آذر، عادل و ترکاشوند، علیرضا. (1385). ارزیابی عملکرد آموزشی و پژوهشی با استفاده از مدل تحلیل پوششی دادهها: گروههای آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس. فصلنامه مدرس علوم انسانی، 10(1)، 1-23.
اسدی، عباس و اصلانی، محمود. (1388). ارزیابی کارایی پژوهشی گروههای آموزشی با استفاده از مدل DEA: مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری . فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 3(4)، 55-72.
جمالی مهموئی، حمیدرضا. (1390). ارزیابی پژوهش: رویکردها، شیوهها و چالشها. فصلنامه رهیافت، 49، صفحه 39.
حجازی، یوسف و بهروان، ژاله. (1388). بررسی رابطه بین عوامل فردی و سازمانی با بهرهوری پژوهشی اعضای هیئت علمی کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 5(1)، 47-60.
دباغ، رحیم. (1390). مقایسه بهرهوری پژوهشی با بهرهوری کل در دانشگاههای منتخب دولتی ایران. پژوهشهای اقتصادی ایران، 16(47)، 104-75.
دباغ، رحیم و برادران شرکاء، حمیدرضا. (1388). بررسی کارایی و بهره وری بیست و چهار دانشگاه جامع دولتی ایران. آموزش عالی ایران، 2(6)، 1-33.
رضایی، مینا و نوروزی چاکلی، عبدالرضا. (1394). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای ارزیابی بهرهوری پژوهشی دانشگاههای ایران. نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی. 2(49)، ص. 237- 213. بازیابی در 15اردیبهشتماه1395 از https://jlib.ut.ac.ir/article_56984.html
عالم تبریز، اکبر، فرجی، راضیه و سعیدی، حسام. (1389). ارزیابی کارایی دانشکدههای دانشگاه شهید بهشتی با رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی دادهها و مدل برنامهریزی آرمانی. مطالعات مدیریت صنعتی، 8(19)، 1-22.
علی بیگی، امیرحسین. (1386). تحلیل بهرهوری پژوهشی اعضای هیئت علمی: مطالعه موردی دانشگاه رازی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 86، 125-154.
معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی. (1393). پیشنویس سیاستهای کلی برنامۀ ششم توسعه (اولیه).
نوروزی چاکلی، عبدالرضا و رضایی، مینا. (1393). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای ارزیابی بهرهوری پژوهشی پژوهشگران ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. 30(1)، ص 3-39. بازیابی در 25اردیبهشتماه1395 از http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2546-fa.html
نیکزاد، مهسا (1389). کاربرد کتابسنجی و علمسنجی در ارزیابی پژوهش. کتاب ماه کلیات، سال سیزدهم، شماره 154، (مهر)، ص. 58- 63. [پیوسته]. دسترسپذیر در:
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/599794/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4 (تاریخ بازدید: 20/02/1394).
Chan, Kam.C, Chen, Karl. C & Cheng, Luis. T. W. (2005). Ranking research productivity in accounting for Asia-Pacific Universities. Review of Quantitative Finance and Accounting, Vol. 24, Issue 1, (February), 47–64. [Online]. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s11156-005-5326-5 [visited in: 21/03/2015].
Jacob, Brian & Lefgren, Lars. (2007). The Impact of research grant funding on scientific productivity. NBER Working Paper, No. 13519,
Issued in October, 1-67. [Online]. Available at: http://www.nber.org/papers/w13519, [visited in: 14/02/2015].
Marjanovic, S., Hanney, S. and Wooding, S. (2009). A historical reflection on research evaluation studies: Their recurrent themes and challenges. RAND Europe Technical Report. Santa Monika: RAND Corporation. [Online]. Available at: https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/technical_reports/2009/RAND_TR789.pdf, [Visited in: 2015/01/23].
Sri Kantha, Sachi. (1996). Scientific productivity of Einstein, Freud and Landsteiner. Medical Hypotheses. 46. 467-470. 10.1016/S0306-9877(96)90027-4. [Online]. Available at:
https://ac.els-cdn.com/S0306987796900274/1-s2.0-S0306987796900274-main.pdf?_tid=13695087-90c3-4773-9e59-b6fae3ccf379&acdnat=1528015840_1daaee6b759f1ca83819f3d08f474c59,[visited in: 27/04/2015].
Torres-Salinas, D., Moreno-Torres, J. G., Delgado-Lo pez-Co zar, E., and Herrera, F. (2011). A methodology for institution-field ranking based on a bidimensional analysis: The IFQ2A index. Scientometrics. Vol. 88, Issue 3, (September), p. 771-786. [Online]. Available at: https://dl.acm.org/citation.cfm?id=2036060, [visited in: 24/04/2015].
Vinkler, P. (2006). Composite scientometric indicators for evaluating publications of research inditutes, Scientometrics. Vol. 68, Issue 3, (September), p 629–642. [Online]. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s11192-006-0123-z, [visited in: 19/02/2015].