- آراستی، ز.، و والینژاد، م. (1390). نوعشناسی انگیزههای زنان کارآفرین ایرانی. فصلنامۀ تحقیقات زنان، 5(3)، 125-99.
- آراستی، ز.، کنعانی، ا.، و سید قاسمی، ن. س. (1392). انگیزههای کارآفرینی زنان و مردان در بخش صنعت: شباهتها و تفاوتها. نشریۀ زن در توسعه و سیاست، 11(1)، 100-83.
- اکبری، ر.، کوچکیان، ح.، و موحدی، ر. (1388). بررسی نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به اشتغال در بخش کشاورزی (مطالعۀ موردی: دانشگاه بوعلیسینا همدان). فصلنامۀ پژوهشهای کشاورزی، 2(4)، 102-91.
- پوررجب میاندوآب، پ.، آزادمنش، ش.، و محمدی، م. ر. (1393). نگرشی جامعهشناختی به انگیزههای شروع کسب و کار در زنان کارآفرین روستایی. اولین همایش ملی زن و توسعۀ پایدار روستایی، 22 مهر، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران.
- جهانی، س.، عابدی، ح. ع.، فلاحی خشکناب، م.، و الهی، ن. (1393). انگیزههای کارآفرینانۀ درکشده توسط پرستاران کارآفرین ایرانی: یک مطالعۀ کیفی. فصلنامۀ مدیریت پرستاری، 2(3)، 76-68.
- حسینی، ی.، و خسرویلقب، ز. (1396). شناسایی عوامل مؤثر بر قصد و نیت رهبری و کارآفرینی دانشجویان دختر (مورد مطالعه: دانشجویان رشتۀ مدیریت دانشگاههای دولتی شهر تهران). فصلنامۀ زن و جامعه، 8(2)، 56-35.
- رستمی، ف.، گراوندی، ش.، و زرافشانی، ک. (1390). پدیدارشناسی تجربیات دانشجویان در تأسیس کسبوکار (مطالعۀ موردی: دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه). فصلنامۀ توسعۀ کارآفرینی، 4(14)، 105-87.
- زادباقر صیقلانی، ف.، و قلیپور سلیمانی، ع. (1389). کارآفرینی و انگیزههای کارآفرینانه. اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، 27 بهمن، شیراز، ایران.
- زالی، م. ر.، رضوی، م.، میرزایی، م.، سررشتهداری، ل.، و معماریانی، م. م. (1393). ارزیابی شاخصهای کارآفرینی در ایران براساس مدل دیدهبان جهانی کارآفرینی (نتایج برنامۀ 2014). تهران: مؤسسۀ کار و تأمین اجتماعی.
- سازمان مدیریت و برنامهریزی خراسان جنوبی. (1395). آمارنامه استان خراسان جنوبی 1395. تهران: سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، مرکز مدارک علمی و انتشارات.
- سجاسی قیداری، ح. ا. (1391). تبیین ظرفیت کارآفرینی در مناطق روستایی (مطالعۀ موردی روستاهای درهای اکوتوریستی استان تهران) (رسالۀ دکتری جغرافیا و برنامهریزی روستایی). دانشگاه تربیتمدرس، تهران، ایران.
- شعبانعلی فمی، ح. (1388). اصول ترویج و آموزش کشاورزی (چاپ پنجم). تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
- غریبی، ا. (1391). اولویتبندی عوامل انگیزشی رانشی و کششی مؤثر بر انتخاب شهر شیراز بهعنوان یک مقصد گردشگری از منظر گردشگران داخلی (پایاننامۀ منتشرنشدۀ کارشناسیارشد مدیریت). دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
- قلیپور، آ.، خنیفر، ح.، پیراننژاد، ع.، خزاعی، ع.، و سبکرو، م. (1388). تبیین انگیزش بهعنوان جوهرۀ کارآفرینی دولتی (مطالعۀ موردی: صنایع نفتی ایران). فصلنامۀ توسعۀ کارآفرینی، 2(5)، 30-11.
- قربانی، پ.، کولوبندی، ع.، محمدی، م.، و سلوکدار، ع. ر. (1394). تأثیر آموزش کارآفرینی بر انگیزش انگیزههای کششی برای کارآفرینشدن. همایش سراسری مباحث کلیدی در علوم مدیریت و حسابداری، گرگان.
- قربانی، پرویز؛ کولوبندی، عبدالله؛ محمدی، محمود؛ سلوکدار، علیرضا. (1394). تأثیر آموزش کارآفرینی بر انگیزش انگیزههای رانشی برای کارآفرین شدن. همایش سراسری مباحث کلیدی در علوم مدیریت و حسابداری، 24 اردیبهشت، گروه آموزش و پژوهش شرکت مهندسی عمران بنای تدبیر با همکاری مرکز آموزش علمی و کاربردی هلالاحمر استان گلستان، گرگان، ایران.
- کشفی، م. ا. (1395). بررسی و اولویتبندی عوامل انگیزشی رانشی و کششی در گردشگری مذهبی در شهر مقدس قم (پایاننامۀ منتشرنشدۀ کارشناسیارشد مدیریت). دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران.
- گلرد، پ. (1386). ویژگیها، انگیزهها و اهداف ترغیبکنندۀ زنان ایرانی در توسعۀ کسبوکار. فصلنامۀ پژوهش بازرگانی، (44)، 295-276.
- نبیزاده ذولپیرانی، م.، حسینی یکانی، س. ع.، و حیدری کمالآبادی، ر. (1394). عوامل مؤثر بر انگیزۀ کارآفرینی کشاورزی (مطالعۀ موردی استان گیلان). فصلنامۀ کشاورزی و کارآفرینی، 2(3)، 18-9.
- Amit, R., & Muller, E. (1994). Push and pull entrepreneurship. In J. Hornaday, J. Timmons, & K. Vesper (Eds.), Frontiers in entrepreneurship research (pp. 137-151). Wellesley: Babson College.
- Bennet, R., & Dann, S. (2000). The changing experience of Australian femal entrepreneurs . Gender,Work And Organization ,7(2) , 75-83.
- Benzing, C., Manh Chu, H., & Kara, O. (2009). Entrepreneurs in Turkey: A factor analysis of motivations,success factors, and problems. Journal of Small Business Management, 47(1), 58-91.
- Carsrud, A., Brännback, M., Elfving, J., & Brandt, K. (2009). Motivations: The entrepreneurial mind and b In M. Brännback., & A. L. Carsrud (Eds), Revisiting the entrepreneurial mind: Inside the black box (pp. 209-185). New York, NY: Springer
- Carsrud, A., & Brannback, M. (2011). Entrepreneurial motivations: What do we still need to know? Journal of Small Business Management, 49 (1), 9-26.
- Choo, S., & Wong, M. (2006). Entrepreneurial intention: Triggers & barriers to new venture creation in Singapore. Singapore Management Review, 28(2), 47-64.
- Chowdhury, M. (2007). Overcoming entrepreneurship development constraints: The case of Bangladesh. Journal of Enterprising Communities: People And Places In the Global Economy, 1(3), 240-251.
- Collins, C., Hanges, P., & Locke, E. (2004). The relationship of achievement motivation to entrepreneurial behavior: A meta-analysis. Journal of Human Performance, 17(1), 95-117.
- Daugherty Phillingane, E. (2010). The pathways of successful entrepreneurial women in public relations: Ethics, theoretical models of practice, and motivating factors (Unpublishehd doctoral dissertation). The Claremont Graduate University, Claremont, California.
- Adelaja, S., Peterson, C., Beth lake, M., Popelier, C., & Rustem, B. (2007). Enabling innovation in Michigan agriculture: Avaible a Journal of East Lansing: MSU Land Policy Institute, (11), 112-86.
- Eijdenberg, E. L., Paas, L. J., & Masurel, E. (2015). Entrepreneurial motivation and small business growth in Rwanda. Journal of Entrepreneurship In Emerging Economies,7(3), 212-240.
- Gitile, N., Francis, N. W., & Bertha, K. (2008). Entrepreneurial characteristics among micro and small- scale Women owned enterprises in North and Central Meru districts, Kenya. Global Imaging Markets Conference at Delhouse, June 20th to 24th, Nova Scotia, Canada.
- Jesurajan, S. , & Gnanadhas, E. (2011). The study on the factors motivating women to become entrepreneurs in Tirunelveli distric. Asian Journal of Business and Economics, 1(1.1), 1-14.
- Muthalib, A., & Yulianti, M. (2015). The Effect of entrepreneurial motivation on business performance in the culinary industrial sector. The International Journal of Engineering And Science (IJES), 4(7), 23-30.
- Preeti. (2016). Entrepreneurial motivation-meaning, definition, nature and factors. Retrieved from http://www.in
- Redzuan, M., & Aref, F. (2011). Constraints and potentials of handicraft industry in underdeveloped region of Malaysia. African Journal of Business Management, 5(2), 256-260.
- Rokhman, W. (2010). The effect of Islamic work ethics on work outcomes. Electronic Journal of Business Ethics And Organization Studies, 15(1), 21-27.
- Sadi, M., & Al-Ghazali, B. (2012). The dynamics of entrepreneurial motivation among women: a coparative study of businesswomen in Saudi Arabia and Bahrain. Asian Academy of Management Journal, 17(1), 97–113.
- Stephan, U., Hart, M., & Drews, C. (2015). Understanding motivations for entrepreneurship: A review of recent research evidence. Birmingham: Published By Enterprice Research Centre (ERC).
- Vanderstoep, S. , & Johnston, D. D. (2009). Research method for every day life blending qualitative and quantitative approach. London: John Wiley and Sons.
- Waller, B. (2006). Math interest and choice intentions of non-traditional African-American college students. Journal of Vocational Behavior, 68(3), 538–547.
|