احمدی، نسیبه (1388). معرفی و نقد روش دلفی. کتاب ماه علوم اجتماعی. 22.95-108.
احمدیفصیح، صدیقه (1385). ایجاد و گسترش کتابخانههای آموزشگاهی و نقش کتابخانه مدرسه در ایجاد عادت مطالعه در دانشآموزان. چاپار: تهران.
اسمعیلیگیوی، محمدرضا (1391). طراحی الگوی سیستمی شناسایی عوامل اصلی بهرهوری فرهنگی در سازمانهای فرهنگی. پایاننامه دکتری. دانشگاه شهید بهشتی.
امیدخدا، مریم و سپهر، فرشته (1388). بررسی موضوعات مورد علاقه اعضای جوان کتابخانههای عمومی شهر تهران جهت مطالعه در اوقات فراغت. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی. 3 (5). 84.
آذر، عادل و فرجی، حجت (1389). علم مدیریت فازی. انتشارات اجتماعی
بیگدلی، زاهد و فرهادیان، بهزاد (1381). نظر مراجعان کتابخانههای عمومی خوزستان درباره تناسب مجموعهها با نیازهای اطلاعاتی آنان. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز.2 (18).204-218.
پاشاییزاد، حسین (1387). نگاهی اجمالی بهروش دلفی. پیک نور. 6 (2). 63-79.
جعفری، نیلوفر و منتظر، غلامعلی (1387). استفاده از روش دلفی فازی برای تعیین سیاستهای مالیاتی کشور. پژوهشهای رشد و توسعه پایدار. 8 (1). 91-114.
زرهساز، محمد و پازوکی، فاطمه (1391). بررسی وضعیت مطالعه عمومی و تخصصی کتابداران کتابخانههای عمومی شهر مشهد. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 1 (68). 135-154.
طبرسا، غلامعلی؛ محبوب، سیامک؛ اسمعیلیگیوی، محمدرضا (1389). بررسی تأثیر فرهنگ کارآفرینانه سازمانی بر خلاقیت و نوآوری در نهاد کتابخانههای عمومیکشور. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 1(16).5-22.
فدایی، غلامرضا و ناخدا، مریم (1389). طراحی مدل مدیریت تغییر در کتابخانههای دانشگاهی ایران: مطالعه دلفی. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی، 16 (3). 145-168.
موسویزاده، زهرا (1374). کارکنان کتابخانه عمومی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 3 (5). 30-33.
مؤتمنی، علیرضا؛ همتی، امین و مرادی، هادی (1391). شناسایی و اولویتبندی موانع جوانان در استفاده از خدمات کتابخانههای عمومی: مطالعه موردی شهرستان سمنان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 4 (18).363-383.
نهاد کتابخانههای عمومی کشور (1390). سند چشمانداز کتابخانههای عمومی ایران در افق 1404. تهران: مؤسسه انتشارات نشر.
یغماییسابق، مهسا (1391). تأثیر آموزش ضمن خدمت بر مهارتهای شغلی کارکنان کتابخانههای عمومی شهر تبریز. معرفتشناسی، 5 (17).105-116.
Abagai, T. )1998(. The Use of library in a Non Residential College. A Case Study of Kaduna State College of Education. Forum Academic Multi-Disciplinary Journal of Education, 1(1),104-111.
Ambrosiadou, B.V., Goulis, D.G. (1999).The DELPHI Method as a Consensus and knowledge Acquisition Tool for the Evaluation of the DIABETES System for Insulin Administration. Medical Informatics, 24(4), 257-268.
D’Elia, G. (1980). The Development and Testing of a Conceptual Model of Public library Use Behavior. Library Quanterly, 50, 410-430.
Joanna Sin, S. Kim, K. S. (2008) . Use and non-use of Public libraries in the Information age: A logistic Regression Analysis of Household Characteristics and library Services Variables. Library & Information Science Research. 30(3), 207.
Joy, I. I. & Idowu, A. I. (2014) Utilization and User Satisfaction of Public Library Services in South-West, Nigeria in the 21st Century: A Survey. International Journal of Library Science. 3(1), 1-6.
Lubanz, J. (1971). Nonuse of an Academic Library. College and Research Libraries, 32(5), 362-367.
McGrath, B., Rogers, M., Gilligan, R. (2010). Young People and Public libraries in Ireland: Issues and Opportunities. Office of the Minister for Children and Youth Affairs. Available at: www.dcya.gov.ie
Reading world wide (2012). Causes and Reasons for the Non Use of Public libraries in Germany. Availablie at: http://www.readingworldwide.com/index.php?id=51545
Social Research Institute (2010). What do the Public Want from libraries. Available at: http://www.artscouncil.org.uk