باردن، لورنس (1374). تحلیل محتوا. (ترجمه محمد یمنی دوزی سرخابی، ملیحه آشتیانی). تهران: دانشگاه شهید بهشتی. مرکز چاپ و انتشارات.
پریرخ، مهری، نادری، محمد رامین، و آقا محمدیان شعرباف، حمیدرضا (1390). کارکردی نو برای وبسایتهای کودکان: بسترسازی برای پرورش ویژگیهای تفکر عملیات عینی (طبقهبندی، ردیف بندی، نگهداری ذهنی و بازگشتپذیری) از دیدگاه نظریه پیاژه. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1 (1)، 153-174.
پشوتنیزاده، میترا (1388). تعیین ویژگیهای محتوایی مهم برای وبسایتهای مخصوص نوجوانان 12-14 ساله ایرانی. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 12(1). بازیابی شده در 18/2/1389 از http://aqlibrary.org/index.php?module=TWArticles&file=index&func=view_pubarticles&did=609
منصور، محمود و دادستان، پریرخ (1367). دیدگاه پیاژه در گستره تحول روانی به ضمیمه آزمونهای عملیاتی در پژوهشهای ژنتیک و بالینی. تهران: ژرف.
مهاجر، گلبو (1385). معماری اطلاعات از چشمانداز کودکان و نوجوانان: بررسی سایتهای فارسی کودکان و نوجوانان در وب. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز.
نادری، محمد رامین و زاهدی نوقابی، مهدی (1388). وبسایتهای خوب برای بچههای خوب. (زیر نظر مهری پریرخ). تهران: کتابدار.
نجفینیا، شیدا (1386). سنجش ملاکهای ارزشیابی وبسایتهای مجلات الکترونیکی پیوسته کودک و نوجوان در ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا.
وادزورث، باری (1378). روانشناسی رشد: تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه. (مترجمان جواد صالحی فدردی، امیر امین یزدی). مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
American Library Association (2008). Great Web Sites for Kids: Selection Criteria. Retrieved Oct. 18, 2009 from http://www.ala.org/ala/mgrps/divs/alsc/ greatwebsites/greatwebsitesforkids/greatwebsites.cfm
Bilal, D. (1999). Web Search Engines for Children: a Comparative Study and Performance Evaluation of Yahooligans!, Ask Jeeves for Kids, and Super SnooperProc. In Proceedings of ASIS Annual 1999, Information Today, 70-83.
Gelderblom, J. H. (2008). Designing Technology for Young Children: Guidelines Grounded in a Literature Investigation on Child Development and Children's Technology. (Doctoral dissertation, University of South Africa, 2008). Retrieved June 08, 2009 from ProQuest database.
Gilutz, Sh., Nielsen, J. (2002). Usability of Websites for Children: 70 Design Guidelines. Retrieved Dec. 30, 2008 from http://www.NNgroup.com/reports/kids
Grover, S. (1986). A Field Study of the Use of Cognitive-Developmental Principles in Microcomputer Design for Young Children. Journal of Educational Research, 79, 325-332. Retrieved June 08, 2009 from EBSCO database.
Kuiper, E., Volman, M., Terwel, J. (2005). The Web as an Information Resource in K-12 Education: Strategies for Supporting Students in Searching and Processing Information. Review of Educational Research. 75(3), 285-328.
Large, A., Beheshti, J. (2005). Interface Design, Web Portals, and Children. Library Trends (Fall), 54(2).
Large, A., Beheshti, J., Nesset, V. & Bowler, L. (2006). Web Portal Design Guidelines as Identified by Children through the Processes of Design and Evaluation. Retrieved Dec. 16, 2009 from http://eprints.rclis.org/archive/00008034
Piaget, J. & Inhelder, B. (1969). The Psychology of the Child. (Translated by Helen Weaver). London: Routledge & Kegan Paul.
Piaget, J. (1970). Piaget's Theory. In Mussen, P. Carmichael's Manual of Child Psychology. New York: John Wiley and Sons. vol. 1, 703-732.
Skeele, R. & Stefankiewicz, G. (2002). Blackbox in the Sandbox: The Decision to Use Technology with Young Children with Annotated Bibliography of Internet Resources for Teachers of Young Children. Educational Technology Review, 10(2), 9-95. Retrieved Sep. 09, 2008 from http://www.editlib.org/p/9264
Stufflebeam, D. L. (2000). Guidelines for Developing Evaluation Checklist: Checklist Development Checklist (CDC). Evaluation Checklists Project. Retrieved Dec. 30, 2008 from www.wmich.edu/evalctr/checklists.