1. احدی، ح. و محسنی، ن. (1371). مفاهیم بنیادی روانشناسی نوجوانی و جوانی، تهران، انتشارات بنیاد.
2. ازکیا، م. و غفاری، غ. (1388). جامعه شناسی توسعه. نشرکیهان، چاپ هشتم.
3. اسعدی، م. زکایی، ن. کاویانی، ح. محمدی، م. و گوهری، م. (1385). رابطه پس زمینه اجتماعی فرهنگی با شیوه تربیتی والدین، موفقیت تحصیلی و سبک یادگیری فرزندان. اندیشه و رفتار، 12 (1)، 28-21.
4. ایمانی راد، م. (1369). توسعه و برنامه درجهان سوم(با نگاهی به تجارب توسعه در ایران). تهران ، نشر پیشبرد، چاپ اول.
5. بیرامی، م. و بهادری خسروشاهی، ج. (1389). ارتباط شیوه تربیتی والدین با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی مدارس شهر ایلخچی. نشریه علوم تربیتی، 3 (10)، 21-7.
6. پورپاریزی، م. و صفورایی پاریزی، م. (1389). شیوه های تربیت فرزندان. فصلنامه ای در عرصه مطالعات زنان و خانواده، 3 (7) ، 39-15.
7. جلالی، م. (1386). تحلیل رابطه نابرابری های طبقاتی و نابرابری های آموزشی با تاکید بر نقش متغیرهای واسطه ای. فصلنامه تعلیم و تربیت، 23 (3)، 53-15.
8. حریری اکبری، م. (1387). مدیریت توسعه، تهران، نشرنی، چاپ اول.
9. رحمانی، ف. سید فاطمی، ن. برادران رضایی، م. صداقت، ک. و فتحی آذر، ا. (1385). ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان مشکلات رفتاری دانش آموزان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 12 (4)، 370- 365.
10. رضوی، ع. محمودی، م. و رحیمی، م. (1387). بررسی رضایت زناشویی و سبک های فرزند پروری والدین با مشکلات رفتاری فرزندان در دوره ابتدایی شهر ارسنجان. فصلنامه خانواده و پژوهش، 2 (4)، 90-73.
11. زارعی، ا. حسنی، ک. ( 1384). بررسی تاثیر خانواده بر رشد اجتماعی دانش آموزان" استان کرمانشاه". پژوهش های تربیت اسلامی، (1)، 104-101.
12. ساعی، ا. (1384). توسعه در مکاتب متعارض. نشر قومس، چاپ اول.
13. شفیع زاده، ح. شجاعی، ج.( 1387). کارآفرینان و نیاز به موفقیت. مجله تدبیر، (196)، 37-34.
14. شکرکن، ح. محب، ا. (1388). بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی سیاهه انگیزه پیشرفت در کارمندان. تحقیقات روانشناختی، 1 (2)، 75-61.
15. نوری، ف. عباسپور، ج. (1388). بررسی رابطه بین هویت کار، رضایت کار و عدالت کار با تعهد کارکنان. پژوهش نامه علوم اجتماعی،3 (4)، 69-55.
16. Glasgow, K. L., Dornbusch, S. M., Troyer, L., Steinberg, L., & Ritter, P. L. (1997). Parenting styles, adolescents' attributions, and educational outcomes in nine heterogeneous high schools. Child Development, 68(3), 507-529.
17. Lamborn, S. D., Mounts, N. S., Steinberg, L., & Dornbusch, S. M. (1991). Patterns of competence and adjustment among adolescents from authoritative, authoritarian, indulgent, and neglectful families. Child Development, 62(5), 1049-1065.
18. Patock Peckham, J. A., Cheong, J., Balhorn, M. E., & Nagoshi, C. T. (2001). A social learning perspective: A model of parenting styles, self‐regulation, perceived drinking control, and alcohol Use and problems. Alcoholism: Clinical and Experimental Research, 25(9), 1284-1292.
19. Santrock, J. W. (1984). Adolescence: Introduction. Dubukue, Lowa: Brown Publishers.