1. ادیبی، م. و کریمی، ی. (1391). برّرسی رابطۀ بین سرمایۀ اجتماعی و نوع مصرف با تأکید بر موسیقی، فیلم کتاب. دوفصلنامۀ جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، (1)، 26-1
2. ارونسون، ا. (1377). روانشناسی اجتماعی. (ح. شکرکن، مترجم). تهران: انتشارات رشد
3. الیاسی، م. (1390). برّرسی عوامل مؤثّر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان. جامعهپژوهی فرهنگی، 2 (2)، 76-55
4. باکاک، ر. (1381). مصرف. (خ. صبری، مترجم). تهران: نشر شیرازه
5. بیابانگرد، ا. (1373). روشهای افزایش عزّت نفس در کودکان و نوجوانان. تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان
6. حاتمی، خ. (1392). عوامل مرتبط با مدگرایی، با تأکید بر نقش آگاهی از خشونت نمادین بودگی مد (مورد مطالعه: دانشجویان کارشناسی دانشگاه تبریز). پایاننامۀ منتشرنشدۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز. تبریز، ایران
7. حاتمی، خ. (1394). برّرسی رابطۀ بین همرهنگی، تشخّصطلبی و طبقۀ اجتماعی- اقتصادی با میزان مدگرایی (مورد مطالعه: دانشجویان کارشناسی دانشگاه تبریز). جامعهشناسی کاربردی، 26 (4)، پیاپی 60، 212-199
8. ربانی، ر. و رستگار، ی. (1387). جوان، سبک زندگی و فرهنگ مصرفی. مهندسی فرهنگی، 3 (1)، 53-44
9. ریحانی، ن. (1388). الگوی یکپارچۀ مصرف نمادین. نشریۀ تدبیر، (209)، 44-43
10. سعیدی، ع. (1384). بازاندیشی مصرفکننده یا مصرف تظاهری در ارتباطات سیّار. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، (4)، 96-79
11. سلملیان، ز. و کاظم نژاد، ا. (1393). همبستگی عزّت نفس با موفّقیت تحصیلی در دانشجویان. پرستاری و مامایی جامعنگر، 24 (71)، 47-42
12. سید من، ا. (1392). (ه. جلیلی، مترجم). کشاکش آرا در جامعهشناسی. تهران: نشرنی
13. شجاعی زند، ع. (1384). مدلی برای سنجش دینداری. نامۀ جامعهشناسی ایران. 6 (1)، 66-34
14. غلامرضایی، ع. (1389). مبانی مصرفگرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام. پژوهشهای ارتباطی، 17 (1)، پیاپی 61، 30-11
15. فاضلی، م. (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: انتشارات صبح صادق
16. مدیری، ف. و آزاد ارمکی، ت. (1392). جنسیت و دینداری. جامعهشناسی کاربردی، 24 (3)، پیاپی 51، 14-1
17. ملکی، ا. و کریمی، ل. (1390). برّرسی رابطۀ دینداری با نگرش و رفتار مصرف آب در بین شهروندان زنجان. مجموعه مقالات همایش بینالمللی دانش سنتی مدیریت منابع آب. یزد: مرکز بینالمللی قنات و سازههای تاریخی آبی
18. ممتاز، ف. (1383). معرّفی مفهوم طبقه از دیدگاه بوردیو. پژوهشگاه علوم انسانی، (42-41)، 160-149
19. موحد، م. (1389). رسانه، جنسیت و مصرفگرایی. مطالعات راهبردی زنان، 12 (47)، 40-7
20. وبلن، ت. (1383). نظریۀ طبقۀ مرّفه. (فرهنگ ارشاد، مترجم). تهران: نشر نی
21. وزیری، ه. (1391). مصرف نمایشی پوشاک و عوامل مؤثّر بر آن (مورد مطالعه: دانشآموزان دبیرستانی شاهرود نمونه)، علوم اجتماعی، 9 (2)، 198-183
22. Bergman, A. (2010). Conspicuous consumption-a study of prestige-related consumer behavior (Unpublished Master’s thesis). Lund University, Lund, Sweden
23. Chung, E., & Fischer, E. (2001). When conspicuous consumption becomes inconspicuous: The case of the migrant Hong Kong consumers. Journal of Consumer Marketing, 18(6), 474-487
24. Hirsch, P. M. (1972). Processing fads and fashions: An organization-set analysis of cultural industry systems. American journal of sociology, 77(4), 639-659
25. Kaus, W. (2013). Conspicuous consumption and race: Evidence from South Africa. Journal of Development Economics, 100(1), 63-73
26. Mason, R. S. (1980). Conspicuous consumption: A study of exceptional consumer behavior. Salford: University of Salford. Mason, R. (1984). Conspicuous consumption: A literature review. European Journal of Marketing, 18(3), 26-39
27. Pandey, M. K. (2013). Conspicuous consumption and satisfaction over the life cycle (Published master’s thesis). Australian National University, Canberra, Australia
28. Stillman, T. F., Fincham, F. D., Vohs, K. D., Lambert, N. M., & Phillips, C. A. (2012). The material and immaterial in conflict: Spirituality reduces conspicuous consumption. Journal of Economic Psychology, 33(1), 1-7
29. Sundie, J. M., Kenrick, D. T., Griskevicius, V., Tybur, J. M., Vohs, K. D., & Beal, D. J. (2011). Peacocks, Porsches, and Thorstein Veblen: Conspicuous consumption as a sexual signaling system. Journal of Personality and Social Psychology, 100(4), 664-680
30. Trigg, A. B. (2001). Veblen, Bourdieu, and conspicuous consumption. Journal of Economic Issues, 35(1), 99-115
31. Veblen, T. (2000). The theory of the leisure class: An economic study in the evolution of institutions. New York: B. W. Huebsch