بولن، ش. (1384). نمادهای اسطورهای و روانشناسی زنان. ترجمۀ آذر یوسفی. تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
سازاواری، م. (1394). نگرشی به فمینیسم در آثار زویا پیرزاد و آنا گاوالدا. مقالة ارائهشده در اولین همایش بینالمللی نوآوری و تحقیق در علوم انسانی.
عباسلو، ا. (1391). نقد کهنالگوگرایانه. کتاب ماه ادبیات، 68(۱۸۲) ۸۵-۹۱.
فدایی، ف. (1381). یونگ و روانشناسی تحلیلی او. تهران: دانژه.
گاوالدا، آ. (1387). من او را دوست داشتم. ترجمة الهام دارچینیان. تهران: قطره.
مزاری، ن. (1394). مطالعۀ تطبیقی نمادهای اسطورهای قهرمان زن در عادت میکنیم اثر پیرزاد و سرخ و سیاه استاندال. پژوهشهای ادب و زبان فرانسه، ۲(۴)، ۱۲۱-۱۳۹.
ملکی، س. (1390). نقد تطبیقی با رویکرد فمینیستی در آثار گاوالدا و زویا پیرزاد. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
نامور مطلق، ب. (1392). درآمدی بر اسطورهشناسی نظریهها و کاربردها. تهران: سخن.
هال، ک. س.، و نوردبی، و. ج. (1393). مقدمات روانشناسی یونگ. قم: آیندة درخشان.
یونگ، ک. گ. (1371). خاطرات، رؤیاها، اندیشهها. ترجمة پروین فرامرزی. مشهد: آستان قدس رضوی.
یونگ، ک. گ. (1392). انسان و سمبولهایش. ترجمة محمود سلطانیه. تهران: جامی.
یونگ، ک. گ. (1393). روانشناسی و شرق. ترجمة لطیف صدقیانی. تهران: جامی.
Durand, G. (1960). Les structures anthropologiques de l’imaginaire. Paris: Dunod.
Gavalda, A. (2002). Je l'aimais. Paris: edition France loisir.
Svensson, M. (2011). « Une analyse des personnages masculins et feminins dans Ensemble, c'est tout et Je l'aimais d’Anna Gavalda ». Retrieved from: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:437255/FULLTEXT01.pdf