- ابراهیمی نیا، س.، افشانی، ع.، و روحانی، ع. (1397). از مصرف پایی تا حسرت مصرف، کاوشی زمینهمند از بسترهای اجتماعی شکل گیری چشم و هم چشمی در خرید مصرف بین زنان مشهد. جامعه شناسی کاربردی، 29(4)، 123-146.
- بافنده زنده، ع.، و دانای نعمت آباد، ن. (1396). تحلیل ترجیحات مصرف کنندگان در خرید کالای داخلی یا خارجی، با مدل سازی عامل بنیان. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(1)، 131-152.
- باینگانی، ب.، ایراندوست، ف.، و احمدی، س. (1392). سبک زندگی از منظر جامعه شناسی: مقدمهای بر شناخت و واکاوی مفهوم سبک زندگی. مهندسی فرهنگی، (77)، 56-74.
- بنی فاطمه، ح.، و حسین نژاد، ف. (1391). مصرف گرایی در جامعه و تأثیر آن بر محیط زیست شهری: رویکردی نوین. راهبرد اجتماعی فرهنگی، 1(1/2)، 39-61.
- بودون، ر. (1383). منطق کنش اجتماعی (نیکگهر، مترجم). تهران: توتیا.
- ترنر، ج. (1378). مفاهیم و کاربردهای جامعه شناسی (م. فولادی، و م. ع. بختیاری، مترجمان). قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
- ثقفی، م.، و شالچی، و. (1392). عطش منزلت در جامعه ایرانی. مجله جامعهشناسی ایران، 14(2)، 30-56.
- حاجی زاده، م.، و یوسفی، ف. (1392). بررسی برخی از عوامل اجتماعی مرتبط با فرهنگ مصرف در میان شهر یزد. مطالعات راهبردی زنان، 16(61)، 271-231.
- حقیقی، م.، و حسینزاده، م. (1388). مقایسه میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی در تهران با سایر مناطق جهان و بررسی پیامدهای آن بر ارزیابی و ترجیح محصولات. پژوهش های مدیریت در ایران، 21(4)، 139-103.
- دهقان زاده، س.، و احمدیان، ف. (1395). بررسی مقایسه ای اصل لذت در فلسفه چارواکه و فلسفه اپیکوری. پژوهش های فلسفی-کلامی، 18(1)، 143-167.
- روشه، گ. (1393). مقدمهای بر جامعه شناسی عمومی: سازمان اجتماعی(ه. زنجانی زاده، مترجم). تهران: سمت.
- رئیسی، م.، شریفی، س.، و طغرایی، م. (1395). شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر مصرف برندهای خارجی در صنعت مد لباس: شهر اصفهان. تحقیقات بازاریابی موین، 20، 120-95.
- سیدینیا، ا. (1388). مصرف و مصرف گرایی از منظر اسلام و جامعه شناسی اقتصادی. اقتصاد اسلامی، 8(6)، 178-151.
- شرف الدین، ح. (1394). مصرف گرایی در سبک زندگی مدرن و مذهبی. پژوهشنامه سبک زندگی، 1(1)، 30-7.
- شیری، ع. (1397). سیاستگذاری جنایی از کنترل درونی تا کنترل بیرونی جرم. سیاستگذاری عمومی، 4(3)، 121-103.
- صادقی، ح.، و محمدغفاری، ح. (1388). نقش الگوی مصرف در اقتصاد تولیدگرا. راهبرد یاس، 18(1)، 292-268.
- صدیق اورعی، غ. (1374). جامعه شناسی مسائل اجتماعی جوانان. مشهد: جهاد دانشگاهی مشهد.
- صدیق اورعی، غ.، فرزانه، ا.، و باقری، م. (1399). مبانی جامعه شناسی (مفاهیم و گزارههای پایه). تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- عزتی، ن. (1397). جامعه پذیری اقتصادی جوانان شهر تهران: علل و موانع (پایان نامه کارشناسی ارشد منتشرنشده). دانشگاه شهید بهشتی، ایران.
- غلامرضایی، ع. (1389). مبانی مصرفگرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تأکید بر رسانه ملی. فصلنامه پژوهش های ارتباطی، 1، 30- 11.
- فاضلی، م. (1382). مصرف و سبک زندگیو تهران: نشر صبح صادق.
- فلیک، ا. (1391). درآمدی بر تحقیق کیفی (ه. جلیلی، مترجم). تهران: نشر نی.
- کوشا، غ. (1389). کنترل اجتماعی غیررسمی از منظر آیات و روایات. معرفت فرهنگی اجتماعی، 1(3)، 88-69.
- کوشا، غ.، و ساجدی، ا. (1393). خانواده و مدیریت الگوپذیری نوجوان. اسلام و پژوهش های تربیتی، 6(11)، 136-113.
- محمدپور.، ه.، پورشیخیان، ع.، و عظیمی، ر. (1390). بررسی رابطه بین سبک و شیوه زندگی با فرهنگ مصرف و مصرف گرایی: مورد مطالعه شهرستان آستارا. فصلنامه علوم اجتماعی، 7(28)، 69-79.
- موحدزاده، ب.، و صفایی، ر. (1396). مقایسه رشد اجتماعی، شناختی-حرکتی و مشکلات رفتاری دانش آموزان اول ابتدایی برخوردار و نابرخوردار از خدمات مهد کودک. سلامت اجتماعی، 5 (1)، 56-48.
- نقدی، ا.، و روشنایی، ع. (1391). روش های تربیتی پدران در خانوادههای ایرانی از نگاه جوانان. توسعه اجتماعی ایران، 4(3)، 52-39
- نوروزی، ح.، و احمدی، ر. (1396). بررسی و رتبه بندی علل تمایل مصرف کنندگان داخلی در انتخاب محصولات جایگزین خارجی. مدیریت توسعه و تحول، 96، 269-259.
- نیک گهر، ع. (1387). مبانی جامعه شناسی. تهران: توتیا
- وارسته فر، ا.، و مختاری، ه. (1388). بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران. فصلنامه پژوهش اجتماعی، 2(5)، 62-41.
- Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50(2), 179-211.
- Chan, K. (2006). Consumer socialization of Chinese children in schools: analysis of consumption values in textbooks. Journal of Consumer Marketing, 23(3), 125-132.
- Froblich, K. L., & Potvin, L. (1999). Collective lifestyles as the target for health promotion. Canadian Journal of Public Health, 90(1), S11-S14.
- Gardner, S. K. (2010). Contrasting the socialization experiences of doctoral student in high and low completing department: A qualitative analysis of disciplinary contexts at one institution. The Journal of Higher Education, 81(1), 61-81.
- Godazgar, H. (2007). Islam versus consumerism and postmodernism in the context of Iran, Social Compass, 54(3), 389-418.
- Huang, C. C., Wang, L. R., & Warrener, C. (2010). Effects of domestic violence on behavior problems of preschool-aged children: Do maternal mental health and parenting mediate the effects? Children and Youth Services Review, 32(10), 1317-1323.
- Kerrane, B., Bettany, S. M., & Kerrane, K. (2015). Siblings as socialization agents: Exploring the role of ‘sibship’in the consumer socialization of children. European Journal of Marketing, 49(5/6), 713-735.
- Kim, C., Yang, Z., & Lee, H. (2015). Parental style, parental practices, and socialization outcomes: An investigation of their linkages in the consumer socialization context. Journal of Economic Psychology, 49, 15-33.
- Martin-Sanchez, M., & Flores-Rodriguez, C. (2018). Freedom and obedience in western education. Journal of Pedagogy, 9(2), 55-78.
- Moschis, G. P., & Churchill Jr, G. A. (1978). Consumer socialization: A theoretical and empirical analysis. Journal of Marketing Research, 15(4), 599-609.
- Osaiyuwu, A., Burch, S., & Sandu, A. (2021). Acceptance, obedience and resistance: Children's perceptions of street trading in Nigeria. Children & Society, 36(1), 5-36.
- Otto, A. (2013). Saving in childhood and adolescence: Insights from developmental psychology. Economics of Education Review, 33, 8-18.
- Stayton, D. J., Hogan, R., & Ainsworth, M. D. S. (1971). Infant obedience and maternal behavior: The origins of socialization reconsidered. Child Development, 42 (4), 1057-1069.
- Thaichon, P. (2017). Consumer socialization process: The role of age in children's online shopping behavior. Journal of Retailing and Consumer Services 34, 38–47.
- Tubaro, P., & Casilli, A. (2010). An ethnographic seduction: how qualitative research and agent-based models can benefit each other. Bulletin of
- Xiao, J. J. (2008). Applying behavior theories to financial behavior. In Handbook of consumer finance research(pp. 69-81). New York, NY: Springer. Sociological Methodology, (106), 59-74.
|