1. آزاد، ا. (1365). کتابخانه به منزلۀ نهادی اجتماعی. جستارهای ادبی، (74)، 390-379
2. اکبری، پ. (1389). برّرسی نقش فرهنگ در سازمان. فصلنامۀ کار و جامعه، 122 (3)، 72-59
3. الوانی، م. (1391). مدیریت عمومی. تهران: نی
4. امانی، غ. (1386). اهمّیت کتاب و کتابخانه و تأثیر مطالعه در روند تکامل جامعه از دیدگاه اسلام و قرآن. پیام کتابخانه، 7 (4)، 13-6
5. امیرکبیری، ع. و طهرانی، ه. (1385). برّرسی اثر عوامل فرهنگی (براساس مدل DOCS) بر روی رضایت شغلی و عملکرد کارکنان، مورد مطالعه: سازمان تأمین اجتماعی (اداره کل درمان غیر مستقیم استان تهران). دوفصلنامۀ مطالعات مدیریت صنعتی،5 (14)، 223-201
6. امین بی دختی، ع.، مکوندحسینی، ش. و احسانی، ز. (1389). برّرسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش درسازمان آموزشوپرورش شهرستان سمنان. فصلنامۀ راهبرد، 20 (59)، 216-191
7. جواهری، ح. (1384). نقش و اهمّیت کتابخانه در مراکز آموزشی و پژوهشی. مجلّۀ اصلاح و تربیت، (45)، 19-18
8. حریری، ن. و جعفری، م. (1390). رابطۀ فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی در سازمان اسناد و کتابخانۀ ملّی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات ملّی کتابداری و سازماندهی اطّلاعات، 90 (3)، 138-132
9. خسروی، ف. (1381). مقدّمهای بر آسیبشناسی در کشورهای جنوب. فصلنامۀ کتاب، 13 (3)، 125-116
10. خسرویار، ا. (1390). برّرسی تأثیر جوّ سازمانی بر رفتار شهروندی (مورد مطالعه: سازمان آموزشوپرورش استان گلستان). پایاننامۀ منتشرنشدۀ کارشناسی ارشد علوم اداری و اقتصادی. دانشگاه فردوسی مشهد. مشهد، ایران
11. رایت، س. (1385). مردمشناسی سازمانها. (پ. ایزدی، مترجم). تهران: سروستان
12. رضوی، ع. و رحیمیدوست، غ. (1386). نقش دانشگاه در افزایش میزان مطالعه از دیدگاه دانشجویان. روانشناسی و علوم تربیتی، 7 (2)، 71-49
13. روحالامینی، م. (1378). زمینۀ فرهنگشناسی. تهران: عطار
14. زارعی متین، ح. (1388). مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته. تهران: آگاه
15. زوارقی، ر. (1391). برّرسی نقش و جایگاه کتابخانههای عمومی در توسعۀ فرهنگ کارآفرینی. کتاب ماه کلّیات اطّلاعات (ارتباطات و دانششناسی)، 6 (11)، 100-94
16. سالاری، م. (1391). واکاوی و تبیین عوامل عمدۀ مؤثّر بر فرهنگ مطالعه در ایران و ارائۀ مدلی مناسب برای توسعۀ آن. رسالۀ منتشرنشدۀ دکتری کتابداری و اطّلاعرسانی. دانشگاه فردوسی مشهد. مشهد، ایران
17. سعیدی کیا، م. (1388). فرهنگ مشوّق نوآوری در سازمان. تدبیر، (209)، 61-57
18. شعبانی، ا. و فاضل، م. (1381). مطالعات غیردرسی دانشآموزان متوسّطه و شناسایی عوامل موثّر بر آن از نظر دانشآموزان در شهرستان شهرضا. فصلنامۀ کتاب، 13 (2)، 56-47
19. صافی، ق. (1379). تأثیر کتابخانههای عمومی در گسترش فرهنگ مطالعه. کتابداری، (14)، 14-5
20. عباداللهی، ن. (1382). خدمات و اهمّیت کتابخانههای عمومی. پیام کتابخانه، 13 (3 و 4)، .21-15
21. عباسی، ز. (1388). تأثیر الگوی فرهنگ سازمانی حاکم در کتابخانههای مرکزی دانشگاهی بر میزان فراهمکردن شرایط لازم برای اجرای مدیریت دانش. رسالۀ منتشرنشدۀ دکتری کتابداری و اطّلاعرسانی. دانشگاه فردوسی مشهد. مشهد، ایران
22. غفاری، س. (1380). اهمّیت و تأثیر کتابخانههای عمومی. پیام کتابخانه، 42 (11)، 80-77
23. فدایی، غ. (1389). نقش کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران در تولید دانش. کتاب ماه، 14 (1)، 95-92
24. فولادوند، خ. (1386). برّرسی جوّ سازمانی با سلامت روانی کارکنان بیمارستانهای دولتی شهرستان ایلام. مجلّۀ دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه ایلام، 15 (1)، 50-44
25. قلی پور، آ. (1393). جامعهشناسی سازمانها: رویکرد جامعهشناختی به سازمان و مدیریت. تهران: سمت
26. قناویزچی، م. و داورپناه، م. (1386). برّرسی عوامل تسهیلکننده و بازدارندۀ مطالعه و رابطۀ نگرش به مطالعه و کتابخوانی با الگوی انگیزشی مزلو. کتابداری و اطّلاعرسانی، 10 (4)،110-89
27. کاوسی، ا. و قیومی، ع. (1388). مهندسی فرهنگ در سطح سازمانهای ایرانی. تهران: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی
28. کردنائیج، ا. (1381). طرّاحی و تبیین مدل تعاملی استراتژی، فرهنگ سازمانی و محیط در سازمانهای صنعتی کشور. رسالۀ منتشرنشدۀ دکتری مدیریت استراتژیک. دانشگاه تربیت مدرّس. تهران، ایران
29. کیانی خوزستانی، ح.، رضایی شریفآبادی، س. و سام، ش. (1389). برّرسی وضعیت مطالعۀ زنان شاغل و خانهدار شیراز. کتابداری و اطّلاعرسانی، 13 (1)،150-133
30. گرین، ج.، الیویرا، م. (1380). کاربرد آزمونهای آماری در پژوهشهای علوم رفتاری: راهنمای دانشجویان. (ع. دلاور و م. پژمان، مترجمان). تهران: ارسباران.
31. گلشن فومنی، م. (1389). جامعهشناسی سازمانها و توان سازمانی. تهران: آگاه
32. محمّدپور، ل. (1387). جامعهشناسی سازمانها (شناخت سازمانها از دیدگاه جامعهشناسی). آستارا: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا
33. مکتبی فرد، ل. (1385). نقش کتابخانههای عمومی در تحقّق اهداف فرهنگی برنامههای توسعهای ایران1383-1368. فصلنامۀ کتاب، (66)، 290-269
34. ورمزیار، ر. (1377). فرهنگ سازمانی و تأثیر آن بر اثربخشی سازمان. پایاننامۀ منتشرنشدۀ ارشد علوم اداری و مدیریت دانشگاه شهید بهشتی. تهران، ایران
35. یوزباشی، ع. و نوروزی، م. (1391). نگاهی بر ضرورت فرهنگ مدیریتی شایستهسالار در سازمان: پیشبایستها، چالشها و پیامدها. مهندسی فرهنگی، 6 (64 و 63)، 125-110
36. Adeyoyin, S. O. (2006). Managing the library’s corporate culture for organizational efficiency, productivity and enhanced service. Library Philosophy and Practice, 8(2), 1-14
37. Berrio, A. A. (2003). An organizational culture assessment using competing values framework: A profile of Ohio State University extension. Journal of Extension, 41(2), 1-15. 3. Cameron, K. S., & Quinn, R. E. (2011). Diagnosing and changing organizational culture (Based on competing values framework). CA: Jossey-Bass
38. Garcia, B. M. (2007). Organizational leadership in academic libraries: Identifying culture types and leadership roles (Unpublished doctoral dissertation). Marshall University, West Virginia, USA
39. Glass, R. H., Cliffor, N., Harris, B., & Rose, C. (2000). The role of public libraries in local economic development. Lawrence: Institute for Public Policy and Business Research, University of Kansas
40. Henri, J., Warning, P., & Leung, Y. H. (2007). A scalable model for developing reading habits in children through libraries in rural China. Retrieved fromwww .cysff.org/ 2007_Reading_Model_Final.pdf
41. Igwe, K. N. (2011). Reading culture and Nigeria's quest for sustainable development. Retrieved from http://digitalcommons.unl. edu/ cgi/ viewcontent .cgi? article= 1500&context= libphilprac
42. Kaarst, B., Michelle, L., Nicholson, S., Von, D., Gisela, M., & Stanton, J. M. (2004). Organizational culture of libraries as a strategic resource. Journal of Library Trends, 53(1), 33-53
43. Krashin, S. (2005). The decline of reading in America, poverty and access to books and the use of comics in encouraging reading. Retrieved from www. sdkrashen.com/ content/ articles/decline_of_reading.pdf
44. Pifster, J. (2009). Managing organizational culture for effective internal control (From practice to theory). Journal of Accounting Review, 86(2), 738-741
45. Robbins, S. P. (1991). Organizational behavior: Structure, design, application. New Jersey: Prentice Hall International
46. Shein, E. H. (2010). Organizational culture and leadership. CA: Jossey-Bass
47. Shepstone, C., & Currie, L. (2008). Transforming the academic library: Creating an organizational culture that fosters staff success. Retrieved from http:// connection. ebscohost. com/ c/ articles/ 34034637/ transforming -academic- library- creating-organizational- culture -that-fosters-staff-success