اشرفی ریزی، حسن؛ امرایی، مرتضی؛ پاپی، احمد؛ بهرامی، سوسن و سموعی، راحله (1391). مؤلفههای مهارتهای ارتباطی و ارتباط آنها با ویژگیهای جمعیتشناختی در کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 1(5)، 79-92. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=222079
امرایی، مرتضی؛ اشرفی ریزی، حسن؛ پاپی، احمد؛ بهرامی، سوسن و سموعی، راحله (1390). رابطه بین هوش هیجانی و مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.
مدیریت اطلاعات و سلامت، 8(5)، 662-672. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/419
بازبین، مریم؛ چشمه سهرابی، مظفر و مرادی، محمود (1392). ارتباط بین سواد اطلاعاتی و کتابداری مبتنی بر شواهد: مورد پژوهشی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی شهر کرمانشاه.
پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 3 (2)، 133-152. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://civilica.com/doc/667061
برجیان، مهشید و خسروی، فریبرز (1391). مهارت سواد اطلاعاتی کتابداران و میزان انطباق آن با استاندارد (ACRL) در کتابخانه ملی ایران.
فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23(2)، 178-191. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/914854/
تاجر، پگاه (1392). بررسی انتظارات کاربران و میزان رضایتمندی آنها از خدمات کتابخانه با استفاده از ابزار لایب کوال (مورد مطالعه: کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت).
فصلنامه دانششناسی، 6(21)، 63-75. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
http://qje.iau-tnb.ac.ir/article_517589.html
تفرشی، شکوه و انگورج تقوی، معصومه (1387). بررسی میزان سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی شهر تهران وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی شهر تهران.
فصلنامه دانششناسی، 1(3)، 29-38. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=133567
خلفی، منیژه (1397). بررسی مهارتهای ارتباطی و عوامل مرتبط با آن در بین کتابداران کتابخانههای عمومی شهر زنجان،
دومین کنفرانس دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامعهشناسی ایران، تهران، موسسه برگزارکننده همایشهای توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان، بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://civilica.com/doc/778481/
دیانی، محمدحسین (1394). اصول و خدمات مرجع در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی. مشهد: کتابخانه رایانهای.
رداد، ایرج؛ قطبزاده اردکانی، مصطفی. (1396). بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی کتابداران برکیفیت ارائه خدمات (مطالعه موردی: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی).
مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 24(21)، 91-110. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://slis.scu.ac.ir/article_13539.html
رهنما، ساناز، فتاحی، رحمتالله و دیانی، محمدحسین (1393). بررسی میزان و عوامل مؤثر بر برخورداری کتابداران از مهارتهای ارتباطی: مطالعه موردی کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد.
پردازش و مدیریت اطلاعات، 3(3)، 875-898. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
http://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-2656-fa.html
سید حسینی، شهره؛ خسروی، عبدالرسول و بصیریان جهرمی، رضا (1395). بررسی مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی شهر بوشهر از دیدگاه کتابداران و مراجعهکنندگان به کتابخانه (رویکرد مقایسهای).
فصلنامه دانششناسی، 9(33)، 51-61. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
http://qje.iau-tnb.ac.ir/article_525975.html
شاهینی، شبنم؛ طاهرزاده موسویان، صدیقه و بیگدلی، زاهد (1394). دیدگاه کتابداران دانشگاههای شهید چمران و علوم پزشکی جندیشاپور اهواز دربارهی میزان آمادگی آنان برای آموزش مراجعان.
مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 16، 59-74. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=320245
شعبانی، احمد؛ زمانی، عشرت؛ عابدی لنجی، علیرضا و سلیمانی، ناهید (1393). تعیین سطح مهارتهای سواد اطلاعاتی کتابداران سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان براساس مدل آیزنبرگ و برکویتز.
فصلنامه دانششناسی،7(25)، 89-102. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
http://qje.iau-tnb.ac.ir/article_516998.html
کاشی، زهرا؛ نوکاریزی، محسن و صنعت جو، اعظم (1396). نقش کتابداران، خدمات اطلاعرسانی و میزان سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد در کاهش اضطراب اطلاعیابی آنان
. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 20(4)، 30-55. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315136
کریمی، لعیا؛ بنی اقبال، ناهید؛ تفرشی، شکوه و همایی، رضا (1389). میزان و نحوه بهکارگیری مهارتهای ارتباطی توسط کتابداران کتابخانههای دانشگاههای دولتی شهر اصفهان.
مدیریت اطلاعات سلامت، 9(1)، 54-42. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
http://him.mui.ac.ir/index.php/him/article/view/558
مزینانی، فرزانه؛ کامکار، منوچهر و منشئی، غلامرضا (1393). رابطهی مهارتهای ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان.
فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه امام حسین (ع)، 4، 93-108. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از
: https://civilica.com/doc/909167/
مهدوی، سکینه خاتون؛ کشاورزیان، سلما و شاپوری، سودابه (1394). رابطه بین میزان مهارتهای ارتباطی و ویژگیهای فردی کتابداران کتابخانههای عمومی استان مازندران.
فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 4(15 و 16)، 13-22. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=291991
نصیری پور، نسرین؛ نوکاریزی، محسن و تجعفری، معصومه (1395). مهارتهای سواد اطلاعاتی و عوامل مرتبط با آن در میان کتابداران دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و فردوسی مشهد.
مدیریت اطلاعات سلامت؛ 13(2)، 96 – 101. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=283498
نیکپور، امین؛ منظری توکلی، علیرضا و رجائی نژاد، مهدی (1391). بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی کارکنان و اثربخشی سازمانی در سازمانهای دولتی شهر کرمان.
فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه، 25(3)، 145-161. بازیابی شده در 27 مهر 1400 از:
https://jmdp.ir/article-1-1181-fa.html
Adeyoyin, S. O. (2005). Information and communication technology (ICT) literacy among the staff of Nigerian university libraries. Library Review, 54(4), 257-266. DOI:10.1108/00242530510593443
Anderson, J. (2006). The public sphere and discursive activities: information literacy as sociopolitical skills. Journal of documentation,62(2). DOI:10.1108/00220410610653307
Bandura, A. (1999). Social cognitive theory: An agentic perspective. Asian journal of social psychology, 2(1), 21-41. DOI:10.12681/psy_hps.23964
Feret, B., & Marcinek, M. (2005). The future of the academic library and the academic librarian: A Delphi study reloaded. New Review of Information Networking, 11(1), 37-63. DOI:10.1108/09680819910301898
Gerolimos, M., & Konsta, R. (2008). Librarians' skills and qualifications in a modern informational environment. Library Management, 29(8/9), 691-699. DOI:10.1108/01435120810917305
Gerolimos, M., Malliari, A., & Iakovidis, P. (2015). Skills in the market: an analysis of skills and qualifications for American librarians. Library Review.64(1/2), 21-35. DOI:10.1108/LR-06-2014-0063
Huston, C. J. (2009). Reference librarians´ perceptions of chat reference: An exploration of the factors effecting implementation. Information Science Research, 32, 265–271. Retrieved in 20 october 2021 from: https://www.proquest.com/openview/5b823f1a0b882df758e8cd7ced1102ef/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750
Julien, H., & Hoffman, C. (2008). Information literacy training in Canada’s public libraries. The Library Quarterly, 78(1), 19-41. DOI:10.1086/523908
Kumar, N., & Hitu, M. (2014). Communication skills and library service management. International Journal of Enhanced Research in Educational Development, 2(2), 13-17. Retrieved in 20 october 2021 from: http://www.erpublications.com/our-journals-search.php
Owoeye, P. O., & Dahunsi, F. T. (2014). The role of communication in effective service delivery in libraries and information centres: A case study of Ekiti State University Librar. International Journal of Library and Information Science, 6(5), 75-87. Retrieved in 20 october 2021 from: https://academicjournals.org/journal/IJLIS/article-abstract/76D8F4849039
Partridge, H., Menzies, V., Lee, J., & Munro, C. (2010). The contemporary librarian: Skills, knowledge and attributes required in a world of emerging technologies. Library & information science research, 32(4), 265-271. DOI:10.1016/j.lisr.2010.07.001
Peyvand Robati, A., & Singh, D. (2013). Competencies required by special librarians: An analysis by educational levels. Journal of librarianship and information science, 45(2), 113-139. DOI:10.1177/0961000613476728
Saunders, L. (2009). The future of information literacy in academic libraries: A Delphi study. portal: Libraries and the Academy, 9(1), 99-114. DOI:10.1353/pla.0.0030
Yildiz, A. K. (2017). Effective communication skills to manage the library: relations between managers and librarians. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, 1(2), 141-153. Retrieved in 20 october 2021 from: http://78.46.229.148/ojs/index.php/qqml/article/view/52
Young, W. (2009). The reference Interview, case study at queens college library. The state university of New York in Albany [Online]. Available from: https://www.suny.edu
Yusuf, F. (2011). Effective communication for reference service delivery in academic libraries. Library Philosophy and Practice, 6(11), 402 472. Retrieved in 20 october 2021 from: http://eprints.lmu.edu.ng/523/1/yusuf3.pdf