1. اورلوفسکی، ویکتوریا. (2010). ماوراء القص از کتاب جمالیات ماوراء القص دراسات فی روایة ما بعد الحداثة. ترجمه أمانی أبو رحمة. دمشق: دارنینوی.
2. پاینده، حسین. (1390). داستان کوتاه در ایران(داستانهای پسامدرن). تهران: نیلوفر.
3. _________.(1385). نقد ادبی و دموکراسی. تهران: نیلوفر.
4. تدینی، منصوره. (1388). پسامدرنیسم در ادبیات داستانی ایران مروری بر مهمترین نظریههای پسامدرنیستی و بازتاب آن در داستان معاصر ایرانی. چاپ اول. تهران: نشر علم.
5. حمد، محمد. (2011). المیتاقص فی الروایة العربیة. ط1. آکادیمیة القاسمی: مجمع القاسمی للغة العربیة و آدابها.
6. خریسان، باسم علی. (2006م). ما بعد الحداثة دراسة فی المشروع الثقافی الغربی. دمشق:دارالفکر.
7. داد، سیما. (1382). فرهنگ اصطلاحات ادبی. تهران: مروارید.
8. رابرتس، آدام، فردریک جیمسن. (1386). مارکسیسم. نقد ادبی و پسامدرنیسم. تهران: نی.
9. سلدن، رامان؛ پیتر ویدوسون. (1384). راهنمای نظریه ادبی معاصر. ترجمه عباس مخبر. تهران: طرح نو.
10. شایگان فر، حمیدرضا. (1386). نقد ادبی معرفی مکاتب نقد همراه با نقد و تحلیل متونی از ادب فارسی. چاپ سوم. تهران:دستان.
11. شمیسا، سیروس. (1385). نقد ادبی. چاپ نخست، تهران: نشر میترا.
12. طوبیا، مجید اسحاق.(1983). الهؤلاء. القاهرة. مکتبة غریب.
13. غیتری، کریمة. (2016). تداخل الأنواع الأدبیة فی الروایة العربیة المعاصرة، قراءة فی نماذج. إشراف: محمد بلقاسم. الجمهوریة الجزائریة: کلیة الآداب و اللغات.
14. نوذری، حسینعلی. (1379). پستمدرنیته و پستمدرنیسم تعاریف. نظریهها و کاربستها، ترجمه و تدوین. تهران: نقش جهان.
15. وو، پترشیا. (1390). فراداستان. ترجمه شهریار وقفی پور. تهران: چشمه.
16. ثامر، فاضل. (2013). «میتاسرد ما بعد الحداثة». السنة 1. العدد 2. مجلة الکوفة. جامعة الکوفة عراق. صص 63-96.
17._______.(2014). المبنى المیتاسردی فی الروایة. سایت www.goodreads.com
18. حاجی زاده، مهین و خازیر، مهناز. (1396). «تحلیل مؤلفههای پستمدرنیسم در رمان «مملکة الغرباء» اثر إلیاس خوری». لسان مبین. دوره 9. شماره 29. صص 49-79.
19.حمداوی، جمیل. (2012). أشکال الخطاب المیتاسردی فی القصة القصیرة بالمغرب. شبکة الألوکة. سایتwww.alukah.net
20. الحواری، رائد. (2015). الفانتازیا فی روایة الهؤلاء- مجید طوبیا. سایت https: hathalyoum.net
21. الخزعلی، محمد محمود. (2011). «المیتاقص و سرد ما بعد الحداثة». مجلة التواصل فی اللغات و الثقافة و الآداب. الجزائر: جامعة باجی مختار بعنابة. العدد 29. صص 88-114.
22. سرمک حسن، حسین. (2014). نبیل سلیمان فی مجاز العشق، الروایة التی رأت کل شیء. سایت www.almothaqaf.com.
23. سعید هاشم، لیث. (2017) لعبة المیتا سرد فی روایة الفردوس المحرم. سایت www.addustour.com.
24. الشوابکة، سمیة. (2013). «المیتاقص تجریبا روائیا، قراءة فی أعمال الروائی المصری یوسف القعید...». مجلة جامعة النجاح للأبحاث.المجلد 27. رقم 3. صص 630- 652 .
25.شیمی، ولید سعید. (2015). «المظاهر المیتاسردیة فی الروایة النسویة احلام مستغانمی نموذجا». مجله ألسن. شماره 35. صص 65-81.
26. محمد رسول، رسول. (2014). باتریشا واو، ماوراء السرد. سایت www.alittihad.ae.
27. مطلبی، روح الله و دیگران. (2017). «جمالیات ما وراء القص فی الروایة ما بعد» («الحداثة التجلیات» و «ملکان عذاب)». مجلة اللغة العربیة و آدابها. شماره 2. جلد13. صص263-280.
29. ملاابراهیمی، عزت و رحیمی، صغری. (1396ش). «تحلیل مؤلفههای پسامدرنیسم در آثار داستانی جبرا ابراهیم جبرا با تکیه بر رمانهای البحث عن ولید مسعود و یومیات سراب عفّان». زبان و ادبیات عربی. شماره 16. صص 273- 306.
30. هاجری، حسین. (1384). انعکاس اندیشههای پستمدرن در ادبیات داستانی معاصر ایران، مجموعه مقالات «ما و پست مدرنیسم» تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.