- استرو، د. پ. (1399). تفکر سیستمی برای تغییر اجتماعی (ع. 1. سعدآبادی، و ن. آرامیپور، مترجمان). تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
- اشمیت، ج. (1394)، نقش نوآوری اجتماعی در موفقیت کسب وکار (ع. ا. سعد آبادی،آ. گلچین، وح. مقدسیان، مترجمان). تهران: شرکت انستیتو ایزایران.
- امرسون، ج.، گریگوری، ج.، و اکونومی، پ. (1389). کارآفرینان اجتماعی در ساماندهی کسب و کارهای اجتماعی (م. احمدپور دایانی، و ل. وطندوست، مترجمان). تهران: انتشارات راه دان.
- آزبورگ، ت.، و شمیدپیتر، ر. (1397). نوآوری اجتماعی راهحلهایی برای آیندۀ پایدار (ع. ا. سعدآبادی، مترجم). تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
- بهار، م.، و فروغی، م. (1397). واکاوی نقش خیریهها در تولید و تداوم فقر زنانه. زن در توسعه و سیاست، 16(1)، 49-27.
- بینش، م. (1390). موانع تفکر سیستمی. صنعت خودرو، 158، 28-24.
- جندقی، غ.، وزارعی متین، ح.، وطهماسبی، ر.، وافروزنیا، ع. (1398). طراحی الگوی موفقیت نوآوری اجتماعی در کمیته امداد امام خمینی (ره) بارویکرد نظریۀ دادهبنیاد. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، 9(4)، 90-69.
- خداداد کاشی، ف.، و شمسی، س. (۱۳۹۱). بررسی اثرات سیاسیهای حمایتی بر کاهش فقر در ایران. فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد مقداری، 9(2)، 171-153.
- سعدآبادی، ع. ا.، و رحیمیراد، ز. (1398). فهم تأثیر اقدام پژوهی مشارکتی بر توانمندسازی حاشیه نشینان شهر تهران با رویکرد نوآوری اجتماعی (محلههای فرحزاد و خاورشهر). پژوهشنامۀ مددکاری اجتماعی، 6(20)،81-43.
- قاسمیان، س. (1384) کاهش فقر در ایران: چالشها و افقها. رفاه اجتماعی، 5(18)، 355-333.
- کریمی، ص. و نصر، ا. ر. (1392). روشهای تجزیه و تحلیل دادههای مصاحبه. پژوهش، 4(1)، 94-71.
- کشتکار هرانکی، م. (1395). طراحی الگوی راهبردی نوآوری اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری. توسعۀ کارآفرینی، 9(4)، 690-671.
- گنجی، م. و الماسی بیدگلی، ا. (1391). تبیین وضعیت نیکوکاری در بین شهروندان کاشان، مجموعه مقالات همایش ملی وقف: با تأکید بر آموزش عالی (صص. 907-934)، کاشان، انتشارات دانشگاه کاشان.
- گنجی، م.، نیازی، م.، و احسانیراد، ف. (1394). مشارکت در امور خیریه و وقف، پیش درآمدی بر توسعه پایدار. مطالعات توسعۀ اجتماعی-فرهنگی، 3(4)، 45-25.
- مسعودیپور، س.، و باقری نصرآبادی، م. (1397). اولویتبندی مسائل کلیدی در نظام حکمرانیِ بخش دولتی و غیردولتی ایران در حوزه خیریهها. فصلنامۀ سیاستگذاری عمومی، 4(3)، 158-141.
- مصباحی، م.، وعباسزاده، ع. (1391). اقدام پژوهی: توانمندسازی کارکنان ستاد پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(4)، 331-321.
- ناظمیانپور، ب. (1396). شناسایی و ارزیابی راهکارهای رفع آسیبهای اجتماعی شهر جدید پردیس با رویکرد نظام نوآوری اجتماعی (پایاننامۀ منتشرنشدۀ کارشناسیارشد). دانشگاه پیام نور مرکز تهران شمال، ایران.
- نصیریپور، ا.، توفیقی، ش.، و فرهادی، ف. (1386) ارائۀ الگوی مدیریت بیمارستانهای خیریۀ ایران. نشریۀ پرستاری ایران، ۲۰(۵۰)، 81-71.
- Acer, J., & Smith, A., (2010) The dragonfly effect: quick, effective, and powerful ways to use social media to drive social change. San Francisco: Jossey-Bass.
- Aknin, L. B., Barrington-Leigh, C. P., Dunn, E. W., Helliwell, J. F., Burns, J., Biswas-Diener, R., Kemeza, I., Nyende, P., Ashton-James, C. E., & Norton, M. I. (2013). Prosocial spending and well-being: Cross-cultural evidence for a psychological universal, Journal of Personality and Social Psychology, 104(4), 635-652.
- Aknin, L. B., Dunn, E. W., & Norton, M. I. (2012). Happiness runs in a circular motion: Evidence for a positive feedback loop between prosocial spending and happiness. Journal of Happiness Studies, 13(2), 347–355.
- Banerjee, A. (2007). Making Aid Work. Boston, MA: MIT Press.
- Basu, R., Banerhee, P., & Sweeny, E. (2013). Frugal innovation: Core competencies to address global sustainability. Journal of Management for Global Sustainability, 1(2), 63-82.
- Carey, M. A. (2016). Focus groups—What is the same, what is new, what is Next? Qualitative Health Research, 26(6), 731–733.
- Chow, J., & Ren, C., & Mathias, B., & Liu, J. (2019). Interboxes: A social innovation in education in rural China. Children and Youth Services Review, 101, 217-224.
- Coghlan, D., & Brannick, T. (2009). Doing action research in your own organization. New York: SAGE.
- Corbett, S., & Fikkert, B. (2009), When Helping Hurts: How to alleviate poverty without hurting the poor and yourself. Chicago: Moody publishing.
- Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience. New York: Harper and Row.
- Csikszentmihalyi, M. (1996a). Creativity: Flow and the psychology of discovery and invention. New York: Harper and Row.
- Csikszentmihalyi, M. (1996b). Finding flow: The psychology of engagement with everyday life. New York: Basic Books.
- Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2000). The discipline and practice of qualitative research. In N. K. Denzin, & Y.S. Lincon (Ed.), Handbook of qualitative research (pp. 1-32). Thousand Oaks: SAGE.
- Gregory Dees, J. (2012). A tale of two cultures: charity, problem solving, and the future of social entrepreneurship. Journal of Business Ethics, 111, 321–334.
- Grice, J., Davies, A., Patrick, R., & Norman, W. (2012) Defining social innovation: The theoretical, empirical and policy foundations for building social innovation in Europe (TEPSIE). European Commission – 7th Framework Programme, Brussels: European Commission, DG Research.
- Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research.In N. K. Denzin, & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (p. 105–117). London: SAGE Publications, Inc.
- Harbaugh, W., Mayr, U., & Burghart, D. (2007). Neural responses to taxation and voluntary giving reveal motives for charitable donations. Science, 316, 1622–1625.
- Heeks, R., Foster, C., & Nugroho, Y. (2014). New models of inclusive innovation for development. Innovation and Development, 4(2), 175-185.
- Himmelfarb, G. (1991). Poverty and compassion: The moral imagination of the late Victorians. New York: Alfred A. Knopf, Inc.
- Jones, G. S. (2005). An end to poverty? A historical debate. New York: Columbia University Press.
- Moulaert, F., MacCallum, D., Mehmood, A., Hamdouch, A. (2014) The international handbook on social innovation: Collective action, social learning and transdisciplinary research. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing.
- Murphy, J., Teo, A., Murphy, C., & Liu, E. (2017). The BEST society: From charity to social entrepreneurship. In P. Sheldon, & R. Daniele, (Eds.), Social entrepreneurship and tourism. Tourism on the Verge (pp. 237-249). Cham: Springer International Publishing.
- Murray, R., Caulier-Grice, J., & Mulgan G., (2010). The open book of social innovation: Ways to design, develop and grow social innovation. London: National Endowment for Science, Technology and the Art: Young Foundation.
- Pervez, T., Maritz, A., & Waal, A. (2013). Innovation and Social Entrepreneurship at the Bottom of the Pyramid - A conceptual framework. SAJEMS Special Issue, 16, 54-66.
- Rehfeld, D., Terstriep, J., Welchhoff, J., & Alijani, Sh. (2015). Comparative report on social innovation framework: SIMPACT project report. Retrieved from http://www.simpact-project.eu/publications
- Trout, J. D. (2009). The empathy gap: Building bridges to the good life and the good society. New York: Viking Penguin.
- Wang, L., & Graddy, E. (2008). Social capital, volunteering, and charitable giving. International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations,19(1), 23-42.
- Willis, J. W. (2007), Foundations of Qualitative Research. London: SAGE.
|