اشرفیریزی، حسن، حسنزاده، دلارام و کاظمپور، زهرا. (1393). میزان سواد رسانهای و اطلاعاتی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر اساس شاخصهای سواد رسانهای و اطلاعاتی یونسکو. مدیریت اطلاعات سلامت، 11(4)، 424-434.
امانی، فیروز و تفرجی، رقیه. (1393). بررسی سطح سواد اطلاعاتی و مهارتهای استفاده از منابع اطلاعاتی تحت وب در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 91-92. مجلۀی توسعهی آموزش عالی در علوم پزشکی، 7(14)، 1-10.
بختیاری، لیلا، قدمپور، عزتاله، بختیاری، منصوره و سادین، علیاکبر. (1393). مقایسه میزان سواد اطلاعاتی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان تحت آموزش از راه دور و آموزش سنتی. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(3)، 49-63.
برجیان، مهشید و خسروی، فریبرز. (1391). مهارت سواد اطلاعاتی کتابداران و میزان انطباق آن با استاندارد (ACRL) در کتابخانه ملی ایران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23(2)، 178-191.
پریرخ، مهری. (1386). آموزش سواد اطلاعاتی: مفاهیم، روشها و برنامهها. تهران: نشر کتابدار.
پریرخ، مهری، ارسطوپور، شعله و نادری، رامین. (1390). اثر بخشی کارگاههای آموزشی سواد اطلاعاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی: پژوهشی با رویکرد زمینهگرا. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 1(2)، 201-224.
تاجداران، منصور، کربلاآقائی کامران، معصومه و عاملی، سبیکه. (1392). نقش کتابخانههای عمومی شهرستان نیشابور در افزایش سواد اطلاعاتی شهروندان. فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 6(20)، 39-54.
حبیبی، حمدالله و خدایاری شوطی، سعیدی. (1394). ارتباط سواد اطلاعاتی و دسترسی به امکانات با نگرش به یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 15 (1)،1-8.
زرهساز، محمد. (1394). واکاوی ارتباط میان قابلیتهای روانشناختی و مهارتی کاربران با رفتار راهنمایابی آنها در کتابخانه دیجیتال برپایه مدل تعدیلشده اطلاعیابی مارکیونینی (پایاننامۀ دکتری). مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
شعبانی، احمد، زمانی، عشرت، عابدی لنجی، علیرضا و سلیمانی، ناهید. (1393). تعیین سطح مهارتهای سواد اطلاعاتی کتابداران سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بر اساس مدل آیزنبرگ و برکویتز. فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 7 (25)، 89-102.
صفاریان همدانی، سعید، ضامنی، فرشید، مقدم، زهرا، بهنامپور، ناصر، سیدقاسمی، نویساسادات و تربتینژاد، فرهاد. (1393). ارتباط بین سواد اطلاعاتی و هوش هیجانی در دانشجویان علوم پزشکی گلستان. مدیریت اطلاعات سلامت، 11(4)، 443-453.
عباسیان، زرین. (1393). اثربخشی آموزش سواد اطلاعاتی بر تصمیمگیری، حل مسئله و خلاقیت دانشجویان (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). سمنان: دانشگاه سمنان.
عباسی، عنایت و نجفلو، پریسا. (1394). سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی،7 (34)، 103-89
عبدالهی، معصومه و جوکار، عبدالرسول. (1393). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی استان فارس. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 20(4)، 771-787.
قاسمی، علیحسین، دیانی، محمدحسین، داورپناه، محمدرضا و شعبانیورکی، بختیار. (1386). هنجاریابی «استاندارد قابلیتهای سواد اطلاعاتی» (ای. سی. آر. ال.) برای جامعهی دانشگاهی ایران. مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، 31(8)، 75-98.
لکزایی، زینب. (1393). رابطۀ انگیزه پیشرفت یادگیری بر تسهیم دانش با نقش میانجی سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان (پایاننامۀ کارشناسی ارشد). سمنان: دانشگاه سمنان.
مومنی، مرجان، ولیزاده، سعید و قربانی، راهب. (1393). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر دانشگاه علوم پزشکی سمنان (سال۱۳۹۰-1391). کومش، ۱۵(۴)،۵۰۲-۵۱۰.
مهدیان، محمدجعفر، شهبازی، شهرام و نیک نژاد، مژگان. (1391). بررسی میزان مهارتهای استفاده از پایگاههای اطلاعاتی الکترونیکی و کتابخانههای دیجیتال بهعنوان یکی از ابعاد سواد اطلاعاتی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی. فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 5(17)، 61-69.
نادری، منور، شهرآبادی، عفت، رضائیان، محسن، وهادوی، مریم. (1392). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1389، مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 12(8)، 631- 640.
نصیریپور، نسرین، نوکاریزی، محسن و تجعفری، معصومه. (۱۳۹۵). مهارتهای سواد اطلاعاتی و عوامل مرتبط با آن در میان کتابداران دانشگاههای علوم پزشکی و مشهد و فردوسی مشهد. مدیریت اطلاعات سلامت، 13 (2)، 96-113.
نظری، مریم. (5 اردیبهشت 1394). یک سایز فیت همه نیست: تولید میکرومدلهای بافتی سواد اطلاعاتی؛ پاسخی به نیازهای «متنوع» افراد و سازمانها. لیزنا، بازیابی در 31اردیبهشتماه1397 از http://yon.ir/pW1SZ
نیکپور، امین، منظری توکلی، علیرضا و رجائینژاد، مهدی. (1391). بررسی رابطۀ بین سواد اطلاعاتی کارکنان و اثربخشی سازمانی در سازمانهای دولتی شهر کرمان. فرایند مدیریت و توسعه، 25(3)، 145-161.
هاشمیان، محمدرضا، آل مختار، محمدجواد و حسن زاده، اکبر. (1392). مقایسهی سواد اطلاعاتی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استاندارد قابلیتهای سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی. مدیریت اطلاعات سلامت13، 10(2)، 247-254.
یزدانی، فریدون. (1393). چه آزمونی برای اندازهگیری وضعیت مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه پیام نور، مناسب است؟ فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 6(23)، 101-114.
Kurbanoglu, S., Akkoyunlu, B., & Aysun Umay. (2006). Developing the information literacy self-efficacy scale. Journal of Documentation, 62(6), 730 – 743.
Nazari, M. (2010). Design and process of a contextual study of information literacy: An Eisenhardt approach. Library & Information Science Research, 32(3), 179-191.
Snavely, L. (2002). Information literacy standards for higher education: an international perspective. Paper presented at the 67th IFLA Council and General Conference, August 16-25, 2001. The Hague: International Federation of Library Associations. Retrieved February 10, 2003 from http://www.ifla.org/IV/ifla67/papers/073-126e.pdf
Virkus, S. (2003). Information literacy in Europe: A literature review. Information Research, 8(4), paper no. 159. Retrieved May 15, 2018 from http://informationr.net/ir/8-4/paper159.html