1. ایمان، م.، و کیذقان، ط. (1381). بررسی عوامل مؤثر بر هویت اجتماعی زنان. فصلنامه علوم انسانی دانشگاه الزهرا، ۱۲(۴۴ و ۴۵)، 79-106.
2. توسلی، غ.، و اصل زعیم، م. (1387). بررسی عوامل فرهنگیاجتماعی مؤثر بر هویت اجتماعی جوانان. مجلة جامعهشناسی معاصر، ۱(۱)، 6-25.
3. حسینزاده، ع.، ارشاد، ف.، و امین، ن. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر هویت اجتماعی دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز. جامعهشناسی کاربردی، 20(3)، 1-23.
4. خانیجزنی، ج. (1388). آداب فضای مجازی. تهران: سازمان پژهشهای علمی و صنعتی ایران.
5. خواجهنوری، ب.، پرنیان، ل.، و همت، ص. (1393). مطالعة رابطهةسبک زندگی و هویت اجتماعی (مطالعة موردی: جوانان شهر بندرعباس). فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، ۷(1)، 69-94.
6. ذوالفقاری، ا.، و سلطانی، ل. (1389). بررسی رابطهةسبک زندگی با هویت قومی جوانان: مطالعة موردی شهرستان مهاباد. جامعهشناسی ایران، 11(2)، 24-50.
7. ربانی خوراسگانی، ر.، و شیری، ح. (1388). اوقات فراغت و هویت اجتماعی (بررسی جامعهشناختی الگوهای گذران اوقات فراغت جوانان در تهران). تحقیقات فرهنگی ایران، 2(8)، 209-242.
8. ربانی، ر. و رستگار، ی. (1387). جوان، سبک زندگی و فرهنگ مصرفی. مهندسی فرهنگی، 23و24، 44-53.
9. رحمتآبادی، ا.، و آقابخشی، ح. (1385). سبک زندگی و هویت اجتماعی جوانان. رفاه اجتماعی، 5(20)، 235-256.
10. زلفعلیفام، ج.، و ابراهیمپور، د. (1387). بررسی تأثیر صنعت فرهنگ بر هویت اجتماعی با تأکید بر شبکههای تلویزیونی ماهوارهای. فصلنامه رسانه، (76)، 175-202.
11. صدیقسروستانی، ر.، و قادری، ص. (1388). ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی هویت دانشجویان بر مبنای مؤلفههای سنتی و مدرن (به تفکیک دانشگاه محل تحصیل). تحقیقات فرهنگی ایران، 4(8)، 35-65.
12. عباسیقادی، م. و خلیلیکاشانی، م. (1390). تأثیر اینترنت بر هویت ملی، تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
13. عدلیپور، ص.، بنیاد، ل.، و بردیافر، ن. (1394). تحلیل رابطة سبک زندگی با هویت فرهنگی جوانان شهر تبریز. فصلنامه مطالعات ملی، ۱۶(۴)، ۹۳-114.
14. عدلیپور، ص.، سلیمانی، ح.، و مفاخری، ا. (1393). رابطة مصرف رسانهای با هویت اجتماعی و سبک زندگی نوین در بین جوانان شهر تبریز، پژوهش های ارتباطی، 3(79)، 121-146.
15. فاضلی، م. (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: انتشارات صبح صادق.
16. فیروزآبادی، س. ا.، میرزائی، ح.، و جاذبی، خ. (1394). بررسی رابطة میان مفاهیم سبک زندگی و هویت مذهبی در شهر بوکان. فصلنامه توسعه اجتماعی، 10(۲)، 7-36.
17. قاسمی، م. (1383). هویت در فضای پشت مدرن؛ بررسی آرای چنتال موفی در باب هویت. فصلنامه مطالعات راهبردی، 7(24)، 255-274.
18. کاستلز، م. (1380). عصر اطلاعات، قدرت هویت، ج. ۱. ترجمة افشین خاکباز و حسن چاوشیان. تهران: طرح نو.
19. کفاشی، م. (1393). مدل معادلات ساختاری مؤلفههای سبک زندگی مؤثر بر هویت اجتماعی. مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، ۶(۳)، 105-120.
20. کفاشی، م. پهلوان، م.، و عباسنژاد عربی، ک. (1389). بررسی تأثیر سبک زندگی بر هویت اجتماعی جوانان: مطالعة موردی جوانان 15-29 ساله شهر بابل. پژوهش اجتماعی، 9، 117-139.
21. گلمحمدی، ا. (1389). جهانیشدن، فرهنگ و هویت، تهران: نی.
22. گیدنز، آ. (1383). مدرنیته و مدرنیسم. ترجمة حسینعلی نوذری. تهران: نقش جهان.
23. گیدنز، آ. (1388). تجدد و تشخص (جامعه و هویت شخصی در عصر جدید)، ترجمة ناصر موفقیان. تهران: نی.
24. لطفآبادی، ح.، و نوروزی، و. (1383). بررسی چگونگی نگرش دانشآموزان دبیرستانی و پیشدانشگاهی ایران به جهانیشدن و تأثیر آن بر ارزشها و هویت دینی و ملی آنان. نوآوریهای آموزشی، 3(9)، 88-119.
25. نایبی، ه.، و محمدی تلور، س. (1392). تأثیر سبک زندگی بر هویت اجتماعی. مجله جامعهشناسی، ۱۴(۴)، 131-152.
26. نیازی، م. (1390). رابطة بین سبک زندگی و میزان هویت ملی مطالعة موردی: شهروندان شهر کاشان. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 7(24)، 129-158.
27. Brown, R. (1985). Social identity. In A. Kuper & J. Kuper (Eds.), The social sciences encyclopedia. London, England: Taylor & Francis.
28. Castells, M. (1997). The power of identity. Oxford, England: Blackwell.
29. Cooper, H. M. (2009). Research synthesis and meta-analysis: A step-by-step approach. Thousand Oaks, CA: Sage.
30. Featherstone, M. (1991). Consumer culture and postmodernism. London: Sage Publications.
31. Giddens, A. (1991). Modernity and self-identity. Cambridge, England: Polity Press.
32. Hunter, J E., & Schmidt, F L. (2004). Methods of meta-analysis: Correcting error and bias in research findings. New York: Sage.
33. Jenkins, R. (2008). Social identity (3rd ed.). London and New York: Routledge, Taylor & Francis group.
34. Merolla, D M., Serpe, R T., & Stryker, S. (2012). Structural precursors to identity processes: The role of proximate social structures. Social Psychology Quarterly, 75(2), 149-172
35. Sasaki, M. (2004). Globalization and national identity in Japan. Journal of Japanese Sociology, 13(1), 69-87
36. Tajfel, H., & Turner, J. (1986). The social identity theory of inter-group bahavior, In, S. Worchel, & L. Austne (Eds.). Psychology of intergroup relations (pp. 208-228). Chicago, IL: Nelson-Hall.
37. Thompson, J. (1998). Community identity and world citizenship, In H. Archibugi, & J. Kohler, (eds). Culture and global change (pp. 5-35), London, England: Routledge.
38. Turner, J. (1998). The structure of sociological theory. London, England: Wadsworth.