- آقاجانی، س. (1375). حرکت ایران به سوی جامعة اطلاعاتی. تهران: نشر آگه.
- تهرانیان، م. (1354). نقش رسانههای گروهی در توسعة ملی ایران. تهران: رادیو و تلویزیون ملی ایران.
- جعفری، ع.، حیدری، خ. (1398). جهانی شدن و جایگاه مخاطب در هنر جهانی. اردبیل: جهاد دانشگاهی.
- جعفری، ع.، روحانی، م. (1393). بررسی نقش اینترنت در توسعة سیاسی. فصلنامة پژوهشهای ارتباطی. 21 (77)، 142-123.
- جعفری، ع.، سعیدی، س.ر. (1397). نقش فناوریهای نوین ارتباطی بر درگیرشدگی مدنی شهروندان شهر اردبیل. فصلنامة مطالعات رسانهای. 13 (41)، 113- 103.
- خانیکی، ه. (1383). بنیانهای مطالعات ارتباطات و توسعة ملی در ایران. نشریةعلوم اجتماعی. 28 و 29، 56-7.
- خانیکی، ه.، شاهقاسمی، ز. (1394). حول مفهومی «ارتباطات» و «توسعه» در برنامههای توسعة ایران. مطالعات توسعة اجتماعی – فرهنگی. 4 (3)، 110-83.
- خانیکی، ه. (1393). اندیشة پیشرفت و الگوهای ارتباطات و توسعة ملی در ایران. مجموعه مقالات سومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت واکاوی مفاهیم و نظریههای رایج توسعه و تجارب ایران و جهان: به سوی نظریه اسلامی ایرانی پیشرفت. اردیبهشت ماه 1392، تهران: انتشارات الگوی پیشرفت، 272-245.
- قهرمانی، ع.، قائمی اسگویی، ک. (2016). بررسی نقش فناوریهای نوین ارتباطی بر توسعة ملی. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری. دسامبر 2016، کوالالامپور.
- معتمدنژاد، ک. (1383). وسایل ارتباط جمعی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
- مومنی، ف.، زمانی، ر. (1392). تحلیل الگوی توسعة ایران بین دو انقلاب مبتنی بر اقتصاد سیاسی و نظم اجتماعی. فصلنامة علمی-پژوهشی راهبرد، 69، 40-7.
- Ashraf, M. (1979). "La Television et le Processus de Development: le cas de l'Iran," Paris: These de Science Politque, Universite de Paris II, 1979.
- Banani, A. (1961). The Modernization of Iran1921-1941, Stanford: Stanford University Press.
- Banani, A. (1971). The Role of the Press [in Iran]. New York: Praeger, 1971, pp. 321-340.
- Bill, James, A. (1972). The Politics of Iran: Groups, Classes and Modernization, Columbus: Charles E. Merrill.
- Binder, L. (1962). Iran: Political Development in a Changing Society, Berkely, Calif.: University of California Press.
- Crowley, D., Mitchel, D. (1994). Communication Theory Today. Stannford: Polity Press.
- Khakzad, Y. (1976). "Le Role de la Television dans la vie Sociale en Iran," Montpellier, Theses ۳e Cycle, Sociologie Juridique, Universite de Montpellier 1.
- Melkote, Srinivas, R. (2001). Communication for development in the third world, theory an dpractice for empowerment, 2ndedition.
- Mohammadi, A.(1976). "Development-Support Communication and Instructional Learning Centers for Rural Areas in Iran," Ph.D. dissertation, Columbia University, New York.
- Newman, E; Hargittai, P and Robinson ,P.(2001). Social implications of internet. Annual review sociology, vol. 27, pp. 307-336. New York:Cambridge University Press.
- Nowroozi, A. (1977). "Mass Media et Developement National en Iran: Etude Prospective," Paris, These Es-Lettres et Sciences Humaines, Universite de Rene Descartes (Paris V).
- O’Reilly, T. (2007). «What is web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software». Communications & Strategies. 65, 17–37.
|