- استورای، ش.، بازوبندی، آ.، خاک پورفرد، س.، و گردانی، ن. (1400). تأثیر موبایل بر جامعهپذیری مدرسه، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علومتربیتی، 4(21)، 141-152.
- تنهایی، ح. ا. (1379). درآمدی بر مکاتب و نظریههای جامعهشناسی. مشهد: مرندیز.
- دهقان، ح.، مروت، ب.، و غفاری، ز. (1398). تشابه و تضاد ارزشها و هنجارهای نهاد خانواده و مدرسه و تأثیر آن بر جامعهپذیری دانشآموزان. فصلنامه خانواده و پژوهش، 45، 41-64.
- دیربان، م. م،. و آقایی، د. (1399). سواد رسانهای معلمان آموزش و پرورش بر نحوه جامعهپذیری دانشآموزان مدارس ابتدایی ایلام. فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 4(17)، 312-325.
- رزاقی، ن،. و علیزاده، م. (1395). اینترنت و جامعهپذیری مجازی نوجوانان (مطالعه موردی: دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهر ساری). فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعی-فرهنگی، 5(4)، 9-41.
- رضازاده بهادران، ح. ر،. و نصیریان، ر. (1396). تأثیر شبکههای اجتماعی بر جامعهپذیری دانشآموزان دختر پایه دهم شهرستان بهارستان. کنفرانس بینالمللی و ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران.
- رضوانی، ا. (1396). تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر جامعهپذیری و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس. دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش، تهران.
- سلیمی، علی.، و داوری، م. (1385). جامعهشناسی کجروی (چاپ دوم). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- شارعپور، م. (1394). جامعهشناسی آموزش و پرورش (چاپ سیزدهم). تهران: انتشارات سمت.
- علی محسنی، ر،. و آذری، ا. (1396). بررسی تأثیر فضای مجازی (تلفن همراه و اینترنت) در جامعهپذیری دانشآموزان دبیرستانی پسرانه منطقه 17 تهران. فصلنامه پژوهش اجتماعی، 8(35)، 1-20.
- کرمی، ع. م.، صمدی، م.، آرمند، م،. و انصاریان، ف. (1399). عوامل مؤثر بر جامعهپذیری دانشآموزان متوسطه دوم براساس مبانی جامعهشناختی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. نشریه سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(2)، 174-182.
- کلاته ساداتی، ا.، و فلکالدین، ز. (1399). زندان به مثابه بستری مسخکننده یا تعالیبخش: مطالعه کیفی تجربه زندان در میان متهمان به قتل در زندان عادلآباد شیراز. نشریه علوم اجتماعی (دانشگاه فردوسی مشهد)، 2(16)، 147-175.
- گیدنز، آ. (1386). جامعهشناسی (م. صبوری، مترجم). تهران: نشر نی.
- منادی، م. (1386). درآمد جامعهشناختی بر جامعهپذیری. تهران: جیحون.
- موسوی، س. ک.، و جمالی، ف. (1390). تجزیه و تحلیل رابطه میان استفاده از موبایل و جامعهپذیری مدرسهای با تأکید بر دانشآموزان دبیرستانی شهرستان کوهدشت لرستان (سال 1390). نشریه مطالعات فرهنگ- ارتباطات، 47، 18-77.
- Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
- Easa, N., & Bazzi, A. (2020). COVID-19 and lack of socialization: Does service innovation become an imperative for universities? International Journal of Disruptive Innovation in Government, http://dx.doi.org/10.1108/IJDIG-11-2020-0006
- Irwin, C., & Berge, Z. L. (2006). Socialization in the online classroom. e-Journal of Instructional Science and Technology, 9(1), 1-7.
- Joulaei, H., & Kalateh Sadati, A. (2020). COVID-19 outbreak and school dropout; A worldwide challenge for an equitable future. International Journal of School Health, 7(4), 1-2.
- Sadati, A. K., B Lankarani, M. H., & Bagheri Lankarani, K. (2020). Risk society, global vulnerability and fragile resilience: Sociological view on the coronavirus outbreak. Shiraz E-Medical Journal, 21(4), 1-2.
- Sazmand Asfaranjan, Y., Shirzad, F., Baradari, F., Salimi, M., & Salehi, M. (2013). Alleviating the senses of isolation and alienation in the virtual world: Saocialization in distance education. Procedia Social and Behavioral Sciences, 93, 332-337.
- Shahabi, S., Martini, M., Behzadifar, M., Sadati, A. K., Zarei, L., Noroozi, M., ..., & Lankarani, K. B. (2021). How Iranian people perceived the COVID-19 crisis? Explored findings from a qualitative study: Current concerns, ethics and global solidarity. Journal of Preventive Medicine and Hygiene, 62(1 Suppl 3), E53.
- Sweeney, J., Liu, Q., & Evans, G. (2021) Investigating the impact of online learning on engineering students’ socialization experiences during the pandemic. Proceedings 2021 Canadian Engineering Education Association (CEEA-ACEG21) Conference, University of Toronto.
|