آهنگری، مریم(1383). داشته های ما و دیگران؛ میزگرد تطبیقی کتاب های آموزشی و مقایسه ی سایر کشورها با ایران. جوانه، 8: 13- 22.
حجازی، بنفشه (1381). ادبیات کودکان و نوجوانان: ویژگیها و جنبهها. تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
پریرخ، مهری و حسینی، وجیهه (1390). بررسی قابلیت کتابهای کمک درسی در پاسخ دهی به پرسشهای پژوهش گرا در کتابهای درسی دوره راهنمائی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 14 (2).
دمیرچیلو، منصوره؛ غفاری، مریم؛ علیبیک، محمدرضا و حسینی، فاطمه (1388). بررسی وضعیت مجموعه سازی در کتابخانههای آموزشگاهی دبیرستانهای دولتی شهر تهران در سال 88- 1387. پیام کتابخانه، 15 (2): 77- 95.
رقابی، فرنوش و نوروزی، سوسن (1388). بررسی وضعیت مجموعهسازی کتابخانههای مدارس ابتدایی ودلتی شهر تهران در سال تحصیلی 88- 1387. در مهری پریرخ و شعله ارشطوپور، مجموعه مقالات کتابخانههای آموزشگاهی: پویاسازی نظام آموزشی و مشارکت در فرایند یاددهی- یادگیری. 3- 4 اردیبهشت. تهران: کتابدار، 271- 283.
سالمی، نجمه (1385). بررسی جایگاه کتابدار و کتابخانه در آموزش و پرورش ایران. فصلنامه تعلیم و تربیت، 23 (2): 153- 167.
شعاری نژاد، علی اکبر (1378). ادبیات کودکان. ویرایش 3. تهران: اطلاعات.
شیخ محسنی، فاطمه ( 1386). بررسی تاثیر روش تدریس فعال(روش پودمانی) وروش تدریس سنتی (روش توضیح) در درس علوم ، بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهرستان اقلید سال تحصیلی 86-85.. (پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی ، 1384). بازیابی 14فروردین، 1389، از http://bank1.irandoc.ac.ir/scripts/wxis.cgi?a=09:52:14
غلامی ، هوشنگ (1379). کتابهای کمک آموزشی یادگیری و آموزش را تسهیل می دهند : گفتگو با احمد حسینی ،مدیر کل دفتر چاپ و توزیع کتابهای درسی . رشد جوانه ( ویژه نامه اولین جشنواره کتاب های آموزشی رشد)،آبان.
فردوسی، طیبه(1372). بررسی عوامل موثر در بیتوجهی دانشآموزان به مطلب درسی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 9 (2): 21- 42.
کاظمی، یحیی و جعفری، نرگس (1387). بازدارندههای خلاقیت دانشآموزان: فعالیتها و ویژگیهای معلم. اندیشههای نوین تربیتی، 4 (1- 2 ): 177- 192.
شورای کتاب کودک (1363). گزارش شورای کتاب کودک . 3 و 4: 24- 47.
مرتضوی، ناهید ( 1379). اهمیت و نقش کتابخانههای آموزشگاهی در آموزش. فصلنامه کتاب، 13 (2): 109- 116.
فانی، علی اصغر (1379). کتاب کمک آموزشی باید دانشآموزان را به فعالیت و تحقیق وادارد. رشد جوانه، آبان 1379.
Adeyanju, L. (2003).
Teachers perception of the effects and use of learning aids in teaching: a case study of Winneba basic and secondary schools. Nigeria: Obafemi Awolowo University, Institute OfEduGation. Retrieved Apr. 16, 2010. from
http://ultibase.rmit.edu.au/Articles/nov03/adeyanju1.htm
Dider, E. K. (1984). Research on the impact of school library media programs on student achievement.
In the annual meeting of the American Association Of School Librarians, Atlanta, GA. Abstract retrieved May 16, 2010 from
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal
Farris, P. 1. and Hancock, M. R. (1991). Library use and reading achievement of rural sixth graders.
School Library Media Annual (SLMA), 9: 142- 146. Abstract retrieved Apr. 10, 2010 from
http://eric.ed.gov/ERICWebPortal
Haycock, Ken (1994). Research in teacher-librarianship and the institutionalization of change. In
Literacy: Traditional, Cultural, Technological, selected papers from the annual conference of the International Association of School Librarianship, July' 17 - 22, Pittsburgh, Pennsylvania. 94- 103. Retrieved May 10, 2010, from
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal
Karnes, M. B., McCoy, G. F., Zehrbach, R. R., Wollersheim, J. P., Clarizio, H. F., et ai, (1961).
Factors associated with underachievement and overachievement of intellectually gifted children. Champaign, Illinois: Champaign Community Unit Schools. Retrieved Apr. 12, 2010 from
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal
Krashen, S. D. (1995). School libraries, public libraries, and the NAEP reading scores. School
Library Media Quarterly, 23 (4), 235- 237. Abstract retrieved May 17, 2010, from
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal
Lalrinpuii. Audio Producer. (1997). Study in planning and management of libraries in government and public' higher secondary/ secondary schools of Aizawl District, Mizoram, New Dehli, Niepa. In
N. Malhotra and P. Mittal (200I) Educational Researchin North-East India: A source material. New Delhi (India): National Institute Of Educational Planning And Administration. 249- 250. Abstract Retrieved Apr. 04, 2010, from.
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal
Lavere, D. B. (2008). The quality of pedagogical exercises in U.S. history textbooks.
The Social Studies, 99 (1),3- 8. Retrieved Apr. 10, 2010. From
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal
McQuillan, J. (1996). SAT verbal scores and the library: predicting high school reading achievement in the United States.
Indian Media Journal, 18 (3), 65- 70. Abstract. Retrieved Apr. 19, 2010, from
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal
Mokhtar, 1. A. and Majid, S. (2006).
An. exploratory study of the collaborative relationship between teachers and librarians in Singapore primary and secondary schools. Retrieved June 10,2010 from
http://www.sciencedirect.com/science?_ob
Pharr, F. (2002). Reflections of empowered library. In Institute Of Museum And Library Services. The White House Conference on School Libraries, June 4, 2002. Washington, DC. 28- 31. . Retrieved June 20,2010 from http://www.imls.gov/news/events/whitehouse_2.shtm#fp