بهزادی، حسن؛ زاهدی نوقابی، مهدی (1388). وبسایت منبعی نوین برای کودکان عصر حاضر در کتابخانه های آموزشگاهی: بررسی وضعیت وبسایتهای فارسی کودکان و نوجوانان و نحوه سازماندهی اطلاعات در آنها، مجموعه مقالات کتابخانه های آموزشگاهی (ص 679-695). تهران: نشر کتابدار.
پشوتنی زاده، میترا (1388). تعیین ویژگیهای محتوایی وبسایتهای مخصوص نوجوانان 12-14 ساله ایرانی. فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 12 (1).
حسنزاده، فریبا (1387). "بررسی وضعیت وبسایتهای کودکان و نوجوانان". کتاب ماه ( کلیات). اردیبهشت: 30- 39.
فتاحی، رحمت الله؛ صابری، مریم؛ دخت عصمتی، محدثه (1388).بررسی رفتار اطلاع یابی دانشآموزان دوره راهنمایی در اینترنت و جایگاه کتابخانه در آن، مجموعه مقالات کتابخانه های آموزشگاهی (ص 641-662). تهران: نشر کتابدار.
مهاجر، گلبو(1385). معماری اطلاعات از چشم انداز کودکان و نوجوانان: بررسی سایتهای فارسی کودکان و نوجوانان در وب. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز.
نادری، محمدرامین (1389). تحلیل وبسایتهای کودکان از دیدگاه نظریه شناختی پیاژه ( نیم دوره عملیات عینی). پایان نامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
یارمحمدی، سکینه (1384). پنجرهای برای کودکان: مروری بر پژوهش "بررسی صفحات وب مربوط به کودکان دوره دبستان در ایران". آموزش ابتدایی. شماره 71: 15.
Bar-Ilan, Judit,
Belous, Yifat (2007). Children as architects of Web directories: An exploratory study.
JASIST 58 (6): 895-907.
Bilal, D., & Kirby, J. (2002). Differences and similarities in information seeking: children and adults as Web users. Information Processing and Management, 38 (5): 649-670.
Cannon, Ulysses (2006). School Websites benefiting Home-School Communication: An Exploratory Study. Master’s thesis of library and information science, School of Information and Library Science, University of North Carolina. Retrieved Dec. 25, 2010 from: ProQuest database.
Cavanaugh, K. (2006). Adobe Success Story, Roosevelt Middle School.
Druin, A. (2005). Children's Access and Use of Digital Resources-Introduction. Library Trends, 54 (2): 173-177.
Fidel, R., Davies, R. K., Douglass, M. H., Holder, J. K., Hopkins, C. J., Kushner, E. J., et al. (1999). A Visit to the Information Mall: Web Searching Behavior of High School Students. Jornal of the American Society for Information Science, 50 (1): 24-37.
Gelderblom, J. H. (2008). Designing Technology for Young Children: Guidelines Grounded in a Literature Investigation on Child Development and Children's Technology. PhD Thesis, School of Computing, University of South Africa. Retrieved Dec. 29, 2010 from: ProQuest database.
Gilutz, S., Nielsen, J (2002). Usability Websites for Children: 70 Design Guidelines. [Online], available: http://www.NNgroup.com/reports/kids [Dec. 20, 2010].
Ivers, K. S., & Barron, A. E. (1999). The presence and purpose of elementary school web pages. Information Technology in Childhood Education, 181-191.
Krock, Kelly J.G. (2002). Environmental Education on the web: worthwhile or Worthless. Master of Science Degree Thesis, The faculty of arts and sciences, Ohio University. Retrieved Dec. 29, 2010 from: ProQuest database.
Kuntz, J. (2000). Criteria for comparing children's Web search tools. Library computing (Thousand Oaks, Calif.), 18 (3):203-207.
Large, A., Beheshti, J. Nesset, V. & Bowler, L (2006). Children's Web Portals: Can an Intergenerational Design Team Deliver the Goods? In Mary K. Chelton & Colleen Cool, eds. Youth Information-Seeking Behavior, Vol. 2. Lantham: Scarecrow.
Large, A., Beheshti, J., & Rahman, T. (2002). Design criteria for children's Web portals: The users speak out. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 53 (2): 79-94.
Leu Jr, D. J. (2001). Internet Project: Preparing Students for New Literacies in a Global Village. Reading Teacher, 54 (6): 568-72.
Martin, Sara (2006). Literature Review: School Websites Developing a Community-Based Website and evaluating its Value toward Communication and the Learning Process. Retrieved November 20, 2010, from: http://www.met.csus.edu/imet8/martin/portfolio/ROL.pdf
Moore, M. G. (1993). Theory of transactional distance. In Theoretical Principles of Distance Education, D.Keegan (ed.), Rutledge, London, New York, pp. 22-38.
Nachmias R., Mioduser, D. and Shemla, A. (1999) Internet usage by students in an Israeli high school. Tel-Aviv University, School of Education, School and Technology Education Center, Knowledge Technology Laboratory. Research Report No. 59.
Omara, Lynn and Redman Christine (2007). Primary teachers practices in demonstration school: The pedagogical uses of websites. Retrieved Nov. 29, 2010, from: www.aare.edu.au/07pap/oma07361.pdf
Partnership for 21st Century Skills. (2007). Framework for 21st century learning. Retrieved Nov. 29, 2010, from: http://www.21stcenturyskills.org/index.php?option= com_content&task=view&id=254&Itemid=120
Rostem, Abrham and Osta-Levinz, Anat (2007). The school website as a virtual learning environment. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 6 (3): Article 14.
Tuvi-Arad Inbal, Nachmais Rafi. (2003). A Study of Web-Based Learning Environments focusing on Atomic Structure. Jl of Computers in Mathematics and Science Teaching, 22 (3):225-240.