- ابراهیمپور، ح.، حسنزاده، م.، و نعمتی، و. (1391). رفتار شهروندی سازمانی و وفاداری گردشگران. مطالعات مدیریت گردشگری، 7(18)، 92-73.
- اکبری، ح. (1396). تحلیل الگوهای اقامتی، خدماتی و میزان رضایت مندی شهروندان از خدمات شهری و رفتار شناسی فرهنگی و اقتصادی. مشهد: شهرداری ثامن.
- بخشی، ح . (1396). ارزشها و نگرشها و رفتاری شناسی گردشگری ایرانیان. مشهد: جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی.
- بدری، ع.، و طیبی، ص. (1391). بررسی عوامل مؤثّر بر هزینه های گردشگری مذهبی مطالعه ی موردی: شهر مشهد مقدس. مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری،1(1)، 177-153.
- بهاری، ج.، بهاری، ش.، بذله، م.، و حامد بهاری، ح. (1396). تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتری، وفاداری مشتری و تصویربرند در صنعت هتلداری (مطالعه موردی: هتلهای پنج ستاره شهر تبریز). فصلنامه جغرافیایی سرزمین، 14(56)، 83-71.
- بهروان، ح. (1386). تفکیک زائرین و مجاورین در میان واردشدگان به شهر مشهد در ایام تابستان86. مشهد: مرکز پژوهشهای شورای شهر مشهد.
- بوردیو، پ. (1391). تمایز (نقد اجتماعی قضاوت های ذوقی). مترجم حسن چاوشیان. تهران: ثالث.
- پیرس، ف. ل. (1395). رفتار گردشگر (بن مایهها و طرحهای مفهومی). مترجم حمید ضرغام بروجنی. تهران: مهکامه.
- تاج زاده نمین، ا.، تاج زاده نمین، آ.، ورمضانی، م. (1390). عوامل مرتبط با وفاداری مشتریان ایرانی در هتل های پنج ستاره تهران. کاوش های مدیریت بازرگانی، 3(5)، 135-118.
- جاودان، م.، و فتحیزاده. ف. (1395). معیارهای انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران شهر مشهد. فصلنامه فضای گردشگری، 5(18)، ص 80-59.
- چیت ساز، م. (1391). آسیب شناسی مراکز اقامتی غیررسمی زائر در مشهد. مشهد: مرکز پژوهشهای شورای شهر مشهد.
- حقیقی کفاش، م.، باقری، ح. (1391). کیفیت خدمات و وفاداری مشتریان در هتل های چهار ستاره شهر شیراز. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 7(20)، 30-1.
- رحیم نیا، ف.، هرندی، ع.، و فاطمی، ز. (1391). تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد. پژوهشهای مدیریت عمومی، 5(17)، 101-83.
- رضوانی، س. (1384). الگویابی فضایی-کالبدی استقرار اقشار کمدرآمد زائرین بارگاه رضوی. مشهد: شهرداری ثامن مشهد.
- رضوی زاده، ن.، فروغ زاده، س. (1393). تأملی بر اسکان زائران در شهر مشهد. فصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری، 2(4)، 156-131.
- رفیعی، ه. (1388). بررسی وضعیت اقتصادی زائرین و عوامل موثر بر ماندگاری آنها. مشهد: پژوهشکده گردشگری مشهد، جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی.
- سهرابی، ب.، طهماسب پور، ک.، رئیسی وانانی، ا.، و فضلی، ص. (1391). شناسایی معیارها و تبیین مجموعههای فازی انتخاب هتل از دیدگاه گردشگران مقیم تهران. پژوهش های جغرافیای انسانی، 79، 74-55.
- شرفی، ا. (1385). بررسی نیازها، مشکلات، رضایتمندی و ارزیابی عملکرد شهرداری از دیدگاه زائران. مشهد: مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد.
- شرفی، ا. (1389). بررسی و طبقه بندی نیازهای زائران خارجی در شهر مشهد. مشهد: روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد.
- فروغزاده، س. (1392). بررسی کیفیت اقامت و ترجیحات زائران ایرانی در مدت حضور در شهر مشهد. مشهد: پژوهشکده گردشگری مشهد، جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی.
- فیض، د.، طاهریان، ح.، و زارعی، ع. (1390). کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتل های شهر مشهد). فصلنامۀ کاوشهای مدیریت بازرگانی، 3(6)، 149-123 .
- کفاشی، م. (1394). کاربرد نرم افزار spss در پژوهش اجتماعی. تهران: فوژان.
- گی، چ. (1384). جهانگردی در چشم انداز جامع. ترجمه علی پارسائیان، محمد اعرابی. چاپ چهارم. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- مجدی، ع. (1374). بررسی گزینش شیوه های مختلف اسکان از سوی زئران حضرت رضا (ع) و عوامل موثر بر آن با تاکید بر زائرانی که در حاشیه پارکها، میادین و خیابان ها اطراق می نمایند. مشهد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی.
- مسعودی، ح. (1398). تحلیل الگوهای اقامتی، خدماتی و میزان رضایت مندی زائران و شهروندان از خدمات شهری و رفتار شناسی فرهنگی و اقتصادی زائران. مشهد: شهرداری ثامن مشهد.
- مظهری، م. (1390). بررسی تحقیقات موجود در رابطه با زائر و زیارت و فرا تحلیل آنها. بخشی از طرح پژوهشی مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع).مشهد: استانداری خراسان رضوی.
- موحد، ع. (1386). گردشگری شهری. چاپ اول ،تهران: انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
- موذن هوجقان، ز. (1391). ارزیابی نقش تصویر ذهنی مفید در انتخاب مقصد گردشگری در بین ساکنان شهر تهران: مطالعهای بر اساس تئوری ارزش مصرفی. تهران: پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته برنامه ریزی گردشگری، دانشگاه تهران.
- موسوی، س. ع. ا. (1381). بررسی میزان رضایتمندی زائران از انواع خدمات اجتماعی و رفاهی ارائه شده از سوی آستان قدس رضوی. مشهد: مؤسسه خدمات مشاوره جوانان و پژوهشهای آجتماعی آستان قدس رضوی.
- واشقانی فراهانی، ف. (1393). عوامل موثر بر رضایت گردشگران چینی از تسهیلات اقامتی (مطالعه هتلهای 4 و 5 ستار شهر تهران). تهران: پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی .
- وبلن، ت. (1383). نظریه طبقه مرفه. مترجم فرهنگ ارشاد. تهران: نشر نی.
- Carlsen, J., & Jaufeerally, K. (2003). An analysis of tourism trends in mauritius 1979 to 1998. Current Issues in Tourism, 6(3), 235-249.
- Chen, C. M., Tsai, Y. C., & Chiu, H. H. (2017). The decision-making process of and the decisive factors in accommodation choice. Current Issues in Tourism, 20(2), 111-119.
- Choi, T. Y., & Chu, R. (2000). Levels of satisfaction among Asian and Western travellers. International Journal of Quality & Reliability Management, 17(2), 116-132.
- Chu, R. S., Choi, T., (2000). An importance–performance analysis of hotel selection factors in the Hong Kong hotel industry: a comparison of business and leisure travelers. Tourism Management, 21(4), 363–377.
- Crompton, J. L. (1979). Motivations for pleasure vacation. Annals of Tourism Research, 6(4), 408–424.
- Engel, J. F., Blackwell, R. D., & Miniard, P. W. (1990). Consumer Behavior (6th Ed.). Hinsdale, IL: The Dryden Press.
- Gunn, C. A. (1988). Vacationscape: Designing tourist regions. Austin: Van Nostrand Reinhold.
- Guttentag, D. (2015). Airbnb: disruptive innovation and the rise of an informal tourism accommodation sector. Current issues in Tourism, 18(12), 1192-1217.
- Huang, A., & Xiao, H. (2000). Leisure-based tourist behavior: a case study of Changchun. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(3), 210-214.
- Iso-Ahola, S. E. (1982). Toward a social psychological theory of tourism motivation: A rejoinder. Annals of tourism research, 9(2), 256-262.
- Mayo, E. J., & Jarvis, L. P. (1981). The psychology of leisure travel. Effective marketing and selling of travel services. Boston: CBI Publishing Company, Inc.
- Moutinho, L. (2000). Consumer behavior. Strategic Management in Tourism, 41-78.
- Nash, R., Thyne, M., & Davies, S. (2006). An investigation into customer satisfaction levels in the budget accommodation sector in Scotland: A case study of backpacker tourists and the Scottish Youth Hostels Association. Tourism Management, 27(3), 525-532.
- Nicolau, J. L. (2011). Monetary and non-monetary efforts for leisure activities. Annals of Tourism Research, 38(3), 801-819.
- Saayman, A., & CortésJiménez, I. (2013). Modelling Intercontinental Tourism Consumption in South Africa: A Systems of Equations Approach. South African Journal of Economics, 81(4), 538-560.
- Tussyadiah, I. P. (2015). An exploratory study on drivers and deterrents of collaborative consumption in travel. In Information and communication technologies in tourism 2015 (pp. 817-830). Cham: Springer.
- Tussyadiah, I. P., & Pesonen, J. (2016). Impacts of peer-to-peer accommodation use on travel patterns. Journal of Travel Research, 55(8), 1022-1040.
- Wood, D., & Hughes, M. (2006). Tourism accommodation and economic contribution on the Ningaloo Coast of Western Australia. Tourism and Hospitality Planning & Development, 3(2), 77-88.
|