1. آزاد ارمکی، ت.، و چاوشیان، ح. (1381). بدن بهمثابة رسانة هویت. مجلة جامعهشناسی ایران، 16، 57-75.
2. استوری، ج. (1386). مطالعات فرهنگی دربارة فرهنگعامه (ح. پاینده، مترجم). تهران: نشر آگه.
3. الکساندر، و. (1393) جامعهشناسی هنرها: شرحی بر اشکال زیبا و مردمپسند هنر (ا. راودراد، مترجم). تهران: مؤسسة تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن».
4. بوردیو ، پ. (1381). نظریة کنش: دلایل عملی و انتخاب عقلانی (م. مردیها، مترجم). تهران: انتشارات نقش ونگار.
5. بوردیو ، پ. (1391) تمایز: نقد اجتماعی قضاوتهای ذهنی (ح. چاوشیان، مترجم). تهران: نشرثالث.
6. بوردیو، پ. (1384). شکلهای سرمایه. در: ف. خاکباز، و ح. پویان (ویراستاران). سرمایة اجتماعی: اعتماد، دموکراسی و توسعه (صص. 131-165). به کوشش کیان تاجبخش. تهران: نشر شیرازه
7. بون ویتز، پ. (1391). درسهایی از جامعهشناسی پی یر بوردیو (ج. جهانگیری، و ح. پورسفیر، مترجمان). تهران: آگه.
8. چاوشیان تبریزی، ح. (1382). سبک زندگی و هویت اجتماعی، مصرف و انتخابهای ذوقی بهعنوان شالودة تمایز و تشابه اجتماعی در دورة مدرنیته اخیر (رسالة دکتری جامعهشناسی منتشرنشده رشتة جامعهشناسی نظری-فرهنگی). دانشگاه تهران، تهران، ایران.
9. خان محمدی، ا. (1394). بررسی رابطة بین هویت جمعی و مصرف موسیقایی (مورد مطالعه: دانشجویان لر دانشگاه یاسوج) (پایاننامه کارشناسیارشد منتشرنشدة رشتة جامعهشناسی)، دانشگاه یاسوج، یاسوج، ایران.
10. دومازدیه، ژ. (1381). مقدمهای بر جامعهشناسی اوقات فراغت مقاله نهم از کتاب تلویزیون، خانواده و فرهنگ (ع. اسدی، مترجم). تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
11. شویره، ک.، و فونتن، ا. (1385). واژگان بوردیو (م. کتبی، مترجم). تهران: نشرنی.
12. صمیم، ر.، و قاسمی، و. (1388). گرایش به مصرف گونههای موسیقی مردمپسند و میزان پرخاشگری درمیان دانشجویان. فصلنامة تحقیقات فرهنگی ایران، 2(8)، 243-262.
13. فاضلی، م. (1386). جامعهشناسی مصرف موسیقی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات.
14. فاضلی، م. (1384). جامعهشناسی مصرف موسیقی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1(4)، 27-53.
15. قاسمی، و.، و صمیم، ر. (1387). مطالعهای پیرامون رابطة قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی با استفاده از دادههایی درزمینة مصرف موسیقایی در شهر تهران. مجلة جامعهشناسی ایران، 9(1 و 2)، 80-101.
16. گیدنز، آ. (1382). تجدد و تشخص: جامعه و هویت شخصی در عصر جدید (ن. موفقیان، مترجم). تهران: نشر نی.
17. مرتون، ر.، و و کیت، آ. (1378) گروههای مرجع (ف. ارشاد، مترجم). در: ل. کوزر، و ب. روزنبرگ (ویراستاران)، نظریههای بنیادی جامعهشناختی. تهران: نی.
18. هاشمی، س. ض.، و غلامزاده نطنزی، ا. ح. (1391). نیاز و سبک مصرف موسیقی: مطالعة موردی دانش آموزان شهر تهران. مجلة جامعهشناسی هنر و ادبیات، (1)، 123-142.
19. Bennett, T., Savage, M., Silva, E. B., Warde, A., Gayo-Cal, M., & Wright, D. (2009). Culture, class, distinction. London, England: Routledge.
20. Bourdieu, P. (1980). Le sens pratiques. Paris, France: Les Editions de Minuit.
21. Cockrill, A., Sullivan, M., & Norbury, H. L. (2011). Music consumption: Lifestyle choice or addiction. Journal of Retailing and Consumer Services, 18(2), 160-166.
22. DeNora, T. (2000). Music in everyday life. Cambridge, England: Cambridge University Press.
23. Hansen, C. H., & Hansen, R. D. (1991). Constructing personality and social reality through music: Individual differences among fans of punk and heavy metal music. Journal of Broadcasting and Electronic Media, 35(3), 335-350.
24. Kunikullaya, K. U., Goturu, J., Muradi, V., Hukkeri, P. A., Kunnavil, R., Doreswamy, V., ... & Murthy, N. S. (2016). Combination of music with lifestyle modification versus lifestyle modification alone on blood pressure reduction–A randomized controlled trial. Complementary Therapies in Clinical Practice, 23, 102-109.
25. Leung, A., & Kier, C. (2008). Music preferences and civic activism of young people. Journal of Youth Studies, 11(4), 445-460.
26. Negus, K. (199). Music genres and corporate cultures. London, England: Routledge.
27. North, A. C., & Hargreaves, D. J. (2007). Lifestyle correlates of musical preference: 2. Media, leisure time and music. Psychology of Music, 35(2), 179-200.
28. Prior, N. (2013). Bourdieu and the sociology of music consumption: A critical assessment of recent developments. Sociology Compass, 7(3), 181-193.
29. Roberts, D. F., & Christenson, P. G. (2001). Popular music in childhood and adolescence. In D. G. Singer and J. L. Singer (Eds.). Handbook of children and the media (pp. 395-413). California, CA: Sage.