرافیایی، 13 (43)، 189-171
4. حیدری چیانه، ر. (1387). مبانی برنامهریزی صنعت گردشگری. تهران: انتشارات سمت
5. دولتآبادی، ف. و یعقوبزاده، ر. (1388). گردشگری فرهنگی و راهکارهای مناسب برای ارتقای آن در جمهوری اسلامی ایران. تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی دفتر گسترش تولید علم
6. شکوئی، ح. (1354). مقدمه بر جغرافیای جهانگردی. تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز
7. ضرغام بروجنی، ح. (1389). برنامهریزی توسعۀ جهانگردی؛ رویکردی همپیوند و پایدار. تهران: انتشارات مهکامه
8. کارشکی، ح. (1391). روابط ساختاری خطی در تحقیقات علوم انسانی (مبانی و راهنمای آسان کاربرد نرمافزار لیزرل). تهران: انتشارات آوای نور
9. کاظمی، م. (1385). مدیریت گردشگری. تهران: انتشارات سمت
10. کلب، ب. ام. (1390). بازاریابی گردشگری برای شهرها با تأکید بر برندگذاری و رویدادهای ویژه برای جذب گردشگران. (موحدی، ع؛ کهزادی، س؛ ایزدی، پ، مترجمان) تهران: انتشارات آذرخش
11. Ahmed, Z. U. (1991). The influence of the components of a state's tourist image on product positioning strategy. Tourism Management, 12(4), 331-340
12. Baloglu, S., & Love, C. (2005). Association meeting planners' perceptions and intentions for five major US convention cities: The structured and unstructured images. Tourism Management, 26(5), 743-752
13. Baloglu, S., & McCleary, K. W. (1999). A model of destination image formation. Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897
14. Beerli, A., & Martin, J. D. (2004). Factors influencing destination image. Annals of Tourism Research, 31(3), 657-681
15. Bigne, J. E., Sanchez, M. I., & Sanchez, J. (2001). Tourism image, evaluation variables and after purchase behavior: Inter-relationship. Tourism Management, 22(6), 607-616
16. Çakmak, E., & Isaac, R. K. (2012). What destination marketers can learn from their visitors’ blogs: An image analysis of Bethlehem, Palestine. Journal of Destination Marketing and Management, 1(1), 124-133
17. Castro, C. B., Armario, E. M., & Ruiz, D. M. (2007). The influence of market heterogeneity on the relationship between a destination's image and tourists’ future behavior. Tourism Management, 28(1), 175-187
18. Chakoui, H. (1975). Introduction to geography of tourism. Tabriz: Tabriz University Press
19. Chen, C. F., & Tsai, D. (2007). How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions? Tourism Management, 28(4), 1115-1122
20. Chen, N., Ji, S., & Funk, D. C. (2014). An extended study on destination image decay of sport tourists over time. Journal of Destination Marketing & Management, 2(4), 241-252
21. Chi, C. G. Q., & Qu, H. (2008). Examining the structural relationships of destination image, tourist satisfaction and destination loyalty: An integrated approach. Tourism Management, 29(4), 624-636
22. Crompton, J. L. (1979). An assessment of the image of Mexico as a vacation destination and the influence of geographical location upon that image. Journal of Travel Research, 17(4), 18-23
23. Del Bosque, I. R., & San Martin, H. (2008). Tourist satisfaction a cognitive-affective model. Annals of Tourism Research, 35(2), 551-573
24. Driscoll, A., Lawson, R., & Niven, B. (1994). Measuring tourists' destination perceptions. Annals of Tourism Research, 21(3), 499-511
25. Echtner, C. M., & Ritchie, J. B. (1993). The measurement of destination image: An empirical assessment. Journal of Travel Research, 31(4), 3-13
26. Falk, R. F., & Miller, N. B. (1992). A primer for soft modeling. Ohio: University of Akron Press
27. Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Structural equation models with unobservable variables and measurement error: Algebra and statistics. Journal of Marketing Research, 18(3), 382-388
28. Gallarza, M. G., Saura, I. G., & Garcı́a, H. C. (2002). Destination image: Towards a conceptual framework. Annals of Tourism Research, 29(1), 56-78
29. Hosany, S., Ekinci, Y., & Uysal, M. (2006). Destination image and destination personality: An application of branding theories to tourism places. Journal of Business Research, 59(5), 638-642
30. Huang, W. J., Chen, C. C., & Lin, Y. H. (2013). Cultural proximity and intention to visit: Destination image of Taiwan as perceived by Mainland Chinese visitors. Journal of Destination Marketing & Management, 2(3), 176-184
31. Lee, J. N., & Kim, Y. G. (1999). Effect of partnership quality on IS outsourcing success: Conceptual framework and empirical validation. Journal of Management Information Systems, 15(4), 29-61
32. Lee, S., Scott, D., & Kim, H. (2008). Celebrity fan involvement and destination perceptions. Annals of Tourism Research, 35(3), 809-832
33. Lertputtarak, S. (2011). The relationship between destination image, food image, and revisiting Pattaya, Thailand. International Journal of Business and Management, 7(5), 111-121
34. Liljander, V., Polsa, P., & Van Riel, A. (2009). Modelling consumer responses to an apparel store brand: Store image as a risk reducer. Journal of Retailing and Consumer Services, 16(4), 281-290
35. Lin, C. T., & Huang, Y. L. (2009). Mining tourist imagery to construct destination image position model. Expert Systems with Applications, 36(2), 2513-2524
36. Luque-Martinez, T., Del Barrio-Garcia, S., Ibañez-Zapata, J. Á., & Molina, M. Á. R. (2007). Modeling a city’s image: The case of Granada. Cities, 24(5), 335-352
37. MacKay, K. J., & Fesenmaier, D. R. (1997). Pictorial element of destination in image formation. Annals of Tourism Research, 24(3), 537-565
38. Pike, S. (2002). Destination image analysis: A review of 142 papers from 1973 to 2000. Tourism Management, 23(5), 541-549
39. Qu, H., Kim, L. H., & Im, H. H. (2011). A model of destination branding: Integrating the concepts of the branding and destination image. Tourism Management, 32(3), 465-476
40. Ramkissoon, H., Uysal, M., & Brown, K. (2011). Relationship between destination image and behavioral intentions of tourists to consume cultural attractions. Journal of Hospitality Marketing & Management, 20(5), 575-595
41. San Martin, H., & Del Bosque, I. A. R. (2008). Exploring the cognitive–affective nature of destination image and the role of psychological factors in its formation. Tourism Management, 29(2), 263-277
42. Stepchenkova, S., & Li, X. R. (2014). Destination image: Do top-of-mind associations say it all? Annals of Tourism Research, 45, 46-62
43. Uysal, M., Chen, J. S., & Williams, D. R. (2000). Increasing state market share through a regional positioning. Tourism Management, 21(1), 89-96
44. Walmsley, D. J., & Jenkins, J. M. (1993). Appraisive images of tourist areas: Application of personal constructs. The Australian Geographer, 24(2), 1-13
45. Woodside, A. G., & Lysonski, S. (1989). A general model of traveler destination choice. Journal of Travel Research, 27(4), 8-14
46. Wu, W. W. (2010). Linking Bayesian networks and PLS path modeling for causal analysis. Expert Systems with Applications, 37(1), 134-139
47. Zhang, H., Fu, X., Cai, L. A., & Lu, L. (2014). Destination image and tourist loyalty: A meta-
analysis. Tourism Management, 40, 213-223