1. ابراهیمی، ق. ع. و ضیاء پور، آ. (1391). بررسی جامعهشناختی تأثیر سرمایۀ فرهنگی بر مدیریت بدن (مطالعۀ تجربی جوانان شهر گیلان غرب). جامعهشناسی کاربردی، 23 (45)، 148-25.
2. آزاد ارمکی، ت. و چاوشیان، ح. (1381). بدن به مثابه رسانۀ هویت. جامعهشناسی ایران، (4)، 75-57.
3. خراسانی، ا. (1390). رسانه و مدگرایی جوانان. جوان و رسانه، (1)، 188-157.
4. سعدیپور، ا. (1388). بررسی و مقایسۀ مدلهای اثرات رسانهها. پژوهشهای ارتباطی، 16 (58)، 152-121.
5. فاتحی، ا. و اخالصی، ا. (1387). مدیریت بدن و رابطۀ آن با پذیرش اجتماعی. مطالعات راهبردی زنان، 11، (41)، 36-18.
6. قادرزاده، ا.، قادرزاده، ه. و حسنپناه، ح. (1391). تأثیر مصرف رسانههای جمعی بر مدیریت بدن زنان. زن و جامعه، 3 (3)، 21-1.
7. گیدنز، آ. (1387). تجدد و تشخص در جامعۀ جدید. (ناصر موفقیان، مترجم). تهران: نشرنی
8. لال، ج. (1379). رسانهها، ارتباطات، فرهنگ، رهیافتی جهانی. (مجید نکودست، مترجم). تهران: ایران.
9. هوشنگی، ط. (1387). جامعه و رسانههای نوین. قم: دادگستری استان قم.
10. Anderson-Fye, E. P. (2004). A Coca-Cola shape: Cultural change, body image, and eating disorders in San Andres, Belize. Culture, Medicine and Psychiatry, 28(4), 561-595.
11. Behzadian Nejad, N. (2007). Cultural and aesthetic emphasis on plastic surgery (Unpublished master's thesis). University of Tehran, Tehran, Iran.
12. Cusumano, D. L., & Thompson, J. K. (1997). Body image and body shape ideals in magazines: exposure, awareness, and internalization. Sex Roles, 37(9), 701-721.
13. Friedman, B. S. (1997). Regulating bodies: Essays in medical sociology. London, England: Routledge.
14. Gerbner, G., Gross, L., Morgan, M., & Signorielli, N. (1994). Growing up with television: The cultivation perspective. In J. Bryant & D. Zillmann (Eds.), Media effects: Advances in theory and research (pp. 17-41). London, England: Routledge.
15. Helman, C. G. (2007). Culture, health and illness (5th ed.). London, England: Hodder Arnold.
16. Luo, W. (2008). Aching for the modern body: Chinese women's consumption of cosmetic surgery (Unpublished doctoral dissertation). University of Utah, Utah, UT.
17. Malson, H. (2008). Deconstructing unhealthy body-weight and weight management. In S. Riley, M. Burns, H. Frith, S. Wiggins, & P. Markula (Eds.), Critical Bodies: Representations, identities and practices of weight and body management (pp. 27-42). London, England: Palgrave Macmillan.
18. Odoms-Young, A. (2008). Factors that influence body image representations of black Muslim women. Social Science and Medicine, 66(12), 2573-2584.
19. Reischer, E., & Koo, K. S. (2004). The body beautiful: Symbolism and agency in the social world. Annual Review of Anthropology, 33, 297-317.
20. Schroeder, C. (1991). Nursing conceptual frameworks arising from field theory: A critique of the body as manifestation of underlying field. Nursing Science Quarterly, 4(4), 146-148.
21. Storey, J. (2003). Cultural studies and the study of popular culture (2nd ed.). University of Georgia Press: London, England.
22. Tiggeman, M., & Pickering, A. (1996). Role of television in adolescent women's body dissatisfaction and drive for thinness. International journal of Eating Disorders, 20(2), 199-203.
23. Turner, B. (1996). The body and society. London, England: SAGE