اخوان تفتی، مهناز، راقبیان، رؤیا. (1392). بهتر بخوانیم. تهران: آوای نور.
اشرفی ریزی، حسن.(1383). در آمدی بر مطالعه و نقش خدمات ویژه کتابخانههای عمومی در توسعه فرهنگ مطالعه. تهران: چاپار.
اکبری، عسگر. (1389). بررسی طرح زنگ کتابخانه ای دربرنامه درسی مدارس. خلاصه مقالات همایش ملی مهندسی اصلاحات در آموزش و پرورش (ص38). واحد علوم و تحقیقات اهواز، دانشگاه آزاد اهواز.
انگلر، کارولا.(1391). چگونه مشق شب را شیرین کنیم. (سپیده خلیلی، مترجم). تهران: انتشارات پیدایش.
بانکی، یاسمن، امیری، شعله، اسعدی، سمانه. (1388). اثربخشی کتابدرمانی گروهی برمیزان اضطراب جدایی و افسردگی درکودکان والدین طلاق گرفته. دانشوررفتار، 16(37)، 8-1. قابل دستیابی در
http://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120653
پریرخ،مهری، ناصری،زهرا.(1390). بررسی میزان تأثیر برنامههای کتابدرمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان. مطالعات ادبیات کودک،2(1)، 33-61. قابل دستیابی در http://jcls.shirazu.ac.ir/article_443.html
تقی پور ظهیر، علی. (1393). مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی. تهران: نشرآگه.
جواهری، محمدحسین، حاجی احمدی، سیمین. (1392). کتابدرمانی. مجله علوم اجتماعی، 65، 99-90.
دائمی، حمیدرضا. (1391). اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر بهبود خواندن، درک مطلب و سرعت خواندن دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 8 (24)، 24-1. بازیابی از
http://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=202604
راقبیان، رؤیا.( 1391 ). تأثیر برنامة طراحی شده براساس نظریة خودتعیینگری برافزایش انگیزش خواندن دانش آموزان پسر پایة دوم راهنمایی. پژوهشنامه تربیتی، 7( 31)، 1 – 26. قابل بازیابی در
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1114518
رسولی، جواد. (1390). ترویج کتابخوانی ومطالعه، راهی موثر درتوسعه فرهنگی. مجله دانشگاه پیام نور اسفراین، 31-29.
کدیور، پروین. (1392). روانشناسی تربیتی. تهران: سمت.
کربی، فیلیپ.(1393). قصه گویی و قصه خوانی. ( حمید سپهر و رویا زمانی:مترجم). یزد: انتشارات تیک.
کریمی، عبدالعظیم. (1392). ویژگی مدارس با عملکرد قوی وضعیف در مطالعات بینالمللی سواد خواندن پرلز 2006. فصلنامه تعلیم و تربیت، 29 (2)، 11-28. بازیابی از
http://ecc.isc.gov.ir/showJournal/302/35941/650449
Baker, L., Wigfield, A. (1999). Dimensions of Children’s Motivation for reading and Their 1Relations to Reading Activity and Reading Achievement. Reading Research Quarterly, 34, 452-477.
Retrieved OIctober 25, 2016 from http://www.readingrockets.org/articles/researchbytopic/4996
Berns, C.F. (2004). Bibliotherapy: Using books to help bereaved children. Omega, 48(4), 321-336. Retrieved November 25, 2016 http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.2190/361D-JHD8-RNJT-RYJV?journalCode=omeafrom
Brown, H. D. (1987). Principles of language learning and teaching (2th Ed.). NJ: Prentice Hall.
Catalano, A. (2008). Making a place for bibliotherapy on the shelves of a curriculum materials center: The case for helping pre-service teachers use developmental bibliotherapy in the classroom. Education Libraries: Children’s Resources, 31(1), 17-22. Retrieved November 25, 2016 from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ824774
Cook, K. E., Earles-Vollrath, T., & Ganz, J. B. (2006). Bibliotherapy. Intervention of School and Clinic, 42 (2), 91-100. Retrieved November 16, 2016 from http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/10534512060420020801
Dirks, K.-L. (2010). Bibliotherapy for the inclusive elementary classroom (Master’s thesis). Retrieved July 25, 2016 from http://commons.emich.edu/honors/237/
Forgan, J. W. (2002). Using bibliotherapy to teach problem solving. Intervention in School and Clinic, 38 (2), 75-82. Retrieved July 25, 2016 from http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/10534512020380020201?journalCode=iscc
Guthrie, J. T., Wigfield, A., Barbosa, P., Perencevich, K. C., Taboada, A., Davis, M. H., cafiddi, N. T., & Tonks, S. (2004). Increasing reading comprehension and engagement through Concept-Oriented Reading Instruction. Journal of Educational Psychology, 96, 403-423. Retrieved October 12, 2016 from http://www.cori.umd.edu/research-publications/2004-guthrie-wigfield-etal.pdf
Gladding, S. T. (2005). Counseling as an art: The creative arts in counseling (3rd Ed.). Alexandria, VA: ACA.
Hidi, S.E., Renninger, K.A. (2006). The four-phase model of interest development. Educational psychologist, 41 (2), 111-127. Retrieved July 25, 2016 from https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15326985ep4102_4
McMillen, P. S. (2008). The bibliotherapy education project: Alive and well-and perpetually "under construction". Behavioral & Social Sciences Librarian, 27 (1), 34-45. Retrieved July 25, 2016 from https://eric.ed.gov/?id=EJ890639
Mitchel, M. (1993). Situational interest: its multifaceted structure in the secondary school mathematics classroom. Journal of educational psychology, 85(3), 424-436. Retrieved May 18, 2016 from. http://psycnet.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2F0022-0663.85.3.424
Iaquinta, A., Hipsky, S. (2006). Practical bibliotherapy strategies for the inclusive elementary classroom. Childhood Education journal, 34 (3), 209-213. Retrieved may 19, 2016 from https://link.springer.com/article/10.1007/s10643-006-0128-5
Morgan, Paul L, Fuchs, Douglas. (2007). Is There a Bidirectional Relationship between Children's Reading Skills and Reading Motivation? Exceptional Children, 73(2), 165-185. Retrieved October 19, 2016 from
http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/001440290707300203
Pamela, A.K., Gail, G. S. (1998). Easing the Pain of Divorce through Children's Literature. Early Childhood Education Journal, 26(2), 89-94. Retrieved October 29, 2016 from
https://link.springer.com/article/10.1023/A:1022951212798
Pehrsson, D. E., & McMillen, P. S. (2010). A National Survey of Bibliotherapy Preparation and Practices of Professional Counselors, Journal of Creativity in Mental Health, 5(4), 412-425. Retrieved October 29, 2016 from https://digitalscholarship.unlv.edu/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://www.google.com/&httpsredir=1&article=1368&context=lib_article
Powell, D.R., Burchinal, M., File, N., & Kontos, S. (2008). An eco-behavioral analysis of children's engagement in urban public school preschool classrooms. Early Childhood Research Quarterly, 23 (1), 108-123.
Ross, S.M. (1983). Increasing the meaningfulness of quantitative material by adapting context to student background. Journal of educational psychology,75(4), 519-529. Retrieved October 29, 2016 from http://psycnet.apa.org/record/1983-33610-001
Santrock, J. W. (2008). Educational Psychology (3rd. Ed.). New York: McGraw-Hill.
Wigfield, A., Guthrie, J. T., Tonks, S., & Perencevich, K. C. (2004). Children’s motivation for reading: Domain specificity and instructional influences. Journal of Educational Research, 97(6), 299-309. Retrieved May 17, 2016 from https://www.jstor.org/stable/27548045
Wigfiled, Allan; Guthrie, John T.(1995). Dimensions of Children’s Motivations for Reading: An Initial Study. Reading Research Report,34(1), 3-28. Retrieved October 15, 2016 from https://eric.ed.gov/?id=ED384010
Woolfolk, A. E. (2004). Educational Psychology, (9th Ed). Needham Heights, MA, US: Allyn & Bacon