ابرامی، هوشنگ. (1378). شناختی از دانششناسی (علوم کتابداری و دانشرسانی). به کوشش رحمتالله فتاحی. تهران: زوار.
اشتهار، نرگس. (1387). بررسی و ارزیابی نحوه مجموعهسازی منابع در کتابخانه مرکزی و کتابخانههای اقماری آستان قدس رضوی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه الزهرا.
افشار، ابراهیم (1381). نظریه در مجموعهسازی. کتابداری و اطلاعرسانی، 19، 13-1. بازیابی 10 اسفند 1396، از: http://lis.aqr-libjournal.ir/article_47428.html
افشار، ابراهیم (1385). مدیریت مجموعه. دائرهالمعارف کتابداری و اطلاعرسانی. بازیابی 7 اسفند 1396، از:
http://portal.nlai.ir/daka/default.aspx
اقاربپرست، مریم (1390). بررسی عوامل مؤثر بر بهبود مجموعهسازی منابع الکترونیکی از دیدگاه کتابداران و کارکنان کتابخانههای دانشگاهی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور واحد خراسان رضوی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
بیگدلی، زاهد و کوهی رستمی، منصور (1388). خطمشیهای مجموعهسازی کتابخانههای مرکزی دانشگاههای کشور. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 21، 2 (پیاپی 2)، 159 – 146. بازیابی 28 بهمن 1396، از: http://nastinfo.nlai.ir/article_224.html
پیمانی، حمید (1390). بررسی چگونگی تدوین خطمشی مجموعهسازی در دانشگاههای ایران: مطالعه موردی دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
رحمانی، سمانه، عباسی، زهره و صنعتجو، اعظم (1393). واکاوی مؤلفههای اساسی خطمشی مجموعهسازی و مدیریت مجموعه مرکز اطلاعرسانی و کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 6(1)، 321-340. DOI: 10.22067/RIIS.V6I1.41634
سلطانی، پوری (1378). خدمات فنی. تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
سینایی، علی (1376). مجموعهسازی در کتابخانهها. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها: (سمت).
شادانپور، فرزانه (1384). خطمشی و گسترش مجموعه. فصلنامه کتاب،16، 1(پیاپی 1)، 62 – 53. بازیابی 19 بهمن 1396، از: http://nastinfo.nlai.ir/article_633.html
شیخیهونجانی، مهدیه (1394). آسیبشناسی مجموعهسازی کتابخانه دانشگاه اصفهان با توجه به نظر کاربران. پایاننامه کارشناسی ارشد گروه علم اطلاعات و دانششناسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی.
کرسول، جان دبلیو و کلارک، ویکی پلانو (1390). روشهای پژوهش ترکیبی. ترجمه علیرضا کیامنش. تهران: آییژ.
محسنی، حمید (1387). مجموعهسازی و خدمات تحویل مدرک. تهران: نشر کتابدار.
معرفزاده عبدالحمید و مهدیفر، امین (1390). مقایسهی فرایند مجموعهگستری کتابخانههای دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بهمنظور ارائه الگوی مناسب مجموعهگستری در کتابخانههای مذکور. مدیریت اطلاعات سلامت، 8، 4 (پیاپی 20)، 512-523. بازیابی 19 بهمن 1396، از: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=151324
میرزایی، خلیل (1395). کیفی پژوهی پژوهش، پژوهشگری و پژوهشنامهنویسی. تهران: فوژان.
Chaputula, A. H., & Kanyundo, A. J. (2014). Collection development policy: How its absence has affected collection development practices at Mzuzu University Library. Journal of Librarianship and Information Science, 46(4), 317–325. https://doi.org/10.1177/0961000614531005
Filson, C. K. (2018). Comparative study of collection management practices of academic libraries. Library Management, 39(1/2), 66-77. https://doi.org/10.1108/LM-12-2016-0096
Khan, G., & Bhatti, R. (2016). An analysis of collection development in the university libraries of Pakistan. Collection Building, 35(1), 22-34. https://doi.org/10.1108/CB-07-2015-0012