- استراس، آ.، و کوربین، ج. (1390). مبانی پژوهش کیفی (فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای) ( ا. افشار. مترجم). تهران: نشر نی.
- برگر، پ.، و همکاران. (1381). ذهن بیخانمان (نوسازی و آگاهی) (م. ساوجی، مترجم). تهران: نی.
- بوردیو، پ. (1381). نظریه کنش (م. مردیها، مترجم). تهران: انتشارات نقش و نگار.
- ذکائی، م. (1381). نظریه و پژوهش در روشهای کیفی. فصلنامه علوم اجتماعی، (17)، 70-41.
- رستمی، م.، و فیضبخش، ع. (1391). ارائه گونهشناسی از فرصتهای کارآفرینی براساس منشاء و فرایند شکلگیری آنها. علوم مدیریت ایران، 7(27)، 32-1.
- رضایی میرقائد، م. (1394). فرایند خلق و کشف فرصت کارآفرینانه. توسعه کارآفرینی، 8(2)، 231-215.
- ریتزر، ج. (1394). نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر (م. ثلاثی، مترجم). تهران: انتشارات علمی.
- زارع، ب.، و زارع، م. (1394). رابطه ویژگیهای خانواده و شخصیت کارآفرین فرزندان. رفاه اجتماعی، 15(56)، 200-161.
- عزیزی، ش.، موتمنی، ع.،و عبدالهپور، ا. (1391). بررسی الگوی عوامل فردی و اجتماعی مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه. توسعه کارآفرینی، 5(2)، 25-7.
- گیدنز، آ. (1394). تجدد و تشخص، جامعه و هویت شخصی در عصر جدید (ن. موفقیان، مترجم). تهران: نی.
- گین، ن. (1392)، آینده نظریه اجتماعی (م. مهدیزاده، مترجم). تهران: انتشارات جامعهشناسان.
- مهربانفر، ا.، و نوبری، س. (1392). نقش فرهنگ بر هوشیاری کارآفرینانه در ایران با بهرهگیری از دادههای GEMT. فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، 9(34)، 33-25.
- میرواحدی، س. س.، طغرایی، م.، و سنجریان، ز. (1396). بررسی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه. کارآفرینی در کشاورزی، 4(1)، 74-53.
- Ardichvili, A., Cardozo, R., & Ray, S. (2003). A theory of entrepreneurial opportunity identification and development. Journal of Business Venturing, 18(1), 105-123.
- Barirani, A., Van Praag, M., & Sloof, R. (2017). The origins and extent of entrepreneurial action-orientedness: An experimental study. Institute of Labor Economics, No. 10498. Retrieved from https://ideas.repec.org›pfe29
- Carlyon, W. D (2001). Attribution retraining: Implications for its integration into prescriptive social skills training. The School Psychology Review, 26(1), 61-73.
- Hansen, D. J., Shrader, R., & Monllor, J. (2011). Defragmenting definitions of entrepreneurial opportunity. Journal of Small Business Management, 49(2), 283-304.
- High, J. C. (1980). Maximizing, action, and market adjustment: An inquiry into the theory of economic disequilibrum. München: Philosophia.
- Jeffery S. M. (2015). Entrepreneurial action. In Wiley Encyclopedia of Management (V. 3: Entrepreneurship). Retrieved fron https:// org/ 10.1002/ 978111 8785317. weom030026
- Kirzner, I. M. (1997). Entrepreneurial discovery and the competitive market process: An Austrian approach. Journal of Economic Literature, 35, 60-85.
- Lent, R. W. (2013). Career‐life preparedness: Revisiting career planning and adjustment in the new workplace. The Career Development Quarterly, 61(1), 2-14.
- Li, Y. U., Wang, P., & Liang, Y. (2015). Influence of entrepreneurial experience, alertness, and prior knowledge on opportunity recognition. Social Behavior and Personality, 43(9), 1575-1583.
- Mark Weinberger, (2018). Entrepreneurs are essential to the global economy,
- Sanford, A. & Moosa, I. (2015). Operational risk modelling and organizational learning in structured finance operations: A Bayesian network approach. Journal of the Operational Research Society, 66, 86-115.
- Schmitt, C., & Husson, J. (2017). Entrepreneurial situations, definition and interests for entrepreneurial research. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 30(1), 22-37.
- Shane, S., & Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. The Academy of Management Review, 25(1), 217–226.
- Tang, J., Kacmar, K. M. M., & Busenitz, L. (2012). Entrepreneurial alertness in the pursuit of new opportunities. Journal of Business Venturing, 27(1), 77-94.
|