قرآن مجید. ترجمۀ الهی قمشهای.
کتاب مقدس. ترجمۀ قدیم.
اوستا. (1389). گزارش ابراهیم پورداود. تهران: پارمیس.
الیاده، میرچا. (1374). اسطوره و رمز در اندیشۀ الیاده. ترجمۀ جلال ستاری. تهران: مرکز.
الیاده، میرچا. (1386). چشماندازهای اسطوره. ترجمۀ جلال ستاری. تهران: توس.
الیاده، میرچا. (1388) .مقدس و نامقدس. ترجمۀ بهزاد سالکی. چاپ دوم. تهران: علمی و فرهنگی.
الیاده، میرچا. (1390). اسطورۀ بازگشت جاودانه. ترجمۀ بهمن سرکاراتی. تهران: طهوری.
ایونس، ورونیکا. (1381). اساطیر هند. ترجمۀ باجلان فرخی. تهران: اساطیر.
بزرگ بیگدلی، سعید؛ پورابریشم، احسان. (1390) «نقد و تحلیل حکایت شیخ صنعان «فرآیند فردیت» بر اساس نظریۀ یونگ». ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی. دورۀ 7. شمارۀ 23. تابستان. صص 9–38.
بهار، مهرداد. (1386). پژوهشی در اساطیر ایران. تهران: آگاه.
برایسن، بیل. (1388). تاریخچۀ تقریباً همه چیز. ترجمۀ محمدتقی فرامرزی. تهران: مازیار.
تالبوت، مایکل. (1389). جهان هولوگرافیک. ترجمۀ داریوش مهرجویی. تهران: هرمس. چاپ شانزدهم.
حسنزاده، آمنه. (1386) «جایگاه اعداد در فرهنگ مردم ایران». فرهنگ مردم ایران. شمارۀ 10. صص 165–190.
حسینی، مریم. (1390). «نقد کهنالگویی الهینامة عطار» . کاوشنامه. شمارۀ 23. پاییز و زمستان. 9–36.
خراسانی، شرفالدین. (1370). نخستین فیلسوفان یونان. تهران: انتشارات آموزش انقلاب اسلامی.
دوبوکور، مونیک. (1376). رمزهای زنده جان. ترجمۀ جلال ستاری. ج2. تهران: مرکز
راشد محصّل، محمدتقی. (۱۳66). گزیدههای زادسپرم. تهران: مؤسسة مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
رسمی، عاتکه. (1391). «از اسب بالدار افلاطون تا طوطی جان مولانا». زبان و ادب فارسی؛ نشریه سابق دانشکده ادبیات تبریز. سال 65. بهار و تابستان صص 45-64.
سجادی، سید جعفر. (1389). فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات عرفانی. تهران: طهوری. چاپ نهم.
سهروردی، شهابالدین یحیی. (1377). حکمۀ الاشراق. ترجمه و شرح سید جعفر شهیدی. تهران: دانشگاه تهران.
شایگان، داریوش. (1384). آیین هندو و عرفان اسلامی. ترجمة جمشید ارجمند. تهران: فرزان روز.
شایگانفر، حمیدرضا. (20/7/1390). «عظمت حافظ در غزل نخستش». پایگاه اطلاعرسانی شهر کتاب. (آخرین بازنگری: 10/1/ 1396). http//bookcity.org/news-1319.aspx
شبستری، شیخ محمود. (1368). گلشن راز. تصحیح صمد موحد. تهران: طهوری.
صفا، ذبیحالله. (1366). تاریخ ادبیات ایران. جلد سوم. تهران: فردوسی.
عطار نیشابوری، فریدالدین. (1389). منطقالطیر. تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی. تهران: سخن.
عطار نیشابوری، فریدالدین. (1388). دیوان عطار. به کوشش اکبریان راد. تهران: الهام.
غلامپور، لیلا. (1392). «بررسی سیمرغ منطقالطیر با آلیس در آن سوی آینه بر اساس نظریۀ تقارن آینهای جهان». ادبیات کودک. سال چهارم. شمارۀ دوم. پاییز و زمستان. صص 83-104.
غلامپور، لیلا. (1395). «بازخوانی اساطیری - علمی نظریة ذره در اشعار عرفانی عطار». فصلنامة ادبیات عرفانی دانشگاه الزهرا. پاییز و زمستان. صص 175–204.
فتوحی، محمود. (1393). بلاغت تصویر. تهران: سخن. چاپ سوم.
فرنبغدادگی. (1390). بندهش. تهران: توس. چاپ دوم.
فروغی، محمدعلی. (1389). سیر حکمت در اروپا. تهران: هرمس.
کاکو، میچیو. (1389). فیزیک ناممکنها. ترجمة رامین رامبد. تهران: مازیار.
کزازی، میر جلالالدین. (1386). نامة باستان. جلد اول. تهران: سمت. چاپ ششم.
کمبل، جوزف (1384). قدرت اسطوره. ترجمۀ عباس مخبر. تهران: مرکز. چاپ سوم.
مظاهری، سهیلا. (1388). نقد کهنالگویی سفر در آثار عطار. پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
مقدسی، مطهر بن طاهر. (1374). آفرینش و تاریخ. ترجمۀ محمدرضا شفیعی کدکنی. تهران: آگاه.
مورنو، آنتونیو. (1392). یونگ، خدایان و انسان مدرن. ترجمة داریوش مهرجویی. تهران: مرکز.
هالینگ دیل، جینالد. (1387). در تاریخ فلسفۀ غرب. ترجمة عبدالحسین آذرنگ. تهران: ققنوس.
هینلز، جان راسل. (1383). شناخت اساطیر ایران. ترجمۀ باجلان فرخی. تهران: اساطیر.
یوسفی، غلامحسین. (1392). چشمة روشن. تهران: علمی. چاپ سیزدهم.
یونگ، کارل گوستاو. (1389). انسان و سمبولهایش. ترجمة محمود سلطانیه. تهران: دیبا.
یونگ، کارل گوستاو. (1392). روانشناسی و کیمیاگری. ترجمۀ محمود بهفروزی. تهران: جامی.