- احسان، ع.، نظری، م.، حسنقلی پور، ط.، و صمدی، م. (1395). تدوین مدل ترغیب شهروندان تهرانی به خرید کالای ساخت داخل (مطالعة موردی: لوازم خانگی). فصلنامة علمی پژوهشی مدیریت بازرگانی، 8(3)، 529-548.
- بافنده زنده، ع.، و دانای نعمتآباد، ن. (1396). تحلیل ترجیحات مصرفکنندگان در خرید کالای داخلی یا خارجی، با مدلسازی عامل بنیان (ABM). فصلنامة علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 7(1)، 131-152.
- پورسلیمی، م.، هاشمیان، م.، و طباخی، ل. (1395). بررسی تأثیر جهان وطنگرایی بر نگرش نسبت به محصول داخلی بهواسطة ملیگرایی مصرفکننده (از دید تئوری هویت اجتماعی). فصلنامة مدیریت بازرگانی، 8(4)، 795-810.
- ﺗﺎﺭﻭ، ل. (١٣٧٥). ﺭﻭﻳﺎﺭﻭﻳﻲ ﺑﺰﺭﮒ: ﻧﺒﺮﺩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺁﻳﻨﺪة ﮊﺍﭘﻦ، ﺍﺭﻭﭘﺎ ﻭ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ (ع. ﻛﻴﺎﻭﻧﺪ، مترجم). ﺗﻬﺮﺍﻥ: ﻧﺸﺮ ﺩﻳﺪﺍﺭ.
- تقیزاده انصاری، م. (1379). استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی. مجلة دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، 9(799)، 89-117.
- ﺗﻮﻓﻴﻘﻲ، ح.، و ﻣﺤﺮﺍﺑﻴﺎﻥ، ﺁ. (١٣٨١). ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣؤﺛﺮ ﺑﺮ ﺗﻘﺎﺿﺎی ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ ﻛﺎﻻﻫﺎی ﻣﺼﺮﻓﻲ، ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﺍی ﻭ ﻭﺍﺳﻄﻪﺍی. ﭘﮋﻭﻫﺶﻫﺎی ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺍﻳﺮﺍﻥ، ٤(١٣)،٥٧-٧٤.
- حدیدی، ا.، حدیدی، ع.، و دشمن زیاری، ا. (1395). میزان تمایل به کالاهای داخلی مصرفکنندگان ایرانی از دیدگاه اقتصاد مقاومتی. سیاستهای راهبردی و کلان: ویژهنامه (اقتصاد مقاومتی)، 4(15)، 169-191 .
- حسینزاده، ر.، انصاری سامانی، ح.، و گلدی ک. ح. (1391). نقش فرهنگ مصرف کالاهای داخلی در تحقق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایة ایرانی. مهندسی فرهنگی، 7(69-70)، 52-53.
- ﺣﻘﻴﻘﻲ، م.، و ﺣﺴﻴﻦزﺍﺩﻩ، م. (١٣٨٨). ﻣﻘﺎیسة ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﺎﻻﻫﺎی ﺩﺍﺧﻠﻲ ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺳﺎﻳﺮ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎی ﺁﻥ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ ﻭ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ. ﭘﮋﻭﻫﺶﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ، 13(4)، ١03-١39.
- ﺭﻧﺠﺒﺮﻳﺎﻥ، ب.، و ﻗﻠﻲﺯﺍﺩﻩ ﺷﻐﻞﺁﺑﺎﺩ، ﺭ. (١٣٨٨). ﻗﻮﻡﮔﺮﺍﻳﻲ ﺩﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﻭ ﺭﺍﺑﻄة ﺁﻥ ﺑﺎ ﻣﻴﻬﻦﭘﺮﺳﺘﻲ ﻭ ﮔﺮﺍﻳﺸﺎﺕ ﺟﻬﺎﻥ ﻭﻃﻨﻲ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ. نشریة ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﻲ، 1(3)، 87-106.
- سیدجوادین، س.ر.، و اسفیدانی، م. ر. (1391). رفتار مصرفکننده. تهران: دانشگاه تهران.
- صفرنیا، ح.، و ملاحسینی، ع. (1395). بهرهگیری از عرق ملی در قصد خرید کالای داخلی در برابر کالای خارجی با در نظر گرفتن تصویر کشور مبدأ (پایاننامة کارشناسیارشد منتشرنشده). دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران.
- ﻣﺮﺗﻀﻮی، س.، ﮐﻔﺎﺵﭘﻮﺭ، ﺁ.، و ﺍﺭﺟﻤﻨﺪﻧﮋﺍﺩ، ﺁ. (١٣٨٩). ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻧﻘﺶ ﻭﺍﺳﻂ ﻋﺮﻕ ﻣﻠﻲ ﻭ ﺍﺩﺭﺍﮎ ﺍﺯ ﮐﻴﻔﻴﺖ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﺮ ﻗﺼﺪ ﺧﺮﻳﺪ ﮐﺎﻻی ﻭﺍﺭﺩﺍﺗﻲ، ﭘﮋﻭﻫﺸﻨﺎمة ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺍﺟﺮﺍﻳﻲ، 10(2)، ١09-١34.
- میرا، س. ا.، خانلری، ا.، و دیندار، ی. (1397). بررسی تأثیر اعتقادات دینی مصرفکنندگان ایرانی بر تمایل به خرید محصولات کشوری متخاصم. فصلنامة علمی پژوهشی مدیریت بازرگانی، 10(1)، 187-206.
- ﻣﻴﺮﺯﺍﻳﻲ، ح.، و ﺍﻣﻴﻨﻲ، س. (١٣٨٥). ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘﻮﺍی پیامهای ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﻲ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻧﻲ ﺑﺎ تأﮐﻴﺪ ﺑﺮ ﻃﺒﻘة ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﺳﺒﮏ ﺯﻧﺪﮔﻲ. ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ،2(6)، 135-153.
- نجفی، م. (1384). اندیشة سیاسی و تاریخ نهضت حاج آقا نورالله اصفهانی. جلد سوم. تهران. مؤسسة مطالعات تاریخ معاصر ایران.
- ﻭﺍﺭﺳﺘﻪﻓﺮ، ﺍ.، و ﻣﺨﺘﺎﺭ ، ه. (١٣٨٨). ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺍﻟﮕﻮی ﻣﺼﺮﻑ ﻧﺰﺩ ﺯﻧﺎﻥ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮﺍﻥ. ﻓﺼﻠﻨﺎﻣة ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، 2(5)، 41-62.
- Adorno, T., Frenkel-Brenswik, E., Levinson, D. J., & Sanford, R. N. (1950). The authoritarian personality. New York, NY: Harper and Row.
- Anderson, W. T., & Cunningham, W. H. (1972). Gauging foreign product promotion. Journal of Advertising Research, 12(1), 29-34.
- Balabanis, G., Diamantopoulos, A., Mueller, R. D., & Melewar, T. C. (2001). The impact of nationalism, patriotism and internationalism on consumer ethnocentric tendencies. Journal of International Business Studies, 32(1), 157-175.
- Balabanis, G., Mueller, R., & Melewar, T. C. (2002). The relationship between consumer ethnocentrism and human values. Journal of Global Marketing, 15(3-4), 7-37.
- Clark, R. A., Zboja, J. J., & Goldsmith, R. E. (2007). Status consumption and role-relaxed consumption: A tale of two retail consumers. Journal of Retailing and Consumer Services, 14(1), 45-59.
- Dornoff, R. J., & Tankersley, C. B. (1974). Consumers’ perceptions of imports. Akron Business and Economic Review, 5, 26-29.
- Jin, Z., Lynch, R., Attia, S., Chansarkar, B., Gülsoy, T., Lapoule, P., ... & Purani, K. (2015). The relationship between consumer ethnocentrism, cosmopolitanism and product country image among younger generation consumers: The moderating role of country development status. International Business Review, 24(3), 380-393.
- Klein, J. G., & Ettensoe, R. (1999). Consumer animosity and consumer ethnocentrism: An analysis of unique antecedents. Journal of International Consumer Marketing, 11(4), 5-24.
- Kosterman, R., & Feshbach, S. (1989). Toward a measure of patriotic and nationalistic attitudes. Political Psychology, 10(2), 257-274.
- Kwak, H., Jaju, A., & Larsen, T. (2006). Consumer ethnocentrism offline and online: the mediating role of marketing efforts and personality traits in the United States, South Korea, and India. Journal of the Academy of Marketing Science, 34(3), 367-385.
- Lohano, R. (2014). Consumer ethnocentrism and willingness to buy: Analyzing the role of three demographic factors in Karachi. IBT Journal of Business Studies (JBS), 10(2), 119-134.
- Moore, D. E. (1989). Creating a global constituency for free trade. Vital Speeches, 56(4), 108-110.
- Schnettler, B., Miranda, H., Lobos, G., Sepulveda, J., & Denegri, M. (2011). A study of the relationship between degree of ethnocentrism and typologies of food purchase in supermarkets in central-southern Chile. Appetite, 56(3), 704-712.
- Shankarmahesh, M. N. (2006). Consumer ethnocentrism: an integrative review of its antecedents and consequences. International Marketing Review, 23(2), 146-172.
- Sharma, S., Shimp, T. A., & Shin, J. (1995). Consumer ethnocentrism: A test of antecedents and moderators. Journal of the Academy Of Marketing Science, 23(1), 26-37.
- Shimp T A. Consumer ethnocentrism: The concept and a preliminary empirical test. In T.C. Kinnear (Ed.), Advances in consumer research (Vol. 11, pp. 285–290) Provo, UT: Association for Consumer Research,
- Shimp, T. A., & Sharma, S. (1987). Consumer ethnocentrism: Construction and validation of the CETSCALE. Journal of Marketing Research, 24(3), 280-289.
- Wall, M., & Heslop, L. A. (1986). Consumer attitudes toward Canadian-made versus imported products. Journal of the Academy of Marketing Science, 14(2), 27-36.
- Wang, C. L., & Chen, Z. X. (2004). Consumer ethnocentrism and willingness to buy domestic products in a developing country setting: testing moderating effects. Journal of Consumer Marketing 21(6), 391-400
- Zeugner-Roth, K. P., Žabkar, V., & Diamantopoulos, A. (2015). Consumer ethnocentrism, national identity, and consumer cosmopolitanism as drivers of consumer behavior: A social identity theory perspective. Journal of International Marketing, 23(2), 25-54.
|