- اکبری، م.،فیاضی، م.، و جمشیدی کوهساری، ح. (1395). شناسایی و اولویت بندی عارضه های کانون های ارزیابی و توسعه در ایران. پژوهش های مدیریت منابع انسانی، 22، 103-130.
- ایرانزاده، س.، و زنجانی، س. (1395). مدل شایستگی مورد نیاز مدیران و متخصصان منابع انسانی در شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با استفاده از تکنیک ISM. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 8(30)، 27-50.
- بدلی، ز.، و امیرخانی، ا.ح. (1392). تعیین شایستگی های کلیدی ارزیابان کانون ارزیابی. مطالعات رفتار سازمانی، 1(4)، 61-82.
- بیگی، و.، و قلی پور، آ. (1395). توسعة منابع انسانی با بهره گیری از طرح توسعة فردی در سازمانهای پروژه محور. مدیریت دولتی (دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران)، 8 (1)، 15-32.
- حسینی، س. ی.، آرمان، م.، ومحمدیزاده، ز. (1397). شایستگی و ارتباط آن با عملکرد کارکنان. مطالعات مدیریت، بهبود و تحول، 88 ، 25-50.
- حسینی، س. ی.،آرمان، م.، و محمدیزاده، ز. (1396). نقش کانون ارزیابی در برنامههای بهبود کارکنان با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، 7(3)، 93-115.
- خراسانی، اب.، فتحی واجارگاه، ک.، و زاهدی، ح. (1393). طراحی و تدوین مدل شایستگی مدیریت بر کسب و کار. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 1(3)، 21-1.
- خشوعی، م.س.، عریضی، م.ر.، نوری، ا.، و جهانبازی، ا. (1392 ).طراحی الگوی شایستگی مدیریتی. مطالعات مدیریت راهبردی، 14 ،165 -145.
- دانش فرد، ک.ا.، و صفری، پ. (1394). بررسی تأثیر عوامل فردی و سازمانی بر عملکرد ذی حسابان دستگاههای دولتی استان آذربایجان غربی. مدیریت بهرهوری، 35، 173-194.
- رهنورد آهن، ف. ا. (1387). عوامل موثر بر ارتقای عملکرد سازمان های بخش دولتی ایران. پژوهش نامه علوم انسانی و اجتماعی، 8(4)، پیاپی 31- ویژه مدیریت، 77-100.
- عاشقی، ح.، قهرمانی، م.، وقورچیان ن. ق. (1396). تدوین الگوی مفهومی طراحی برنامه آموزش مدیران مبتنی بر شایستگی مدیریتی: پژوهشی کیفی. نوآوری های مدیریت آموزشی، 12(3)، 47-61.
- عباس پور، ع.، رحیمیان، ح.، دالور، ع.، غیاثی ندوشن، س.، و هاشمیان، ف.ا. (1396). توسعه مدیران شرکت ملی گاز ایران مبتنی بر الگوی شایستگی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(43)، 59 - 73.
- عبدالهی، م.، فتحی واجارگاه، ک.، تقی پورظهیر، ع.، و رحیمیان، ح. (1394). شایستگی های مدیران آموزش و توسعه منابع انسانی. رهیافتی نو در مدیریت اموزشی، 6(4)، 23-54
- عریضی سامانی، س.ح.ر.، خشوعیم.س.، ونوری ا.ا. (1391). کاربرد کانون ارزیابی و تحلیل شغل در تعیین شایستگی های مدیریتی. روانشناسی معاصر،7(13)، 85-98.
- فرهادی نژاد، م.، لگزیان، م.، کفاش پور، آذر.، و منصوریان، ی. (1393). مدیریت دولتی اثربخش در سازمانهای ایرانی؛ نظریهپردازی دادهبنیاد. فصلنامه علمی مدیریت سازمان های دولتی، 1(9)، 55-70.
- مرتضوی، ن.ا.،عریضی، ح.ر.، و موسوی، ز. (1396). مقایسه کانون ارزیابی(AC) در مشاغل با عملکرد وابسته بالا و پایین در توانمندسازی فردی و تیمی. فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی، 3(12)، 1-34.
- واژیر،ل.، و فیاضی، ب. م. (1394). عارضهیابی کانونهای ارزیابی و توسعه در ایران و ارائه راهکار. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 37(10)، 103-126.
- Assessment and Development Centers. (2019). http://www.psychometrics.co.ukadc.htm.
- Botha, S., & Claassens, M. (2010). The contribution of the bachelor in management and leadership (BML) to the development of leaders at first National Bank, South Africa. The International Business & Economics Research Journal, 9(10), 77-11.
- Boyatzis, R.E. (2010). The competent manager: A model for effective performance. New York: Wiley.
- Brownell, J. (2019). Predicting leadership, the assessment center’s extended role. New York: Cornell University, Ithaca.
- Chong, E. (2013). Managerial competencies and career advancement: A comparative study of managers in two countries. Journal of Business Research, 66, 345-353.
- Cochran, G. (2009). Developing a competency model for a 21th century extension organization. Ohio: Ohio State University, a doctoral dissertation.
- Hoffman, B.J., & Meade, A. (2016). Alternate approaches to understanding the psychometric properties of assessment centers: An analysis of the structure and equivalence of exercise ratings. International Journal of Selection and Assessment, 20(1), 82- 97.
- Hough, L.M., & Connelly, B.S. (2013). Personality measurement. In K.F. Geisinger, B.A. Bracken, J.F. Carlson, J.I. C. Hansen, N.R. Kuncel, S.P. Reise, & M.C. Rodriguez (Eds.), APA handbooks in psychology®. APA handbook of testing and assessment in psychology, Vol. 1. Test theory and testing and assessment in industrial and organizational psychology (p. 501–531).
- Jaeger, K.S. (2018). The role of assessment center work simulation exercises in determining or influecing assessors’ judgments of leadership competencie A PhD Dissertation Submitted to the Faculty of the Graduate School of the University of Australia.
- Kasser, J., Hitchins, D., Frank, M., & Zhao, Y.Y. (2013). A framework for benchmarking competency assessment models. Systems Engineering, 16(1), 29- 44.
- Krause, D.E., Rossberger, R.J., Dowdeswell, K., Venter, N., & Joubert, T. (2014). Assessment Center Practices in Indonesia: An exploratory study. International Journal of Selection and Assessment, 22(4), 384-398.
- Lei, M. & Hu, M. (2010). Developing a core competency model of innovative culinary development. International Journal of Hospitality Management, 29, 582-590.
- Lievens, F., Peeters, H., & Schollaert, E. (2008). Situational judgment tests: a review of recent research. Personnel Review, 37(4), 426-441.
- Ling, N., & Tuong, Ch. (2018). Knowledge management acceptance: success factors amongst Small and medium-size enterprises. American Journal of Economics and Business Administration, 3(1), 73-80.
- Nils, B., Andreas, M., & Renate, S. (2017). Preselection methods prior to the internal assessment center for personnel selection in German companies. International Journal of Selection and Assessment, 22(3), 253-260
- Stuart, R. & Lindsay, P. (1997). Beyond the frame of management competencies: towards a contextually embedded framework of managerial competence in organizations. Journal of European Industrial Training, 21(1), 26-34.
- Swanson, J.D. (2018). Examining developmental assessment center participation on self‐assessment changes A moderated. A PhD Dissertation Submitted to the University of Australia.
- Young, A., & Sultanabadi, M. (2017). Practical guide to developing human resource competencies. Tehran: Publications of the Center for Training and Industrial Research.
- Zopiatis, A. (2010). Is it art or science? Chef’s competencies for success. International Journal of Hospitality Management, 29, 459–467.
|