آقاگل زاده، فردوس و رضوی زاده، اکرم (1391). ویژگیهای واژگانی ادبیات داستانی کودکان (گروههای سنی الف ب ج) در زبان فارسی از دیدگاه زبانشناسی. اولین همایش میان رشتهای آموزش و یادگیری زبان. قابل دسترس در:
http://confbank.um.ac.ir/modules/conf_display/conferences/llt/22.pdf
انواری، آرزو (1383). چکیده پایاننامه: ضرورت رنگ در تصویرسازی ادبیات کودکان. کتاب ماه کودک و نوجوان، 85، 126-127.
اعتمادی، آرزو؛ کوکبی، مرتضی، و معرف زاده، عبدالحمید (1388). نظر مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خوزستان در مورد گروههای سنی مناسب، کمیت و کیفیت داستانهای واقعی. فصلنامه کتاب، ۲۱ (۲)، 228-245.
بردبار، غلامرضا (1380). تعریف نوین ادبیات کودکان و نوجوانان: روانشناسی رشد: جنینی کودکی تا دانشگاه. اصفهان: گلهای محمدی.
حافظی، علیرضا (1380). ادبیات کودک، ادبیات تدریج است (بحثی در روانشناسی مخاطب کودک و نوجوان). پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، شماره 26، ص. 3-13.
خانی اوشانی، طوبا (1392). تصویرگری و هنر نقد و بررسی: برای کدام گروه سنی تصویرگری میکنیم؟ کتاب ماه کودک و نوجوان، ۱۶ (۱۱)، (پیاپی 191)، ص. 83-86.
سیدآبادی، علیاصغر (1381). شناخت پیشینی از مخاطب کودک و نوجوان. پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، 29، 30-38
شاهآبادی، حمیدرضا (1390، 27 تیرماه). تعریف گروه سنی جدید برای کتابهای کودک و نوجوان. مجله جام جم. ص 5
قزلایاغ، ثریا (1383). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (مواد خدمات کتابخانه برای کودکان و نوجوانان). تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت).
گروه سنی (2013). ویکی پدیا. قابل دسترس در: http://fa. wikipedia.org/wiki/
مخاطب شناسی در تصویرگری کتاب کودک (1393). پایگاه تحلیل خبری کتابداری و اطلاعرسانی (لیزنا). قابل دسترس در: http://www.lisna.ir/Report/14892
نوکاریزی، محسن و ضیغمی، مجید (1392). مقایسه میزان اهمیت ملاکهای رایج انتخاب کتاب کودک برای والدین و کودکان شهر مشهد. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 19 (۳)، 361-343.
نورتون، دونا و نورتون، ساندرا (1382). شناخت ادبیات کودکان: گونهها و کاربردها از روزن چشم کودک. ترجمه منصوره راعی و دیگران، ج 1، تهران: موسسه فرهنگی، هنری خانه ترجمه کودکان و نوجوانان.
Aslan, C. (2016). Validity of a Checklist for the Design, Content, and Instructional Qualities of Children’s Books. Journal of Education and Practice, 32, 51-56.
McGuire, S. L. (2016). Early Children’s Literature and Aging. Creative Education, 7, 2604-2612.